3492
Sök

Mäst ljud tryck i db ?

238 Inlägg
3 juli 2005
Trådstartare
#1
Tjena jag tänkte bygga lite ljud i bilen efter sommaren när pengarna rullar in smile Jag är mäst ute efter att höras så något finljud för 50 000 vil jag ju inte ha.. budgeten ja mellan 10 - 14 tusen vill jag hålla mig hälst billigare.. jag vill ju naturligtvis att framhögtalarna ska palla att spela hög volym så att dom kan matcha upp basen smile

Jag har kollat en del på dls prylar.. har falligt mig i smaken smile
Någon huvudenhet altså cd har jag redan så det behöver jag inte.

DLS SP12  värkar som min smak med tanke på att dom säger
att den är gjord med målet att spela högst av alla smile

Sen framsysten vet jag inte riktigt 
Ska jag ha koaxial eller system ?
men jag vet inte. Man kan väll spela
på högre volym med ett system eller
det kanske räcker med dyra koaxialer ?

fram har jag tyvär bara plats med 5,25:er sad
men bak vad rekomenderas 6x9 eller kanske
7x10or (DLS R1070) eller ska jag ha system där
bak typ DLS MS5 Magnesium ?

Hur starkt steg behöver jag för att driva en sådan DLS SP12 ?
jag tycker det käns lite onödigt att köppa något som man bara
kan använda hälften av efekten till den..

Tack på förhand

// Tobbe


859 Inlägg
3 juli 2005
#2
Tuben skrev:
Tjena jag tänkte bygga lite ljud i bilen efter sommaren när pengarna rullar in smile Jag är mäst ute efter att höras så något finljud för 50 000 vil jag ju inte ha.. budgeten ja mellan 10 - 14 tusen vill jag hålla mig hälst billigare.. jag vill ju naturligtvis att framhögtalarna ska palla att spela hög volym så att dom kan matcha upp basen smile

Jag har kollat en del på dls prylar.. har falligt mig i smaken smile
Någon huvudenhet altså cd har jag redan så det behöver jag inte.

DLS SP12  värkar som min smak med tanke på att dom säger
att den är gjord med målet att spela högst av alla smile

Sen framsysten vet jag inte riktigt 
Ska jag ha koaxial eller system ?
men jag vet inte. Man kan väll spela
på högre volym med ett system eller
det kanske räcker med dyra koaxialer ?

fram har jag tyvär bara plats med 5,25:er sad
men bak vad rekomenderas 6x9 eller kanske
7x10or (DLS R1070) eller ska jag ha system där
bak typ DLS MS5 Magnesium ?

Hur starkt steg behöver jag för att driva en sådan DLS SP12 ?
jag tycker det käns lite onödigt att köppa något som man bara
kan använda hälften av efekten till den..

Tack på förhand

// Tobbe

För 10-14 tusen kan du få till det riktigt bra...

Jag rekommenderar ett framsystem med mycket midbas i. tex. PG ZR5 eller DLS MS5. Steg till det på 2x50-100wrms. Sedan skulle säkert en DLS SP12a funka fint för dig. Och om du ger den 1000wrms eller mer så blir det nog skitkul ska du se...
Bakhögtalare skulle jag själv helt klart ha skippat. Lägg krutet på framsystemet i första hand och i ditt fall kanske basen då...

Glöm inte hur otroligt viktigt det är att montera grejjerna STABILT och se även till så stegen får ORDENTLIGT med ström.

Lycka till

/Theo



Sök