3226
Sök

Bedrageri/Heleri?!, Audi Rs4, Lilla. Jeg Er Norsk, Hva Fan Ska Jag Göra?

1 661 Inlägg
16 september 2016
Man ska komma ihåg att bilen INTE är stulen och att få upprättelse i den här frågan kostar nog mer än den smakar och den som lurade norsken har säkert ändå ingen deklarerad inkomst och bryr sig föga ifall han får sitta nån månad eller tre.

47 Inlägg
18 september 2016
Tråden kan ju inte dö ut nu.
Vem är den nya ägaren?
När kommer han/hon in här?

Fixare
284 Inlägg
18 september 2016
Ägaren finns här! Deamon eller nått likande.. jag tycker att ägaren som nu vet att mätaren är skruvad ska skriva det i annonsen! Det är han skyldig till enligt svensk lag.

---<Softishman>----

2 452 Inlägg
18 september 2016
både ja o nej är han väl skyldig till o göra det,dels är ju bilen inte stulen för då hade den inte fått nytt regnummer heller, sen ja den nya ägaren är här nu ja...sen har alla sagt olika saker hela tiden för att döda denna rs4a,olika färger mm så ingen vet hur historien är på denna bil.så var det med en av bilarna i s70 r som gick på blocket med den var stulen ja men ändå inte....polisen la ner det på en gång för ägaren hade ju papprerna på bilen,sen att det sålt flera gånger om ja det är ju en annan femma....
Senast redigerat av turbodeath (18 september 2016)

döden kommer tillbaka

543 Inlägg
20 september 2016
Min fundering här är varför byter bilen ägare så ofta, är det för att den är "smutsig" (ev stulen/obetald, skruvad mätare)?

Ingen av ägarna efter bilfirman som köpte den av snubben som inte betalade bilen (enligt TS) har ju ägt bilen i merän några veckor, bara där skulle man ju bli misstänksam när man kollar antalet ägare etc..l

Trött och bitter?? javisst!

Evildan
21 september 2016
tobbeh78 skrev:
Min fundering här är varför byter bilen ägare så ofta, är det för att den är "smutsig" (ev stulen/obetald, skruvad mätare)?

Ingen av ägarna efter bilfirman som köpte den av snubben som inte betalade bilen (enligt TS) har ju ägt bilen i merän några veckor, bara där skulle man ju bli misstänksam när man kollar antalet ägare etc..l

En gammal dekis "Deka", självklart den inte är önskvärd.

9 Inlägg
22 september 2016
https://www.blocket.se/goteborg/Audi_RS … mp;amp;w=3

Tillbaka på blocket? Nu säljes den i Göteborg smile

4 824 Inlägg
22 september 2016
ivan8055 skrev:
https://www.blocket.se/goteborg/Audi_RS4_skalstolar_450hk_69121046.htm?ca=11&amp;w=3

Tillbaka på blocket? Nu säljes den i Göteborg smile

ja? han skrev ju att skulle sälja den inom kort
inlägg #152 på sidan 8
deamon skrev:
Han svarar inte när man ringer
Alltså norrmannen
Jag kommer sälja bilen inom kort
Har gjort service på den
Köpt nya 20 tummare med däck
Och lackskydd
Samt steg 1 trimm
Tacksam om ni inte kladdar ner min annons då jag inte har med saken att göra

roll

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Fixare
284 Inlägg
22 september 2016
Han kanske ska ändra miltalet så det stämmer nu när han vet fakta!

---<Softishman>----

360 Inlägg
22 september 2016
Undra hur många gånger den här bilen kommer att byta ägare innan den "brinner upp" eller blir "stulen" smile

Fixare
284 Inlägg
22 september 2016
Ja, det kan man ju undra... synd för bilen ser fin ut!!

---<Softishman>----

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 september 2016
Har bilen gått 1442mil? som vid besiktningen i april...
eller 15000mil som blocket annonsen säger?
Eller 25000+ som den hade gått innan den exporterades till Norge?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
mopar300
22 september 2016
frågan e om han utger en antal mil å vet om det men skriver ett annat,är inte det bedrägeri då...

Refined
1 770 Inlägg
22 september 2016
Åh fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!
Jag vart intresserad av att köpa denna RS4! yikesyikes
Snacka om lite tur att man "googlar" lite på bilar innan man köper. Fan, jag hade skjutit mig i huvudet som jag suttit med denna bilen i knäna yikesyikes

44 Inlägg
22 september 2016
Trådstartare
Synes også han burde endra miltall når han vet hele historien, om man sjekker det gamla chassisnummer har bilen kjørt mer, i 2012 enn besiktning på nya regnr også...

Skal ringe til polismannen ang bedrageri imorgen tenkte jeg, og spørre om de har funnet ut noe mer.

Og kan man skal hyre en advokat/andre personer til å ordne opp.... men så var det pengarna da! Mangler jo 175 000kr fra før

44 Inlägg
22 september 2016
Trådstartare
Jeg ser at flere ønsker å støtte meg i å få tilbake pengene fra mannen som svindlet meg, både her inne og på Audis of Sweden på Facebook, men jeg har ikke swish(?) i sverige..
Og advokat/jurist koster penger, så om dere vil støtte meg har jeg paypal ihvertfall smile eller pm for norsk bankkontonummer

https://www.paypal.me/gkw89

Vi gir oss ikke enda! big_smile

mopar300 skrev:
-jimmy skrev:
Hybridsmurfen skrev:

Nej, här luktar det illa. Man kan bli lurad, det har hänt en kompis som är bilhandlare. På kvittot stod det fullbetald... Felskrivning. Trots den låga handpenningen enbart var inbetald. Han tog saken i egna händer och hämtade bilen. Med hjälp av en nybeställd extranyckel som skulle ingå. Dagen efter stod farbror polisen och knackade på dörren. Bilen kom och hämtades av "ägaren". Som såg jävligt nöjd ut, det ska tilläggas.

Jag vet inte vad vi kan göra för att hjälpa TS?

Vi samlar ihop pengar.

ja gör  de...öppna ett konto så skall jag vara först med att sätta in en hundring...
som endast skall gå till den utsatte norrmanen..så blir alla som gett en slant också delägande i bilen...

169 Inlägg
23 september 2016
Kanske besvarats tidigare, men han visade en överföring av pengar? Men du släppte iväg bilen och köparen innan du kontrollerat att pengarna faktiskt fanns på ditt konto?

44 Inlägg
23 september 2016
Trådstartare
avse skrev:
Kanske besvarats tidigare, men han visade en överföring av pengar? Men du släppte iväg bilen och köparen innan du kontrollerat att pengarna faktiskt fanns på ditt konto?

Ja stemmer! Så dum var jeg

4 223 Inlägg
23 september 2016
Det är bara att förberda sig i fall att bedragaren blir åtalad och vara redo att lämna in ersättningsanspråk

och det ska utgå drösmålsränta från den dagen kärran skulle betalats   räntefot 8% + diskonto som förnävarnade är -0,5%   

verktyg finns här för:
http://kronofogden.se/Berakningavskuldranta.html

övrigt bevis material
innehåll från mobiltelefon tappas och utskrivet på papper
handligar från bank som bevisar att betalning inte skett

om hemförsäkring finnes kan man evt. få en del av advokat kostnaden ersatt  om man vill stämma denna innan

har ni hör med en advokatbyrå vad detta skulle kunna gå på ?
Senast redigerat av spillolja (23 september 2016)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Sök