3486
Sök

Passat -06 kombi. småfel??

46 Inlägg
20 mars 2016
Trådstartare
Hej.

Jag har en passat -06 som spökar lite. Det är en 2,0 tdi 140hk highline.

Nr 1.

Bilen är utrustad med elhissar till samtliga 4 rutor och alla utom förarsidan fungerar klockrent. Sitter de separata säkringar? Bilen är import från Tyskland men jag kan inte ett ord tyska så att försöka hittas rätt säkring känns väldigt avlägset.

Nån som har en tanke vart felet kan vara? Jag har försökt plocka bort dörrsidan men verkar vara svårt?! Om inte jag gjort fel.

Nr 2.

Det finns parkering sensor både fram och bak. När jag köpte bilen fungerade dem till o från ibland. Oftast bara ett konstant pip i ca 5srkunder för att sedan "avaktiveras". Nu Fungerar dem inte alls.. Tjuter i ca 5sekunder sen avaktiverad. Nån som har en tanke? Jag får inga felkoder eller nånting.

Nr 3.

Bilen är utrustad med GPS via dvdskiva. Nackdelen är att de finns ej aux eller nånting sånt så oftast blir de musik via cdskivor. Om jag köper nya passatens stereo med BT samt GPS. Behöver jag koppla in nån extra antenn då?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Tack. //Johan
Senast redigerat av Zumo (20 mars 2016)

Avstängd
10 388 Inlägg
20 mars 2016
Zumo skrev:
Hej.

Jag har en passat -06 som spökar lite. Det är en 2,0 tdi 140hk highline.

Nr 1.

Bilen är utrustad med elhissar till samtliga 4 rutor och alla utom förarsidan fungerar klockrent. Sitter de separata säkringar? Bilen är import från Tyskland men jag kan inte ett ord tyska så att försöka hittas rätt säkring känns väldigt avlägset.

Nån som har en tanke vart felet kan vara? Jag har försökt plocka bort dörrsidan men verkar vara svårt?! Om inte jag gjort fel.

Nr 2.

Det finns parkering sensor både fram och bak. När jag köpte bilen fungerade dem till o från ibland. Oftast bara ett konstant pip i ca 5srkunder för att sedan "avaktiveras". Nu Fungerar dem inte alls.. Tjuter i ca 5sekunder sen avaktiverad. Nån som har en tanke? Jag får inga felkoder eller nånting.

Nr 3.

Bilen är utrustad med GPS via dvdskiva. Nackdelen är att de finns ej aux eller nånting sånt så oftast blir de musik via cdskivor. Om jag köper nya passatens stereo med BT samt GPS. Behöver jag koppla in nån extra antenn då?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Tack. //Johan

1) Inte ovanligt att antingen vajern i sig ger upp eller att medbringarna ger upp. Sen kan det givetvis vara motorn eller kabelbrott.

2) Möjligt att någon sensor gett sig, men absolut inte säker på den biten.

3) Köp en passande DMC via ex.vis nascom eller ebay så behöver du inte byta stereo, men får usb/sd/bt samt aux

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

46 Inlägg
21 mars 2016
Trådstartare
Vad är en dmc?

Avstängd
10 388 Inlägg
21 mars 2016
Zumo skrev:
Vad är en dmc?

Digital Music Changer...du pluggar den till cdväxlaringången. Ta en titt på nascom så ser du vad det är (sen var du köper den är ju upp till dig, det är enda stället jag vet att den är lätt att hitta på) smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök