7684
Sök

(Glasfiberplastning) Sidbredd?

Med lem
768 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
Hejsan. Håller på att plasta i reservhjulsbaljan.. Men jag får jag inte upp någon tjocklek på väggarna. Har lagt glasfibermatta osv, men polyestern rinner liksom ner. Har börjat kasta på fin sand nu på väggarna, men hur har det funkat för er andra? Har gjort slut på en 5L burk i detta nu, ska fortsätta imorgon Fredag.

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

191 Inlägg
29 december 2006
robininfOCUS skrev:
Har gjort slut på en 5L burk i detta nu, ska fortsätta imorgon Fredag.

Jisses, skulle tro att det är därför det rinner, ha inte för bråttom.........5 liter är ju hur mycket som helst.
Det är ju med glasfibern du ska bygga inte med polyestern.

494 Inlägg
29 december 2006
kan ju prova att exprementera med mängd härdare ta LITE! mer en vad de är rekomenderat och arbeta på små yter de brukar segna till om man har i lite mer härdare.
men har man för mycket kan de gå illa de kan ta eld , de härdar så fort att de blir massa värme utväckling.

en annan idee kan ju vara att om du fått dit ett lager kan du ju ta ut biten ur reservhjuls balja och lägga den på sidan och fortsätta plasta:p
Senast redigerat av Vogge (29 december 2006)

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

191 Inlägg
29 december 2006
Vogge skrev:
men har man för mycket kan de gå illa de kan ta eld , de härdar så fort att de blir massa värme utväckling.

neeee, har aldrig varit med om att det börjat brinna, den chansen är nog väldigt liten om inte microskopisk (iaf. med Loctites/Platsic Padding's grejer) att det kan börja ryka är jag med på, men inte brinna.

Till 5 liter är en lagom dos härdare 100gram, då stelnar det på bra.
Men blanda inte alla 5 liter på en gång, då hinner du inte använda det.
Senast redigerat av mianto (29 december 2006)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
29 december 2006
Hej, gör en sandwich konstruktion annars... Lägg polyester och glasfiber, sen när det härdat så lägger du byggskum (ja det låter konstigt men det BLIR lika hållbart som polyester rakt igenom) och sen ett lagar med armerad plyester till... Sen att det blir lätt är ju bara plus!

Med lem
768 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
mianto: Jojo, jag lägger ett glasfiberlager imellan varje polyesterlager.
Vogge : Jodå, formen är urtagen och jag fortsätter plasta på bättre arbetshöjd smile O varmt blir det när det härdar på en del ställen.
bumpe : Byggskum? Låter lite konstigt..

Men..Vad har man släppvaxet till? Fick ur min form hur enkelt som helst. (iofs så lade jag alu folie i botten på baljan) Och den kan väl knappast fastna när den härdat? Tack för svar gubbs. /Robin

191 Inlägg
30 december 2006
bumpe skrev:
Hej, gör en sandwich konstruktion annars... Lägg polyester och glasfiber, sen när det härdat så lägger du byggskum (ja det låter konstigt men det BLIR lika hållbart som polyester rakt igenom) och sen ett lagar med armerad plyester till... Sen att det blir lätt är ju bara plus!

Mycket bra ide............

Med lem
768 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Jaja, det löste sig. kolla in under galleri o projekt. /Robin

Sök