Välkommen till nya Garaget!

Bjurken
4 oktober 2016 · 138 Inlägg

Hur flyttar man en bild från sin bil te ett fotoalbum, menar så man få me sig kommentarer o sånt! smile annars väldigt snyggt!! smile

Senast redigerat av Bjurken (4 oktober 2016)

Cadillac Sedan Deville 4dr HT "Andre - YJT -" (1962)
chrizz Administratör
4 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Bjurken skrev:
Hur flyttar man en bild från sin bil te ett fotoalbum, menar så man få me sig kommentarer o sånt! smile annars väldigt snyggt!! smile

Se mitt svar i inlägget innan ditt. Ibland lönar det sig med en snabbtitt på vad andra redan frågat wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
OSkar000
4 oktober 2016 · 198 Inlägg

Kul att det händer saker.. men jag är inte helt övertygad om att forumet blev bättre.

Stor och svårläst/otydlig font. Får inget flyt i läsningen längre jämfört med hur det var tidigare.
Bredden utnyttjas dåligt och inläggen bygger på höjden istället med bilar och titalar över/under inläggen, mer scrollande blir resultatet utan att man har sett mer information.
Lite för ljust, även om det inte stör mig väldigt mycket.

Känns som ungefär samma utveckling som många andra sidor går mot, bättre på mobilen och man tröttnar på sidan i desktop-läge.

Bjurken
4 oktober 2016 · 138 Inlägg

chrizz skrev:

Bjurken skrev:
Hur flyttar man en bild från sin bil te ett fotoalbum, menar så man få me sig kommentarer o sånt! smile annars väldigt snyggt!! smile

Se mitt svar i inlägget innan ditt. Ibland lönar det sig med en snabbtitt på vad andra redan frågat wink

Okej såg nu! wink

Cadillac Sedan Deville 4dr HT "Andre - YJT -" (1962)
millekrafft
4 oktober 2016 · 66 Inlägg

chrizz skrev:

millekrafft skrev:
Någon som kan guida mig till att lyckas göra ett projekt? Kan ej lägga upp bilder!? 😋

Skapa ett fotoalbum i kategorin fordonsprojekt (det hade du redan såg jag). Skapa sen projekttråden i forumet. Där kan du sen fylla med på nya inlägg (och bilderna länkar du in från fotoalbumet till dina inlägg. Det finns en knapp för det där du skriver inlägget för att underlätta, du kan även ladda upp nya bilder där direkt).

Nu är du egentligen klar och igång, men din projekttråd är bara en vanlig forumstråd än så länge. För att göra projekttråden till ett "riktigt projekt" kan du gå in på "min sida" och "projekt" och där välja skapa nytt. Välj sen projekttråden du skapat och så är allt klart. smile

Allright, ska pröva de! Tack(y)

I'd Rather lose by a mile because i've built my own car than win by an inch because someone else built it for me -mulle meck
CarpeDiem German Engineering
4 oktober 2016 · 9 081 Inlägg

chrizz skrev:

CarpeDiem skrev:

chrizz skrev:

Ah, se där. Vi har missat att ta hänsyn till bbcode där verkar det som. Låt det vara som det är så hoppar det igång igen imorgon när vi fixat det.

Har hållt igång hjärncellerna mycket idag, är helt slut så nu tänker jag dricka vidare på min välförtjänta öl, och ta en till bit hemmagjord äpplepaj med vaniljsås wink

Videoklippet är fortfarande borta, när kommer det igång? smile

Nu funkar det smile

Stort tack och bra jobbat smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Skyracer skrev:

chrizz skrev:

Skyracer skrev:
Hur gör jag för att flytta bilder från min bil-sida till fotoalbum? När jag tryckt på redigera så får jag bara (under bilderna) en redigera text och en radera bild-knapp.

Mvh
Håkan

Vi har fått inaktivera det tillfälligt då vi upptäckte ett problem med funktionen. Jag jobbar på det just nu faktiskt, så det kommer upp en tredje knapp där så snart problemet är löst.

Tack, det är lugnt, gör det någon annan dag.

Fråga. Jag fick Händelser att min bil klättrar på favorittoppen, men när jag kollar listan, så är det långt ifrån vad jag fick notis om. Det var kanske bara en fördröjning i påfyllningen av bilarna? smile

Mvh
Håkan

Det har varit lite rörigt just med det där, och vi kanske inte fick till det ordentligt ändå. Vi får kika mer på det. Säg gärna till ifall du får något mer liknande, även om det verkar stämma nästa gång.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
amoreex
5 oktober 2016 · 2 712 Inlägg

Något jag stör mig sjukt på.
När jag kollar på mobilen,
iPhone 6s,
Så ser jag inte klocka/datum när ett inlägg skrevs, utan det är en liten skit knapp man ska lyckas träffa, som är precis under den för vilket inlägg... Och ofta blir det fel..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

amoreex skrev:
Något jag stör mig sjukt på.
När jag kollar på mobilen,
iPhone 6s,
Så ser jag inte klocka/datum när ett inlägg skrevs, utan det är en liten skit knapp man ska lyckas träffa, som är precis under den för vilket inlägg... Och ofta blir det fel..

