Tja, Roligt att du klickat in på min tråd. I denna tråden kan du läsa om hur jag bygger min drömbil efter hur jag vill ha den, suget efter att få en supra precis som jag vill ha den utseendemässigt och motor. nu i vinter kommer motorn bli helsmidd med billetmains och massor av annat mumsiga delar. även utsidan kommer få sig ett nytt utseende än en gång. Mycket kolfiber blir det ;) har ni förslag eller frågor är det bara att skriva.
MathiasFransson skrev: Godmorgon! Idag åker jag och hämtar bryggan,runners och spridarna som moddas med på overtake. Dem gjorde även flödestest på spridarna vilket visade att dem var i bra skick I eftermiddag hämtar jag även hem grenröret som ligger och väntar på posten. Kan ta lite bilder på det då!
Som ni kanske förstår så ska det bli singel av bob och köra den oöppnad, vid slutresultatet så tänkte jag mig ligga på cirka 5-600hk.
MathiasFransson skrev: Godmorgon! Idag åker jag och hämtar bryggan,runners och spridarna som moddas med på overtake. Dem gjorde även flödestest på spridarna vilket visade att dem var i bra skick I eftermiddag hämtar jag även hem grenröret som ligger och väntar på posten. Kan ta lite bilder på det då!
Som ni kanske förstår så ska det bli singel av bob och köra den oöppnad, vid slutresultatet så tänkte jag mig ligga på cirka 5-600hk.
Fick rekommenderation om att Borg Warner S300 SX-E är en bra turbo. lånar en bild från Google sålänge: Fick notis från posten så kan vara den som kom hem idag med så blir en uppdatering senare idag
Senast redigerat av MathiasFransson (20 januari 2017)
MathiasFransson skrev: Godmorgon! Idag åker jag och hämtar bryggan,runners och spridarna som moddas med på overtake. Dem gjorde även flödestest på spridarna vilket visade att dem var i bra skick I eftermiddag hämtar jag även hem grenröret som ligger och väntar på posten. Kan ta lite bilder på det då!
Som ni kanske förstår så ska det bli singel av bob och köra den oöppnad, vid slutresultatet så tänkte jag mig ligga på cirka 5-600hk.
Har haft ventilkåporna ivägskickade till en polare i veckan som borrade upp till an10 Därefter tog jag med mig dem till min lilla ultraljudstvätt och försökte göra dem så rena som det gick Hade tagit mig tid och suttit och rengjort en av kåporna tidigare i garaget. Men det tog sin tid innan man kunde se skillnad. Här är dem innan tvätten varav den ena som ni ser redan försökts snyggas till.. Efter tvätten blev det såhär: Sen var det dags för lackering, svart denna gången också
Ett av paketen som kom hem var grenrör! Rostfritt grenrör med wastegate uttag Det andra paketet var turbon, Borg Warner med singelentry.. så jag bjuder på den här haha
Fick hem det som modifierats hos Axel på Overtake i Jönköping. Det var ju det där problemet med att spridarna inte låg rätt till in på runners och även snett till fuelrail. När jag kom in med problemet förstod han precis vad jag menade och visade en lösning där man svetsar dit andra brickor som skulle sitta till runners . Vilket skulle passa till spridarna som jag har Spridarna blev flödestestade och några fick bytt spridarhattar Godkänt. Sen var det på det igen. Lite skillnad riktigt snabb bra service, stort plus!
Fästmonterade grenrör och turbo, blir lite modd men det löser vi
Havetsfasa skrev: Riktigt fint Blir kul att se vad turbon levererar för dig, kompis kör s366 på 2.2 bar med stegat ladd från 1.8 på sin BMW 6a med 764hk på naven
yes återstår att se, vet inte hur mycket man vågar pressa den med oöppnad motor men 600 på hjulen hade varit roligt
Havetsfasa skrev: Riktigt fint Blir kul att se vad turbon levererar för dig, kompis kör s366 på 2.2 bar med stegat ladd från 1.8 på sin BMW 6a med 764hk på naven
yes återstår att se, vet inte hur mycket man vågar pressa den med oöppnad motor men 600 på hjulen hade varit roligt
Besöker garaget idag löda lite och vrida turbinhus en aning så man så småningom får dit ett tryckrör. En sak som jag inte förstår är varför man som företag inte valt att ha en komplett kabelstam som gemensamt går till spridarna?! i detta fall så har Toyota inte gjort på det viset vilket .. Aja, snart är det i sin ordning det med För tillfället vill inte garaget sammarbeta med bilderna jag tänkt lägga ut så får testa igen om en liten stund.
Avslutar denna dag med lite fler bilder monterat på trycksidan med nya packningar och insuget sattes dit för att få sig en någorlunda överblick. Elen är klar där med om man utesluter sista spridarkontakten. Något som ska snyggas upp i samband med elen till tändspolarna Började rensa lite vid tändspolarna innan hemfärd. Köpt hem vag-spolar men hört att dem inte sitter så bra till original tändstiftskåpa så kan bli att man beställer hem en annan variant av kåpa
tjenare, satt på jobbet o kollade på lite bilder från hur bilen såg ut under huven när jag hämtade den, och sedan hur den ser ut i dagens läge. Lite skillnad men inte klar på långa vägar. Slänger upp 2 bilder