Sökes: Hjälpsam med e-körkort å biltransport/brett släp i Skåne.

Bierstube
3 september 2016 · 616 Inlägg

Hade planerat åka över till Danmark idag och hämta en bil, men när jag skulle åka och hämta släpet här i närheten som jag skulle koppla på min bil upptäckte vi att ett så stort släp kräver e-körkort (vilket jag saknar).
Så jag fick avboka släpet och köra hem och fundera ut en lösning. Färjebiljetten är dock bokad.

Tänkte slänga ut en fråga här ifall någon kan tänka sig att ägna denna dag åt att hjälpa mig. Om du har e-körkort och tillgång till ett brett släp (behöver vara minst 2 meter brett) alternativt en biltransport till en bil med ramp där bak.

Bilen finns på Nordsjälland, 30 min från Helsingör (har varit över hos säljaren två gånger å kommit överens med säljaren om att köpa bilen, den är dock ej körbar utan får knuffas upp på trailern), å mitt garage finns ca 30 min från Helsingborg.

ckmcardesign
3 september 2016 · 424 Inlägg

Spännande..Vad är de för bil å vad är fel med den? Vad ska du göra med den?

Chris
MBSCA Shopen & CKM Car Design
www.mbsca.com
Mercedes ML 350 CKM Edition "ML 35 CKM" (2013)
Mercedes S63 AMG "S63 project" (2015)
Bierstube
3 september 2016 · 616 Inlägg

Om det är nån i Skåne som har e-körkort å är villig å hjälpa till men inte kan göra det under dagen - så hör av er i alla fall.
Så kan vi boka en biltrailer (om du inte har en sådan) i veckan eller veckan därpå och köra över och hämta bilen nån passande dag.

Säljaren flyttar nämligen om en månad och måste få bort bilen innan dess.
Även om jag kommit överens med säljaren om att köpa bilen så kanske jag får backa ur affären om jag inte hittar nån lösning gällande att transportera över den.

Bierstube
4 september 2016 · 616 Inlägg

Problemet löst. Tråd kan låsas.

ckmcardesign
4 september 2016 · 424 Inlägg

Alltid kul å bli så ignorerad.

Chris
MBSCA Shopen & CKM Car Design
www.mbsca.com
Mercedes S63 AMG "S63 project" (2015)
Mercedes ML 350 CKM Edition "ML 35 CKM" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang