Köpråd pigg sedan som inte går sönder så ofta

panda666
5 november 2016 · 4 250 Inlägg

vet att min har nått sånt iaf, värme kommer ju redan efter 1 minut. Mysigt på vintern. behöver inte skrapa rutor så länge.  Elektrisk värmare alltså. alla bilar borde ha^^ läste nått om bensinpumpen på 535. ska kolla in 25d-30d, ser inga 30d på blocket nu. dom är väldigt dyra. men finns några 25d.  så har 25d ganska trevlig motorljud.

panda666
5 november 2016 · 4 250 Inlägg

JohnMayLives skrev:
525D har en 3.0-liters maskin, det påstås att det är en "nedtrimmad" 530D?

ska hålla ögonen öppna för en sånn. har faktiskt en nära jobbet som jag kan gå kika på. synd att den har skinn bara^^ blir kallt på vintern.

panda666
5 november 2016 · 4 250 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Du får väl slå på bacongrillen om du fryser big_smile ?

bacon grillen?^^ sorry me bad english^^

Evildan
5 november 2016 ·

panda666 skrev:

JohnMayLives skrev:
Du får väl slå på bacongrillen om du fryser big_smile ?

bacon grillen?^^ sorry me bad english^^

Det Davve menar med bacongrill är stolsvärmen. Det finns dock forskning kring brukandet av dessa och förekomsten av prostatacancer i nordliga länder, men varmt och skönt är det likväl om man tar risken.

caromania Forummoderator
5 november 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

JohnMayLives skrev:
Du får väl slå på bacongrillen om du fryser big_smile ?

bacon grillen?^^ sorry me bad english^^

Det Davve menar med bacongrill är stolsvärmen. Det finns dock forskning kring brukandet av dessa och förekomsten av prostatacancer i nordliga länder, men varmt och skönt är det likväl om man tar risken.

Fan då ligger man risigt till alltså? Finns ju inget bättre än lite värme på stjärten.

Jag tycker Pandan ska sluta nojja. Köp det du vill ha och om det nu är en kebabsläde så köp en sådan. Du kan inte gå runt och oroa dig för allt möjligt skit (som ändå kommer hända) innan det hänt. Bara se till att ladda kortet. Däremot kan jag inte begripa att du funderar kring att köpa dig en äldre sådan, oavsett potentiell prestanda för att du vill ha V8. Då kan du ju lika gärna köpa någon gammal pilsnerhäck.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
5 november 2016 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

bacon grillen?^^ sorry me bad english^^

Det Davve menar med bacongrill är stolsvärmen. Det finns dock forskning kring brukandet av dessa och förekomsten av prostatacancer i nordliga länder, men varmt och skönt är det likväl om man tar risken.

Fan då ligger man risigt till alltså? Finns ju inget bättre än lite värme på stjärten.

Jag tycker Pandan ska sluta nojja. Köp det du vill ha och om det nu är en kebabsläde så köp en sådan. Du kan inte gå runt och oroa dig för allt möjligt skit (som ändå kommer hända) innan det hänt. Bara se till att ladda kortet. Däremot kan jag inte begripa att du funderar kring att köpa dig en äldre sådan, oavsett potentiell prestanda för att du vill ha V8. Då kan du ju lika gärna köpa någon gammal pilsnerhäck.

Sorry jag skrev fel, Dawwe ska det ju vara.

Grillen är skön men hälsovådlig. Gör som Pandan och Dawwe kommer göra i vinter när dom bayerska skeppen gått i strejk, åk blå respektive röd linje för att säkerställa transporten och undvikande av prostatakontroll. Småhänt doktor är nog att föredra.
Självklart skall Pandan köpa precis vad han önskar och trivs med både körmässigt och kanske klokt även efter den ekonomiska förutsättningen.

caromania Forummoderator
5 november 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

Evildan skrev:

Det Davve menar med bacongrill är stolsvärmen. Det finns dock forskning kring brukandet av dessa och förekomsten av prostatacancer i nordliga länder, men varmt och skönt är det likväl om man tar risken.