Jag håller med. Jag har ändrat så man ser tiden direkt nu istället, även i mobilen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Flytten av bilder från bilar till fotoalbum är tillbaka nu också.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
M-Thooor
5 oktober 2016 · 410 Inlägg

chrizz skrev:
Flytten av bilder från bilar till fotoalbum är tillbaka nu också.

Väldigt stor omställning till den nya sidan men med mycket bra resultat! Lätt att lära sig smile

Toyota Supra Mk3 "Ma70" (1992)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
5 oktober 2016 · 6 474 Inlägg

Crizz du har väl inte missat inlägg #113 ?
ser du gett respons på de flesta andra man inte mitt?
Gissar du iaf läst & funderar på saken wink
Mvh Mattias

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Crizz du har väl inte missat inlägg #113 ?
ser du gett respons på de flesta andra man inte mitt?
Gissar du iaf läst & funderar på saken wink
Mvh Mattias

Jag kikar efter lunch. Det har varit en del här så jag kan ha missat lite smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Saffranskalle Palfinger tekniker
5 oktober 2016 · 1 248 Inlägg

Riktigt snyggt 👍🏻 Det enda jag saknar lite grann är när man svarar på ett meddelande att man inte ser meddelandet när man svarar.

Nu kommer jag lungt vara inne här mer än innan smile

Volvo Xc70 (2001)
amoreex
5 oktober 2016 · 2 712 Inlägg

chrizz skrev:

amoreex skrev:
Något jag stör mig sjukt på.
När jag kollar på mobilen,
iPhone 6s,
Så ser jag inte klocka/datum när ett inlägg skrevs, utan det är en liten skit knapp man ska lyckas träffa, som är precis under den för vilket inlägg... Och ofta blir det fel..

Jag håller med. Jag har ändrat så man ser tiden direkt nu istället, även i mobilen.

Suveränt, det blev 10x bättre nu (y)

Slipper man irritera sig när man letar efter ett inlägg från en viss tid eller se när någon skrivit smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

VKN_940 skrev:
Riktigt snyggt 👍🏻 Det enda jag saknar lite grann är när man svarar på ett meddelande att man inte ser meddelandet när man svarar.

Nu kommer jag lungt vara inne här mer än innan smile

Det gör du om du trycker på citera istället för svara. Kanske borde byta orning på de så citera kommer först. Har själv gjort fel flera gånger redan smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Skyracer Skyracer
5 oktober 2016 · 917 Inlägg

chrizz skrev:
Det har varit lite rörigt just med det där, och vi kanske inte fick till det ordentligt ändå. Vi får kika mer på det. Säg gärna till ifall du får något mer liknande, även om det verkar stämma nästa gång.

Jo, den åkte ner till rätt igen, men nu klättrar den åter i mina Händelser, men finns inte på den platsen om man går in på Favorittoppen. smile

Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 116 på Favorittoppen för 6 timmar sedan
Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 117 på Favorittoppen för 18 timmar sedan
Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 294 på Topp 500 för 18 timmar sedan

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
amoreex
5 oktober 2016 · 2 712 Inlägg

Går det eventuellt att fixa så man kan bläddra med piltangenterna för att få nästa bild?

Vill minnas att det fanns innan smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Skyracer skrev:

chrizz skrev:
Det har varit lite rörigt just med det där, och vi kanske inte fick till det ordentligt ändå. Vi får kika mer på det. Säg gärna till ifall du får något mer liknande, även om det verkar stämma nästa gång.

Jo, den åkte ner till rätt igen, men nu klättrar den åter i mina Händelser, men finns inte på den platsen om man går in på Favorittoppen. smile

Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 116 på Favorittoppen för 6 timmar sedan
Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 117 på Favorittoppen för 18 timmar sedan
Din bil Toyota AE86 Sprinter Trueno (1986) har klättrat till plats 294 på Topp 500 för 18 timmar sedan

Mvh
Håkan

Men den är ju på plats 116 på favorittoppen, och även plats 294 på Topp 500 tongue

http://www.garaget.org/show.php?action=topfav&p=2

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
5 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

amoreex skrev:
Går det eventuellt att fixa så man kan bläddra med piltangenterna för att få nästa bild?

Vill minnas att det fanns innan smile

Det är på gång. Neuro kikar på det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang