panda666 skrev:
JohnMayLives skrev:
Panda: Ju mer lull-lull bilen har (elstolar, backkamera, softclose osv) desto mer är det som kan gå sönder. Hur många "coola finesser" tror du en Citroen C1 har? Ja det skulle väl vara centrallås isf? Så vill du minimera riskerna så köper du en helt barskrapad bil, oavsett fabrikat. De stora felen du tänker på skall man inte ens behöva oroa sig för, oavsett fabrikat, så länge vi pratar om någorlunda nya bilar (yngre än 10 år) vilka fått minst den service de skall ha. Sen skall man komma ihåg att tyska premiumvagnar är tacksamma att skruva, en välskött 40000 milad "langstrecken wagen" kan se lika fräsch ut (o vara i mycket gott mekaniskt skick) som en 15000 milad svensk såld bil vilken servats "som den skall",Förstår va du menar, gillar faktiskt de lul lul som min bil har, tycker de fint med xenon och pdc. Skönt att parkera med pdc faktiskt^^ ja som är katastrof vid fick parkering, pdc hjälper mycket. Sen att det passar min smak med så lite grejer som kan gå sönder. Så som turbo-dpf osv. Har gärna en sugmotor utan krångliga delar som kan paja. Slitage delar fattar jag men det ska inte rasa nån kedja eller växellåda, kanske hade världens otur denna gång.
Hur mycket "lull lull" tror pandan att en Lexus GS har?
Ett annat exempel på en bil med mycket utrustning såsom pekskärm, parkeringsassistans, solcellstak, elektrisk klima, nyckellöst start/stopsystem, tre drivande motorer (en bränsle och två eldtivna) samt projicering i vindrutan av hastighet samt gps är den av dig älskade Prius och ändå har den ett index på 36.
Borde inte den bilen med all teknik som aldrig funnits i en E39 ha betydligt högre poäng?
Nej vi behöver inte älta Prius i övrigt utan den blev enbart med som jämförelse som en vida mer avancerad konstruktion än E39.