9035
Sök

kopplings problem.

1 585 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Hejsan!

Har försökt koppla in min bas och slut steg ett tag nu, Men lyckas inte riktigt.
Har dragit plus från batteriet till steget, Med säkring i mellan.
Sen remote från blå kabel på stereon till rem på slutsteget.
Och minus från steget till en bult i karrosen.
Sen en lågnivå kabel från stereon till slutsteget.
Är detta rätt kopplat eller?
För det värkar som steget inte äns får någon ström så tycker det är lite konstigt. Har inga mät instrument, Men får väll köpa det och titta efter om det går ström fram i kablen eller inte.

Tacksam för all Hjälp jag kan få
Senast redigerat av Jolle87 (2 januari 2007)

Överladdad!
530 Inlägg
2 januari 2007
om inte steget tänder så kan ju remoten va trasig på stereon lr steget trasigt.. men testa och ta direkt ström från grova plus kabeln på steget till remoten.. annars kan man ju göra en egen test mejsel:P glödlampa me två på löda kablar..

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

914 Inlägg
2 januari 2007
pröva även med en annan säkring. En säkring kan se hel ut fastän att den inte är det.

1 585 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
allting är ju helt nytt?tongue

21 761 Inlägg
2 januari 2007
Ett mätinstrument är bäst att ha, då kan du mäta om det kommer fram spänning och även mäta om tex säkringen är hel. Någon sorts multimeter är mycket värdefull så fort man har med el att göra, den behöver inte kosta flera tusen heller.

1 585 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
nopp sant det är alltid bra att ha men har tyvär ingen men får se om jag hittar nån billig att köpa nån stans:P

1 585 Inlägg
3 januari 2007
Trådstartare
haha fan va paff jag blev i morse när jag skulle ner och titta efter mät instrument så startar jag bilen och kör iväg så hör jag att basarna börjar pumpa vrider upp och så är det basarna men efter ett tag så dör det igen så antar att det är jorden som är kass får hitta nån annan stans att sätta minus kabblen på.

Sök