4213
Sök

Sony ericsson W850i operatörslås..

Knegare
719 Inlägg
4 januari 2007
Trådstartare
Tjenare tjenare!

Någon som har en guilde till hur man kan ta bort operatörslåset på en sony ericsson och vad man behöver för att göra detta hemma då jag inte gärna vill skicka min telefon från norrbotten till götet..

Läste någonstans att man kan köra en Update Service från sony ericsson och få telefonen i orginalskick men detta vill inte fungera för mig, min dator gillare inte Update Service. Stod "Failed checking application versions, please reinstall the application and make sure you have the latest versoin.", men jag hittar ingen nyare version.

Någon som är expert på området?smile

William 2009-02-20

Körv
3 535 Inlägg
4 januari 2007
Ehh.. Ja, du måste verkligen ha rätt programvara när det gäller sådana här saker. Har du otur så kan hela telefonen pajja. Det vill säga att programvaran inte blir korrekt installerad så att det inte går att installera något nytt.  Med andra ord. Mobilen blir obrukbar :p

Vore jag du skulle jag skickat in den. Har förövrigt jobbat på Anovo Kristinehamn AB. Och lagat just mobiltelefoner. Så jag vet.

Truckdriving Man

clubjdm.se
462 Inlägg
4 januari 2007
Om du går in på PC för alla`s hemsida så finsn det fakta där,( orkar inte gå upp och hämta tidningen) ;P

www.clubjdm.se

2 123 Inlägg
4 januari 2007
decib3L skrev:
Ehh.. Ja, du måste verkligen ha rätt programvara när det gäller sådana här saker. Har du otur så kan hela telefonen pajja. Det vill säga att programvaran inte blir korrekt installerad så att det inte går att installera något nytt.  Med andra ord. Mobilen blir obrukbar :p

Vore jag du skulle jag skickat in den. Har förövrigt jobbat på Anovo Kristinehamn AB. Och lagat just mobiltelefoner. Så jag vet.

Stackars krake som jobbat på det företaget.
Usch fy och blä för Anovo.

Fotograf
1 319 Inlägg
4 januari 2007
gör som jag gjorde med min sonyericsson k750i.. jag laddade hem w800 pack så i ställer för en k750i så har jag nu mera en w800 i samma skal.. var bara att gå in och ta bort vissa filer och ersätta dom men dom som är i w800an i stället går rätt lätt om man inte är allt för ovän med datorn

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Knegare
719 Inlägg
4 januari 2007
Trådstartare
fredda_king okej, vet du om operatörslåset försvinner också då eller? Behöver man någon speciell kabel?

William 2009-02-20

Fotograf
1 319 Inlägg
13 mars 2007
den tar bort allt som hör till telefonen.. så det blir en helt annan telefon. man behöver orginal kabeln mellan datorn och telefoen.  sen ska man helst ha god data kunskap när man gör det..

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

9 108 Inlägg
13 mars 2007
fredda_king skrev:
gör som jag gjorde med min sonyericsson k750i.. jag laddade hem w800 pack så i ställer för en k750i så har jag nu mera en w800 i samma skal.. var bara att gå in och ta bort vissa filer och ersätta dom men dom som är i w800an i stället går rätt lätt om man inte är allt för ovän med datorn

fredda_king Det är ju ingen k750i han har utan en w850i så varför ska han göra så? wink Är ju två helt olika telefoner..

Murvald: Jag råder dig att skicka in den, om något pajar är det inte säkert att det går på garantin om dom märker att du försökt fucka mjukvaran..

Knegare
719 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
MilleN okej.. Blir väl att göra det när jag får cash isf big_smile

William 2009-02-20

9 108 Inlägg
13 mars 2007
Murvald skrev:
MilleN okej.. Blir väl att göra det när jag får cash isf big_smile

Maila Gsmhacker08@hotmail.com , han låser upp för 500 spänn.. Låter lite dyrt iofs, såg det i hans signatur på ett konkurrerande forum i en tråd med bilder från Winter Cruise wink

Har du ingen *#-butik (stjärna fyrkant wink) i närheten? Dom brukar vara schyssta, här hemma i alla fall..

Sök