Hur ska man sprejtona baklyktor?

JonatanRoos
28 november 2016 · 7 Inlägg

Hej tänkte tona mina baklyktor på min S70 i veckan, men har aldrig gjort något liknande förut. tänkte be om lite tips, hur ni har gjort, att tänka på osv.

Jag har köpte en sprejburk på biltema. mina främsta funderingar är följande. Är det kanske smart att plocka dän lyktorna eller är det bara att tejpa o spreja? hur länge ska man låta det torka? finns det någon speciell teknik eller är det bara att köra? spreja innanför eller utanför?
typ det jag kunde komma på nu. smile

Polaren
28 november 2016 · 352 Inlägg

Kolla youtube klipp, googla, testa på något annat först. Finns ju remover ifall det blir fel. Alla gör på olika sätt.

BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Honda CRX "Project runway" (1988)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
TomBjorklund VAGIS Car Club
28 november 2016 · 1 093 Inlägg

Var lika noggrann som om du skulle lackera något, gör rent noggrant och torka till sist av med t-röd för att bli av med fett.

Dimma varje lager tunt och gör båda samtidigt i samma svepande röreldse så slipper du att de blir olika mörka. Vänta knappt en minut mellan varje tunt lager och lägg tillräckligt många för att ytan ska vara jämn. Försök inte få den 100% på första lagret!

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang