Välkommen till nya Garaget!

Brådhis * Voff voff *
21 november 2016 · 10 279 Inlägg

Det enda jag saknar är att få tillbaka "senast i forumet" längst ner så att när man läst klart nånting så klickar man sig bara vidare istället för att scrolla hela vägen upp igen. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Konrad
23 november 2016 · 55 Inlägg

Hej!
Jag saknar funktionen med bbcode bredvid varje bild i fotoalbumet.
Det går ju att få fram bbcode via albumets förstasida, men den metoden är mkt bökigare än som det var tidigare, då den adressen stod vid varje bild.

//Konrad S.

Senast redigerat av Konrad (23 november 2016)

chrizz Administratör
24 november 2016 · 11 783 Inlägg

Konrad skrev:
Hej!
Jag saknar funktionen med bbcode bredvid varje bild i fotoalbumet.
Det går ju att få fram bbcode via albumets förstasida, men den metoden är mkt bökigare än som det var tidigare, då den adressen stod vid varje bild.

//Konrad S.

Ah, ja, det ska vi nog ordna. Jag noterar det så tar vi med det i nästa uppdatering.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
25 november 2016 · 306 Inlägg

Varför kan man inte få en BBCode från en bild på bilen man äger och lägga in den bilden i ett forum?.Som det är nu måste man ju lägga in en bild på bilen man äger i ett fotoalbum och ta BBCoden därifrån...Verkar ju jättedumt.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
chrizz Administratör
25 november 2016 · 11 783 Inlägg

Blinkersolja skrev:
Varför kan man inte få en BBCode från en bild på bilen man äger och lägga in den bilden i ett forum?.Som det är nu måste man ju lägga in en bild på bilen man äger i ett fotoalbum och ta BBCoden därifrån...Verkar ju jättedumt.

Ska fixa en sån ruta under dela för bildbilder också. Har missat det helt enkelt. Ordnar det i nästa vecka. Tills dess kan du kopiera bildlänken bara och lägga den inom img-bbcode-taggen

Kod:
[img]länk till jpg[/img]
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Garagen
27 november 2016 · 83 Inlägg

Förlåt mig. Jag hittar ingenstans där jag kan starta en tråd om hur man hittar sina inlägg. Så jag undrar, hur i helsike hittar man sina inlägg?

Sarge
27 november 2016 · 2 337 Inlägg

Garagen skrev:
Förlåt mig. Jag hittar ingenstans där jag kan starta en tråd om hur man hittar sina inlägg. Så jag undrar, hur i helsike hittar man sina inlägg?

Om du går in på "Min sida" så kan du klicka på antalet foruminlägg uppe till höger, då får du upp alla trådar du skrivit inlägg i.

chrizz Administratör
27 november 2016 · 11 783 Inlägg

Sarge skrev:

Garagen skrev:
Förlåt mig. Jag hittar ingenstans där jag kan starta en tråd om hur man hittar sina inlägg. Så jag undrar, hur i helsike hittar man sina inlägg?

Om du går in på "Min sida" så kan du klicka på antalet foruminlägg uppe till höger, då får du upp alla trådar du skrivit inlägg i.

Man kan även se alla trådar man prenumererar på via händelseikonen som ser ut som en klocka högst upp på sidan.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
28 november 2016 · 10 157 Inlägg

Hej nu har någonting hänt sitter på datorn och nu har hela sidan där text och bilder är blivit hoptryckt med ett brett vitt fält på högersidan ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
28 november 2016 · 11 783 Inlägg

Djo skrev:
Hej nu har någonting hänt sitter på datorn och nu har hela sidan där text och bilder är blivit hoptryckt med ett brett vitt fält på högersidan ?

Hm, förstår inte alls tyvärr. Vilken sida? Jag har klickar runt lite och allt ser som vanligt ut för mig.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
28 november 2016 · 11 783 Inlägg

Konrad skrev:
Hej!
Jag saknar funktionen med bbcode bredvid varje bild i fotoalbumet.
Det går ju att få fram bbcode via albumets förstasida, men den metoden är mkt bökigare än som det var tidigare, då den adressen stod vid varje bild.

//Konrad S.

Fixat nu!

Blinkersolja skrev:
Varför kan man inte få en BBCode från en bild på bilen man äger och lägga in den bilden i ett forum?.Som det är nu måste man ju lägga in en bild på bilen man äger i ett fotoalbum och ta BBCoden därifrån...Verkar ju jättedumt.

Fixat det här också smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
28 november 2016 · 11 783 Inlägg

rcy skrev:
Verkar som om citeringen blir lite lustig när man citerar inlägg med infogade bilder i.
Se exempelvis http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p4384077
Av någon anledning hänger "?width=150" med i citeringen och sabbar länken.

Nu har jag lyckats lösa det här äntligen. Det var klart knepigare än jag trodde.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Low
28 november 2016 · 3 313 Inlägg

Dum fråga men när en sida har buggar hur hittar ni felen ? Är det koder eller vad förstår inget:-D

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
28 november 2016 · 6 474 Inlägg

chrizz skrev:

farbrorbozze skrev:
när man laddar upp bild från mobilen, finns det då ingen möjlighet att få upp en ruta & skriva text om bilden direkt vid uppladdningen? eller måste man gå in & redigera varje bild i efterhand?
(Samsung Galaxy S4 med googlecrome eller vad webbläsaren heter)

Du menar när man laddar upp direkt i en projekttråd då t.ex? Förklara gärna mer hur du skulle vilja det skulle vara (och var).

Problemet som jag ser det är om man t.ex. är i ett fotoalbum och väljer att ladda upp 50 bilder på en gång, och sen får man upp rutor för beskrivning av varje bild automatiskt... det skulle bli ett ganska stort irritationsmoment för många misstänker jag. Så kan vi ju inte ha det. Men för projekttrådar där man kanske lägger upp några enstaka bilder åt gången så skulle det ju kunna tillföra något, inte minst för att man då ju laddar upp "externt", dvs man är inte i fotoalbumet när man laddar upp. Forum -> ladda upp -> min sida -> album -> beskriv bild är ju lite omständigt i efterhand, det kan jag hålla med om. Jag har faktiskt inte tänk på det alls tidigare, så vi får nog kika på hur man skulle kunna lösa det bra.

Men som sagt, förklara gärna mer hur du skulle vilja det såg ut i ditt fall  (och var du vill ha det). Det kanske är nått annat scenario än det jag beskrev tänker jag...

Nä när jag laddar upp bild i fotoalbum, så fort jag klickar på bilden jag vill ladda upp från min tele så laddas den upp & hamnar sist i albumet.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
chrizz Administratör
28 november 2016 · 11 783 Inlägg

Low skrev:
Dum fråga men när en sida har buggar hur hittar ni felen ? Är det koder eller vad förstår inget:-D

Ja, vi programmerar all funktionalitet själva (jag och Kristoffer (neuro)), och koden kan bli väldigt komplex. Ibland missar man saker, glömmer ta hänsyn till något specialfall i användandet som kan uppstå, eller så är det bara felaktigt kodat...

Det är svårt att upptäcka alla fel på egen hand, men vi testar så gott vi kan så att allt fungerar så som det är tänkt. Men tyvärr blir man hemmablind, och så snart man släpper något nytt så finns det alltid någon som använder funktionen på ett sätt som vi inte tänkt på innan, och då kanske det uppstår problem. Så vi är supertacksamma när ni tipsar oss om saker som inte verkar fungera som det ska. Vi låter inget vara trasigt medvetet, utan är det trasigt så känner vi förmodligen inte till det tyvärr.

Vi tar även tacksamt emot förslag till andra förändringar. Kanske är det nån funktion ni skulle vilja fungera på ett annat bättre eller enklare sätt, eller om det kanske saknas något ni skulle ha användning av. Jag kan ju inte lova att vi förverkligar allt, men det skadar ju inte att tipsa. Ibland får man helt andra idéer av ett förslag smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Low
28 november 2016 · 3 313 Inlägg

chrizz skrev:

Low skrev:
Dum fråga men när en sida har buggar hur hittar ni felen ? Är det koder eller vad förstår inget:-D

Ja, vi programmerar all funktionalitet själva (jag och Kristoffer (neuro)), och koden kan bli väldigt komplex. Ibland missar man saker, glömmer ta hänsyn till något specialfall i användandet som kan uppstå, eller så är det bara felaktigt kodat...