Fan då ligger man risigt till alltså? Finns ju inget bättre än lite värme på stjärten.

Jag tycker Pandan ska sluta nojja. Köp det du vill ha och om det nu är en kebabsläde så köp en sådan. Du kan inte gå runt och oroa dig för allt möjligt skit (som ändå kommer hända) innan det hänt. Bara se till att ladda kortet. Däremot kan jag inte begripa att du funderar kring att köpa dig en äldre sådan, oavsett potentiell prestanda för att du vill ha V8. Då kan du ju lika gärna köpa någon gammal pilsnerhäck.

Sorry jag skrev fel, Dawwe ska det ju vara.

Grillen är skön men hälsovådlig. Gör som Pandan och Dawwe kommer göra i vinter när dom bayerska skeppen gått i strejk, åk blå respektive röd linje för att säkerställa transporten och undvikande av prostatakontroll. Småhänt doktor är nog att föredra.
Självklart skall Pandan köpa precis vad han önskar och trivs med både körmässigt och kanske klokt även efter den ekonomiska förutsättningen.

Näfan, för mig är det Markoolio som gäller.

-Ååååååka pendeltåååg...

Fast risken är minimal, jag kör ju japanskt. För övrigt så är det ruskigt snabb värme i dem. Och röven kan man bränna sig i efter bara 30 sekunder.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
5 november 2016 · 4 250 Inlägg

hehe vilka roliga kommentarer de va här^^^^^var hos familjen så kunde inte svara.
vad är pilsnerhäck? jasså bacongrill nu fattar ja^^ brukar faktiskt aldrig använda det. brukar alltid ha textil/tygklädsel så det känns alltid varmt.  Nä är inbokat den 27dec hos bmw. dom hade inga andra tider. dom skulle höra av sig, jag kan ringa igen och fråga om tidigare tid. men det passar mig endå den 27 dec. dom flesta säger att bmw kommer ge mig en kebab i ansiktet, men jag tänker pröva endå.

letar efter 525d eller en e39 v8 som möjligtvis har bytt kylare/kedja. hoppas på för mycket_^_^`?

panda666
5 november 2016 · 4 250 Inlägg

JohnMayLives skrev:
"En kebab i ansiktet" är nog default hos de allra flesta ÅF, oavsett bilmärke. Tänk igenom hur du skall lägga upp det hela. Börja inte med att hävda goodwill utan uttryck din stora besvikelse över att lådan gått sönder helt utan att man gjort något, o påpeka att du haft (god) tid att googla problemet samt att det har hänt andra med, utan egentlig anledning. När du väl fått domen (ska vi gissa på att den kommer lyda: "Lådan måste bytas") så ställer du frågan om det är rimligt att en bil i 400' kronors klassen har en växellåda som kan gå sönder bara så där? Dessutom verkar det vara ett "inbyggt" fel BMW är medvetna om och har bytt lådor på goodwill tidigare, därför önskar du att de gör en goodwill förfrågan. Nöj dig inte med kebaben i fejjan direkt från killen i servicedisken, be han dra frågan till Tyskland, det är de som tar beslut i goodwill frågor, om de nu inte gett ut ett allmänt direktiv som tex säger "Bilar äldre än 6 år och/eller 15000 mil är ej berättigade till goodwill gällande växellådan". Observera att jag har bara hittat på detta direktiv big_smile.

Att hitta en V8 som bytt kedja är inte lätt, då får du leta rätt länge. Kylaren ger sig på alla bilar förr eller senare, brukar vara plasten som spricker pga av "värme o vibrationer"?

