Efter lite funderingar fram och tillbaka så bestämde jag mig för att kasta ur motorn och snygga till och göra i ordning även där! Måla motorutrymmet! Vilken färg ska man välja? Enklast är väl matt svart!
Det är beställt mer grejer och mer delar ska skaffas! Måste lösa vinge på något vis! Köpte en till en 280z men kommer bli svår att få dit! Jag har aldrig pysslat med glasfiber eller plast så får se hur det går?!? Det är svårt att hitta någon fet vinge till dessa bilar!
Ny ratt och rattnav dyker nog upp i veckan och lika så ny kylare med elfläktar! Gör susen inför sommaren!
Motorn ska plockas ner lite och bytas lite packningar och svetsa om oljetråget för lite oljeretur från turbon! Måla och tvätta och putsa motorn är oxå på att göra listan!
Då är motorn tvättad... Blev ju inte snyggare men renare i alla fall! Nu blir det mer rengöring med thinner M.m för att kunna måla sen!
Ventilkåpan ska av...
Polera ventilkåpan! Tar tid men hoppas det blir bra!
Vad är bästa färgvalet för motorblocket? Har köpt crc sprayfärg som tål hög temp.! Matt svart! Kommer det funka? Kommer det se för jävligt ut efter ett tag? Vad tror ni?
Även polerat lite andra motor delar! Termostathus M.m får sig en runda med maskinen! Dåligt gjutet med mycket porer så blir inte topp skick men bättre än innan!
Det var det vi hann med idag! Förmiddagen gick åt till att serva flygplanet så det är luftvärdigt om solen skulle dyka upp!
Har fått mina skärmbreddare som skulle passa på 280zx... Det gjorde de inte! Får se hur jag löser det! Skulle behöva ha ut hjulen mer för att fylla upp men vill inte åka på bredare spacer än de jag har! Får fundera på lösningen där....
Lite av mina delar har fastnat i tullen och väntar på att jag ska skicka kvitto på dem så att de kan ta ut sin tullavgift... Skit att man måste handla utanför eu....
Hoppas på att jag hinner till garaget en sväng i morgon för att greja vidare!!!
Då har vi varit några timmar i garaget! Motorn har blivit rengjort med avfettningsmedel.. Bräkleen och thinner! Den har fått lite ny svart motorlack! Blev betydligt bättre än den blå/rost färg den hade innan!
Fick hem kylaren jag beställt! Postnord har nog spelat fotboll med den eller liknande! Anslutningarna var platta och fästena var rejält böjda! Så nu får man lägga tid på att rikta det!
Skulle även behöva bygga nytt grenrör! Någon som vet någon som gör det? Någon som kan skära ut flänsar med? Köpte grenrör på dbay men blev blåst! Passar inte till min motor! Säljaren står inte för någon retur!
Tips på hjälp till ett nytt grenrör hade varit trevligt!
Har idag monterat bott alla anslutningar och grejer från insuget! Rengjort.... Tvättat inför lack av det. Och var tvungen att provmontera min Fuelrail och de nya spridarna idag! Blev riktigt bra!!!!