Det är svårt att upptäcka alla fel på egen hand, men vi testar så gott vi kan så att allt fungerar så som det är tänkt. Men tyvärr blir man hemmablind, och så snart man släpper något nytt så finns det alltid någon som använder funktionen på ett sätt som vi inte tänkt på innan, och då kanske det uppstår problem. Så vi är supertacksamma när ni tipsar oss om saker som inte verkar fungera som det ska. Vi låter inget vara trasigt medvetet, utan är det trasigt så känner vi förmodligen inte till det tyvärr.

Vi tar även tacksamt emot förslag till andra förändringar. Kanske är det nån funktion ni skulle vilja fungera på ett annat bättre eller enklare sätt, eller om det kanske saknas något ni skulle ha användning av. Jag kan ju inte lova att vi förverkligar allt, men det skadar ju inte att tipsa. Ibland får man helt andra idéer av ett förslag smile

Då var det så avancerat som jag kunde föreställa mig:-)!

Ni ska vara nöjda med sidan tycker det är mycket roligare att komma in i garaget med mobilen!:-)

chrizz Administratör
29 november 2016 · 11 783 Inlägg

Low skrev:

chrizz skrev:

Low skrev:
Dum fråga men när en sida har buggar hur hittar ni felen ? Är det koder eller vad förstår inget:-D

Ja, vi programmerar all funktionalitet själva (jag och Kristoffer (neuro)), och koden kan bli väldigt komplex. Ibland missar man saker, glömmer ta hänsyn till något specialfall i användandet som kan uppstå, eller så är det bara felaktigt kodat...

Det är svårt att upptäcka alla fel på egen hand, men vi testar så gott vi kan så att allt fungerar så som det är tänkt. Men tyvärr blir man hemmablind, och så snart man släpper något nytt så finns det alltid någon som använder funktionen på ett sätt som vi inte tänkt på innan, och då kanske det uppstår problem. Så vi är supertacksamma när ni tipsar oss om saker som inte verkar fungera som det ska. Vi låter inget vara trasigt medvetet, utan är det trasigt så känner vi förmodligen inte till det tyvärr.

Vi tar även tacksamt emot förslag till andra förändringar. Kanske är det nån funktion ni skulle vilja fungera på ett annat bättre eller enklare sätt, eller om det kanske saknas något ni skulle ha användning av. Jag kan ju inte lova att vi förverkligar allt, men det skadar ju inte att tipsa. Ibland får man helt andra idéer av ett förslag smile

Då var det så avancerat som jag kunde föreställa mig:-)!

Ni ska vara nöjda med sidan tycker det är mycket roligare att komma in i garaget med mobilen!:-)

Gött! Kul att du gillar det smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
29 november 2016 · 10 157 Inlägg

Där det är pilar det vita har ökat väldigt mycket och dom gråa också så hela forumet har blivit hoptryckt.

Så allting har blivit hoptryckt och mycket mindre gällande text och bilder rätt drygt faktiskt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163272/163272-d3fbb262078bad70e8812b72eb7b38ae.jpg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
29 november 2016 · 11 783 Inlägg

Djo skrev:
Där det är pilar det vita har ökat väldigt mycket och dom gråa också så hela forumet har blivit hoptryckt.

Så allting har blivit hoptryckt och mycket mindre gällande text och bilder rätt drygt faktiskt.

http://www1.garaget.org/gallery/images/164/163272/163272-d3fbb262078bad70e8812b72eb7b38ae.jpg

Du har nog zoomat ut i webbläsaren, tryck CTRL+0 för att få 100% zoom igen (Windows) eller CMD+0 på mac.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
29 november 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:

Djo skrev:
Där det är pilar det vita har ökat väldigt mycket och dom gråa också så hela forumet har blivit hoptryckt.

Så allting har blivit hoptryckt och mycket mindre gällande text och bilder rätt drygt faktiskt.

http://www1.garaget.org/gallery/images/164/163272/163272-d3fbb262078bad70e8812b72eb7b38ae.jpg

Du har nog zoomat ut i webbläsaren, tryck CTRL+0 för att få 100% zoom igen (Windows) eller CMD+0 på mac.

Vart bättre men tycker fortfarande det vita fältet är stort ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang