Tjena jag tänkte bygga lite ljud i bilen efter sommaren när pengarna rullar in

Jag är mäst ute efter att höras så något finljud för 50 000 vil jag ju inte ha.. budgeten ja mellan 10 - 14 tusen vill jag hålla mig hälst billigare.. jag vill ju naturligtvis att framhögtalarna ska palla att spela hög volym så att dom kan matcha upp basen

Jag har kollat en del på dls prylar.. har falligt mig i smaken

Någon huvudenhet altså cd har jag redan så det behöver jag inte.
DLS SP12 värkar som min smak med tanke på att dom säger
att den är gjord med målet att spela högst av alla

Sen framsysten vet jag inte riktigt
Ska jag ha koaxial eller system ?
men jag vet inte. Man kan väll spela
på högre volym med ett system eller
det kanske räcker med dyra koaxialer ?
fram har jag tyvär bara plats med 5,25:er

men bak vad rekomenderas 6x9 eller kanske
7x10or (DLS R1070) eller ska jag ha system där
bak typ DLS MS5 Magnesium ?
Hur starkt steg behöver jag för att driva en sådan DLS SP12 ?
jag tycker det käns lite onödigt att köppa något som man bara
kan använda hälften av efekten till den..
Tack på förhand
// Tobbe