Impulsköpte en A-kam. Vet dock inte om jag kommer montera den då T-kammen har så bra karaktär för både min körning och automatlådan.
Kammen ser dock jättefin ut förutom några små porer i ena nocken som dök upp efter ordentlig rengöring av koksad olja. Dock är dom så små så det inte spelar någon praktisk roll mer än det estetiska.
Har beställt spacers till bakjulen också, samt ny olja till motorn. Blev Castrol GTX 10W40 olja i stället, vilken Oljemagasinet rekommenderar till B230FT och Turbo+ bilar.
Använder du silikon vakuumslang mellan BTR och insuget? Jag bytte ett par vakuumslangar på min B230FK och då bla denna slang men jag vågade inte använda silikonslang till denna pga att silkonslang inte tål bensin. Ett litet läckage i BTR och sen en upplöst silikonslang och bensin som läcker ut över en varm motor med motorbrand som följd var det som gjorde att jag satte en enarmerad bensinslang (Mekonomens) där istället, Men jag kanske är överdrivet oroad över detta. Testade med en 5mm silkonslang mellan insug och vevhusventilationen och den slangen löstes upp av oljedimman som passerar igenom.
Jepp, det är silikonslang! Men tack för tipset, det har jag faktiskt aldrig tänkt på. Ska byta jag med då faktiskt. Nej det till vevhusventen funkar inte med silikon, den läcker igenom som fan då.
Blev nya stift i går med! Den har inte rullat mer än två säsonger (2500mil) med dom som satt, men böt ändå. Dom gamla stiften såg riktigt bra ut och motorn förbränner jättefint.