En annan lustig grej är att biltillverkarna har olika lång fabriksgaranti beroende på vilket land de sålts i initialt. I USA är det 4 år i BMW's fall har jag för mig, dessutom har amerikanska ägare större möjlighet att stämma en tillverkare, se bara hur det gick för VW i "Diesel-gate", de återköper bilarna (alternativt att man får behålla den) + att man får en "kompensation som heter duga" i båda fallen. Vad får de svenska ägarna tror du? På sin höjd en bil där man rättar till "problemen". Världen är orättvis, sen vet jag inte om jag tycker att det är rätt att göra som i USA, kompensationen borde inte gå till ägarna utan snarare att man lägger de pengarna (förmodligen nån miljard?) på miljövärnande/kompenserande åtgärder, eller annat liknande.

Jag kommer ju att lämna in den och dom kommer att ringa upp mig när dom är klara med felsökning, antar att dom kommer väl ringa efter nån timme eller 2.  sen så kommer dom väl säga yes att lådan är trasig och behöver bytas. därefter pratar jag med disken och säger att hur kan lådan på en sån dyr bil paja så lätt? har pratat med folk som har haft samma problem och fått det via goodwill?  men personen på telefonen sa ju att man kanske kan få goodwill. för jag frågade om det var möjligt. jag ska snacka med dom och låta väldigt besviken. Hoppas på det bästa, om flera har fått goodwill som du säger då borde jag väl också få nått?  bilen är 2011 och har gåt 13xxx mil. 3 första service hos bmw sen har jag 2 eller 3 mer på mekonomen/din bil nått sånt. tror inte jag hade nån kebab verkstad där inne. tror alla vara auktoriserade iaf. men borde inte spela nån roll? kan dom säga eh vi skiter i din bil för den har varit servad 2 ggr hos annan verkstad än bmw?

panda666
5 november 2016 · 4 250 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Mig veterligen så finns det INGEN service av växellådan på en 520d enligt serviceplanen. Den enda servicen de kunde ha lagt in är byte av växellådsoljan efter säg 15000 mil, men det har de "rationaliserat bort", dvs oljan är "livstids-olja", BS om du frågar mig. Man bör byta oljan vid ca 20000 mil senast. Så de kan inte klanka ner på att den inte servats hos BMW då delen som gått sönder har ingen planerad service, rätt tveksamt att en motoroljeservice vilken inte utförts hos BMW skulle få lådan att rasa, men vad vet jag big_smile. Låter bra att personen du pratade med inte sa "Omöjligt, glöm det". Jag står fast vid att dina chanser är 70/70 big_smile.

hehe då är det väl inga problem^^ nä personen som jag prata med sa att jag måste bara felsöka hos dom, sen kommer vi att snacka. Lät inte alls som att det var omöjligt. Sade att det finns en chans från 0-100% men att hen inte kunde svara på det på rak arm. Jag har ingen val utan ska lämna in det snart. Kommer kännas väldigt skönt ifall man får hela gratis^^men betala lite funkar också. Så oljan i lådan behöver aldrig bytas, jag tänkte ju att manuella behöver inte bytas kanske.  min gamla e39 har gått nu 31kmil , tror inte nån har bytt oljan på den lådan.

Evildan
5 november 2016 ·
Evildan
5 november 2016 ·

Den här firman tar säkert din BMW i inbyte. Dom är idel BMW-killar.

https://m.blocket.se/sodermanland/Lexus … 11&w=2

panda666
6 november 2016 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:
Den här firman tar säkert din BMW i inbyte. Dom är idel BMW-killar.

https://m.blocket.se/sodermanland/Lexus … 11&w=2

wow lexus för så mycket cash?trodde dom där va mycket billigare?  känns väldigt segt bara med 150hk, hade den minst 200 skulle ja tänka på det men 150..ehhh.
Ska lämna in bmwn och ta lexusen samt 100k. tror du dom går med på det?^^

panda666
6 november 2016 · 4 250 Inlägg

btw skaffa du precis en gas passat med automat? grattis^^

caromania Forummoderator
6 november 2016 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:
btw skaffa du precis en gas passat med automat? grattis^^

DrEvil är laktosintolerant så han kör den gratis.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Damir302
6 november 2016 · 158 Inlägg

Intressant projekt ! Följs såklart 👍

Evildan
6 november 2016 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:
Den här firman tar säkert din BMW i inbyte. Dom är idel BMW-killar.

https://m.blocket.se/sodermanland/Lexus … 11&w=2

wow lexus för så mycket cash?trodde dom där va mycket billigare?  känns väldigt segt bara med 150hk, hade den minst 200 skulle ja tänka på det men 150..ehhh.
Ska lämna in bmwn och ta lexusen samt 100k. tror du dom går med på det?^^

Lexus står högt i pris pga populäritet byggandes på sin höga kvalitet.
Det är riktigt bra bilar vilket skapar efterfrågan vilket i sin tur håller upp priserna.
Dom kanske går med på det. Fråga.

Evildan
6 november 2016 ·

caromania skrev:

panda666 skrev:
btw skaffa du precis en gas passat med automat? grattis^^

DrEvil är laktosintolerant så han kör den gratis.

Tack Panda men en dylik tingest är inte mycket att gratulera. Den är här som en billig nödlösning och får väl rulla med ett tag tills något går sönder (2-3veckor) och då ryker -höhö- den.

Just denna rigorösa framställning av gas jag har är i kombinationen med denna potentiella V2 raket fullödigt ekonomisk.
Den tråkiga biten är att tanka, man är väldigt försiktig!

Acobra
6 november 2016 · 62 Inlägg

Tänkte bara flika in lite med erfarenheter då jag ägt både en IS 200 (manuell) och en IS 300 samt så har jag kört mycket med en BMW E46 320 (om jag inte missminner mej, var farsgubbens bil).  Enligt mej så är 200an och E46an snarlika bilar bara att Lexusen hade bättre komfort. Jag upplevde 200an som en stabilare bil men kan bero på skicket på bmw (bruksskick) samt att 200an (finare bruksskick) var en Sport (torsen diffad + lite annan fjädring)

Som du säkert vet så har 300an ca 200 kusar (2jz motorn) parat med automatlåda, de hade ungefär samma förbrukning för mej mycket stadskörning samt gasglad kan tilläggas.
Vet inte om någon skrivit förut men 200an finns i manuell och automat 300 såldes bara som automat i Sverige, finns någon manuell har jag för mej om den är ombyggd eller importerad vet jag ej.

Men som du vart inne på dom är inga raketer men är heller inte de långsammaste bilarna jag kört i respektive effekt klass.
Sen går båda Lexusarna att skrämma upp såklart, 300an är billigare i detta fall.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
panda666
6 november 2016 · 4 250 Inlägg

Acobra skrev:
Tänkte bara flika in lite med erfarenheter då jag ägt både en IS 200 (manuell) och en IS 300 samt så har jag kört mycket med en BMW E46 320 (om jag inte missminner mej, var farsgubbens bil).  Enligt mej så är 200an och E46an snarlika bilar bara att Lexusen hade bättre komfort. Jag upplevde 200an som en stabilare bil men kan bero på skicket på bmw (bruksskick) samt att 200an (finare bruksskick) var en Sport (torsen diffad + lite annan fjädring)

Som du säkert vet så har 300an ca 200 kusar (2jz motorn) parat med automatlåda, de hade ungefär samma förbrukning för mej mycket stadskörning samt gasglad kan tilläggas.
Vet inte om någon skrivit förut men 200an finns i manuell och automat 300 såldes bara som automat i Sverige, finns någon manuell har jag för mej om den är ombyggd eller importerad vet jag ej.

Men som du vart inne på dom är inga raketer men är heller inte de långsammaste bilarna jag kört i respektive effekt klass.
Sen går båda Lexusarna att skrämma upp såklart, 300an är billigare i detta fall.

tack och fint skrivet. jasså fanns dom bara i automat i sverige. därför ja inte sett nån manuell alls. tror inte ens ja sett 300an alls faktiskt.  folk begär för mycket för e46 också. en gammal 98 328 för över 30k nu.

@evil. gas passat? har du inte kvar prius längre? eller har du den med?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang