4504
Sök

Navigator till bilen

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
Hej håller på att leta efter navigater som jag ska ha med mig när jag är ute och kör på jobbet. Har inte så höga krav mer än att jag ska kunna lägga in koordinater manuellt genom att ange X,Y eller via longitud och latitud. Sen ska jag självklart kunna navigera efter den på ett bra sätt. Sen vill jag kunna lagra platser som jag besökt.

Har tittade lite på Garmin och TomTom´s hemsida i går och konstaterade att det var inte gratis att tanka ner information om var kameraskåpen står placerade ut längs med våra vägar. Skulle gärna ha tips på kostnadsfria alternativ om det finns att tillgå på nätet.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
29 december 2006
mio 710 smile

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
I med att ingen annan kan bidra med något får jag väll göra det själv. Tycker själv att det är lite dåligt, sida med över 40.000 medlämmar och endast en kan svar med ett inlägg. För övrigt blev det en TomTom.

Och är man intreserad utav att lägga in nya intressepunkter kan man besöka

http://www.pois.se/

http://www.poidatabase.se/

342 Inlägg
29 december 2006
Markus_C skrev:
I med att ingen annan kan bidra med något får jag väll göra det själv. Tycker själv att det är lite dåligt, sida med över 40.000 medlämmar och endast en kan svar med ett inlägg. För övrigt blev det en TomTom.

Och är man intreserad utav att lägga in nya intressepunkter kan man besöka

http://www.pois.se/

http://www.poidatabase.se/

Men alla 40000 medlemmar är kanske inte inne dagligen, väntar man lite får man säkert några svar. Sen finns det säkert 100 trådar om detta redan. Tycker det är lite dåligt att klaga efter så kort tid.

För övrigt håller jag med om att Mio 710 är en väldigt bra GPS. Det ingår 1 års uppdatering. Sen har den TMC, Blåtand, Mp3 väldigt bra POI mm.

Men du blir säkert nöjd med din Tom Tom

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
vanten06 skrev:
För övrigt håller jag med om att Mio 710 är en väldigt bra GPS. Det ingår 1 års uppdatering. Sen har den TMC, Blåtand, Mp3 väldigt bra POI mm.

Kanske det, men med tanke på hur många besökare sidan haft under den tiden så borde det gå fortare. Men folk har kanske inte så mycket att bidra med vem vet. Vist Mio 750 är säkert jätte bra men varför? Skulle uppskatta lite motivering det är väll det som är meningen med ett forum att della med sig utav sin kunskap.

Sen att det finns andra trådar vet jag redan och har svarat så gott jag kunnat i många utav dem men som synes har jag specifika krav på den enhet som jag söker vilket inte frågats efter i tidigare trådar.

342 Inlägg
29 december 2006
Markus_C skrev:
vanten06 skrev:

Kanske det, men med tanke på hur många besökare sidan haft under den tiden så borde det gå fortare. Men folk har kanske inte så mycket att bidra med vem vet. Vist Mio 750 är säkert jätte bra men varför? Skulle uppskatta lite motivering det är väll det som är meningen med ett forum att della med sig utav sin kunskap.

Sen att det finns andra trådar vet jag redan och har svarat så gott jag kunnat i många utav dem men som synes har jag specifika krav på den enhet som jag söker vilket inte frågats efter i tidigare trådar.

Vad vill du veta om Mio 710 då? Lite svårt att skriva. Men tycker alla funktioner funkar bra å smidigt. Hittar även dem minsta vägarna och navigerar bra.

1 414 Inlägg
29 december 2006
vanten06 skrev:
Markus_C skrev:
vanten06 skrev:

Vad vill du veta om Mio 710 då? Lite svårt att skriva. Men tycker alla funktioner funkar bra å smidigt. Hittar även dem minsta vägarna och navigerar bra.

En kompis till mig har en sån o den visar ju fel namn på vägar och fel hastigheter nästan jämt...

Jag rekomenderar GARMIN eller NAVMAN, det är dom 2 absolut största tillverkarna av navigationsutrustning... dom gör nav'ar som ska klara mindre än 30 cm precision så dom vet vad dom håller på med smile

Kör själv en NavMan iCN720 och att tanka ner info till den är gratis...
här: http://www.poidatabase.se/

Den visar tex vart alla mcdonalds, etanolmackar m.m. m.m. m.m. finns.. helt klockrent...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

342 Inlägg
29 december 2006
Founder skrev:
vanten06 skrev:
Markus_C skrev:

En kompis till mig har en sån o den visar ju fel namn på vägar och fel hastigheter nästan jämt...

Jag rekomenderar GARMIN eller NAVMAN, det är dom 2 absolut största tillverkarna av navigationsutrustning... dom gör nav'ar som ska klara mindre än 30 cm precision så dom vet vad dom håller på med smile

Den visar tex vart alla mcdonalds, etanolmackar m.m. m.m. m.m. finns.. helt klockrent...

Har han nya prigramvaran i eller?
Har inga problem min.

Sen visar Mio också Mc donalds, macker, afärer, bankomater, gatukök, Ja många ställen helt enkelt. Sen har den dessutom telefonnummret till alla ställen så man kan ringa upp dem å beställa en pizza via blåtand, hehe

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
vanten06 skrev:

Var och skulle handla en sådan på Elgiganten här om dagen men de var slutsålda och det skulle ta minst 2-3 veckor innan de fick in fler. Så det får bli en TomTom. Läste på ett forum att Navman blandade i hopa höger och vänster när det blev intensivt med svängar, gör din det också? Sen påstod en del att om man la in mer än 99 koordinat bestämda mål i en fil så kunde man bara se de 99 första och inte nyttja de andra.
Senast redigerat av Markus_C (29 december 2006)

Sök