jaka54 skrev:
Hej!
Intressant!!
Jag råkade ut för samma grej med Brorsans Audi 100 Turbo -91:a (C3 modellen) . Tutan bara brummade (Hella original) när den satt fastskruvad i chassit under bilen (på tutans originalplats), hängde den löst i de två kablarna fungerade den perfekt.
Tog bort tutan och satte dit en annan Audi original tuta, men begagnad, Det lät lika dåligt den när den satt fast men hängde den löst fungerade den perfekt. Plockade isär den första tutan för att se hur den så ut innuti och satte sedan ihop den igen, inget var fel innut i men den fungrade lika dåligt efter isärplockningen ,men perfekt när den hängde löst...
Köpte två nya tutor på Biltema...Bägge bara bara brummade når jag skruvade fast dem på bilen men bägge fungerade perfekt när de hängde löst.
Va f...vad var fel??? Kunde inte begripa.
Så fort jag skruvade fast tutorna bara brummade de!
Kom på att satt tutorna för stumt fast bara brummade de så till slut satte jag dit en extra stålplatta så tutorna inte satt så stumt monterade, då funkade alla perfekt.
Ska säga att jag först trodde att det var ett el-fel men det fanns bara två anslutningar på varje tuta så el-fel kunde jag bortse ifrån.
Men tycker fortfarande att det var konstigt att tutorna var så känsliga för att sitta stumt...