Läckande plugg i däck, hur länge ska de hålla, fixa själv?

Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

Next case mad Den här pluggen satte en Gummiverkstad in förra året(?), sedan blev det pyspunka flera ggr, som tanten missade senast så hon fick åka hem och byta bil. Hon bytte hjul sedan, jag tryckte i 3 kilo och känner att det pyser ur pluggen.

http://gamla.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/5291015/phpdgcct1.jpg

Hur länge ska en sådan hålla om de gjort rätt?

4ever vad jag sett.

Har de gjort fel ska vi leta kvitto.
Har de gjort rätt undras om vi kan laga med den här som många tycks gilla
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara … ts-600209/
eller med den som har lim mm.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Da … 000022836/
Jag har redan en liten kompressor.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Muttley
13 juli 2016 ·

5 mil. 1000 mil. 1500 mil.  Så länge den håller tätt.

Du ska leta kvitto för något de gjort förra året? De är såpass billigt att du lika gärna kan göra en ny.

Så se nu till att din kvinna köper repsats eller åker till gummiverkstan själv.   De är ju hennes bil wink

zleepy Trucker
13 juli 2016 · 1 392 Inlägg

byt däck istället, så slipper du problemet för evigt...

en plugg kan hålla för evigt eller inte alls..

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Jansen17
13 juli 2016 · 15 Inlägg

rekommenderar nytt däck, det där ser skapligt tomkört ut

Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

Jansen17 skrev:
rekommenderar nytt däck, det där ser skapligt tomkört ut

Risk för det eller är kanske regummerat?

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

tkd_rille skrev:
5 mil. 1000 mil. 1500 mil.  Så länge den håller tätt.

Du ska leta kvitto för något de gjort förra året? De är såpass billigt att du lika gärna kan göra en ny.

Så se nu till att din kvinna köper repsats eller åker till gummiverkstan själv.   De är ju hennes bil wink

Riktiga ser ut såhär, de inifrån håller lika länge som däcket

Köper gör vi, lämnar in gör jag, gick ju inte så bra senast.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
marcus80 Sir
13 juli 2016 · 935 Inlägg

Sist jag fick däcket pluggat så höll det 4000 mil, dvs 2 somrar. Sedan var däcket mönster sopslut. Du verkar ha tur du, hittar inte chassi nr och pyspunka. Kan inte vara lätt att vara du....

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

zleepy skrev:
byt däck istället, så slipper du problemet för evigt...

en plugg kan hålla för evigt eller inte alls..

Pinsamt dyrt för en punka och ett nästan nytt däck. Man har inte slangar längre?

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
zleepy Trucker
13 juli 2016 · 1 392 Inlägg

Auto-man skrev:

zleepy skrev:
byt däck istället, så slipper du problemet för evigt...

en plugg kan hålla för evigt eller inte alls..

Pinsamt dyrt för en punka och ett nästan nytt däck. Man har inte slangar längre?

Ja ingen har påstått att det är gratis och äga bil, det är en dyr kostnad man aldrig får tillbaka..
har lagat några däck med plugg, och det har alltid hållt, en gång så läckte det, då hade det släppt lite och pyste,
dom fixade det sen funkade det..

Så vill du inte köpa nya däck, så be en annan verkstad byta pluggen, så kanske det håller bättre smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

marcus80 skrev:
Sist jag fick däcket pluggat så höll det 4000 mil, dvs 2 somrar. Sedan var däcket mönster sopslut. Du verkar ha tur du, hittar inte chassi nr och pyspunka. Kan inte vara lätt att vara du....

Jo jag hittade pyspunkan som jag skrev. Bra om det håller så länge, vi kör mindre och det är inte min bil, som Bilprovaren inte hittade nummer på och jag har inte haft en riktig punktering på många år. Men har en egen bil med pyspunka jag inte brytt mig om då den står still mest och jag har nya däck till den.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Hamilton
13 juli 2016 · 8 864 Inlägg

Antingen byter man däck eller så fyller man på luft vid behov eller skjuter i en ny plugg för 45kr

Fotograf på tierpidag.se
Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

zleepy skrev:
byt däck istället, så slipper du problemet för evigt...

en plugg kan hålla för evigt eller inte alls..

Till nästa punka, men det blir bara pyspunka med plugg?

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

Hamilton skrev:
Antingen byter man däck eller så fyller man på luft vid behov eller skjuter i en ny plugg för 45kr

Med egna kit hemma?

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

zleepy skrev:

Auto-man skrev:

zleepy skrev:
byt däck istället, så slipper du problemet för evigt...

en plugg kan hålla för evigt eller inte alls..

Pinsamt dyrt för en punka och ett nästan nytt däck. Man har inte slangar längre?

Ja ingen har påstått att det är gratis och äga bil, det är en dyr kostnad man aldrig får tillbaka..
har lagat några däck med plugg, och det har alltid hållt, en gång så läckte det, då hade det släppt lite och pyste,
dom fixade det sen funkade det..

Så vill du inte köpa nya däck, så be en annan verkstad byta pluggen, så kanske det håller bättre smile

U tell me som sålt bilar på avbetalning för det mesta, en gång i tiden. Värsta torsken med nybilar då det kostar multum så fort den tagits ut om man ångrar sig.

Då pluggar vi nog vidare om däcket är bra. Även om min fru pluggat sig till bra inkomster så är det pinsamt dyrt ibland.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Hamilton
13 juli 2016 · 8 864 Inlägg

Auto-man skrev:

Hamilton skrev:
Antingen byter man däck eller så fyller man på luft vid behov eller skjuter i en ny plugg för 45kr

Med egna kit hemma?

Tänkte mer på att dom som satt i den första kanske har flera.

Fotograf på tierpidag.se
Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

Hamilton skrev:

Auto-man skrev:

Hamilton skrev:
Antingen byter man däck eller så fyller man på luft vid behov eller skjuter i en ny plugg för 45kr

Med egna kit hemma?

Tänkte mer på att dom som satt i den första kanske har flera.

Bra tänkte just fråga om det. 45 måste vara utifrån men hållbart är inifrån?


Egna GDs i länkarna är inget bra?

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

Är dessa bra?

http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara … ts-600209/
eller den som har lim mm.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Da … 000022836/
Jag har redan en liten kompressor.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Muttley
13 juli 2016 ·

De som däckfirmor tillhandahåller är bra.  Prova de.  Du bör inte själv göra det.

Auto-man
13 juli 2016 · 551 Inlägg

tkd_rille skrev:
De som däckfirmor tillhandahåller är bra.  Prova de.  Du bör inte själv göra det.

Såg i Flashback att många är nöjda med det och frågan är om det är gjort inifrån med däcket av eller utifrån med däcket på.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Muttley
13 juli 2016 ·

Auto-man skrev:

tkd_rille skrev:
De som däckfirmor tillhandahåller är bra.  Prova de.  Du bör inte själv göra det.

Såg i Flashback att många är nöjda med det och frågan är om det är gjort inifrån med däcket av eller utifrån med däcket på.

Ja den sidan är ju bäst.    Bäst du gör de själv,   man brukar inte ta av hjulet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang