Köpråd billig bil

Evildan
12 januari 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:

Carinfo skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Min gode Jonatan från Carinfo gör ju reklam så det smäller om det. Fast jag ska ge dig en eloge då ditt engagemang kan gynna både dig och oss på Gorg om uppgifterna stämmer i framtiden. Jag låter såväl kontot för dig som länkar ovan vara kvar. Om någon har något att tillägga så skicka PM. Är man riktigt sur på denna typ av reklam så skicka till support@garaget.org

Fråga till Carinfo: Tar ni uppgifter direkt från TPS eller en 3:e part?

Ber om ursäkt om det tolkades som reklam, det var inte vår avsikt. Anledningen till att vi svarade var för att folk skrev om att de hittat felaktiga uppgifter hos oss.

Vi får TPS-data på vecko-basis och sammanställer data från en rad olika källor (tillverkare, verkstadssiter m.m)

Lite oroväckande att fel förekommer på slumpvis av mina utvalda bilar.
300C med AAU249 verkar rätt. Farsan köpte den av mig i somras.
Alfa 166 KMP923 har tydligen manuell låda. För 90 minuter sedan hade den en automatlåda...
Mercedes E420 ELX420 stämmer. Aut, V8, avställd. Fast den är inte grön i lacken.
Sebring cab TKG281 stämmer tror jag.

Om ni nu får TPS-data borde väl KMP923 ha en automat?

Hur många hk har din Prius enligt sighten?
145hk eller?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 januari 2017 · 17 455 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Carinfo skrev:

Ber om ursäkt om det tolkades som reklam, det var inte vår avsikt. Anledningen till att vi svarade var för att folk skrev om att de hittat felaktiga uppgifter hos oss.

Vi får TPS-data på vecko-basis och sammanställer data från en rad olika källor (tillverkare, verkstadssiter m.m)

Lite oroväckande att fel förekommer på slumpvis av mina utvalda bilar.
300C med AAU249 verkar rätt. Farsan köpte den av mig i somras.
Alfa 166 KMP923 har tydligen manuell låda. För 90 minuter sedan hade den en automatlåda...
Mercedes E420 ELX420 stämmer. Aut, V8, avställd. Fast den är inte grön i lacken.
Sebring cab TKG281 stämmer tror jag.

Om ni nu får TPS-data borde väl KMP923 ha en automat?

Hur många hk har din Prius enligt sighten?
145hk eller?

Jajamen. 145Hk. Lustigt. Den känns slöare... Jag är inte nöjd. Varför visar car.info fel? Hur fan kan det bli fel på en 10 år gammal svensksåld prius?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Battleaxe
12 januari 2017 · 28 Inlägg

Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration. hmm

TS : Jag hade inte övervägt en bil med turbo i den här prisklassen då ett eventuellt haveri av den kommer kosta för mycket pengar för att vara ekonomiskt försvarbart.
Utöka din budget nu med 10000kr istället och köp en vettigare transportör.

Haha. Hade ju varit king att komma till jobbet med en Impala smile

Battleaxe
12 januari 2017 · 28 Inlägg

rcy skrev:

Battleaxe skrev:
Är det läge att kolla vidare, eller borde man masa sig till Gävle för en titt?

Om du vill kan jag åka och ta en snabbtitt på den och rapportera tillbaks så vet du iaf om det är värt att åka sen? Den står typ 5 minuter från där jag bor så det är inget större bekymmer.

Shit va schysst (om du inte knycker den för mig, haha).
Jag satt just o kollade tågbiljetter, men det är ju rätt snopet om man inser att man måste ta tåget hem igen.

Jag skulle uppskatta det grymt om du kunde göra mig tjänsten. Jag får väl bjuda på lite maltdryck som tack för hjälpen wink

Evildan
12 januari 2017 ·

Battleaxe skrev:

Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration. hmm

TS : Jag hade inte övervägt en bil med turbo i den här prisklassen då ett eventuellt haveri av den kommer kosta för mycket pengar för att vara ekonomiskt försvarbart.
Utöka din budget nu med 10000kr istället och köp en vettigare transportör.

Haha. Hade ju varit king att komma till jobbet med en Impala smile

http://bilar.sorliden.se/hemsida/Img_4858.jpg

Battleaxe
12 januari 2017 · 28 Inlägg

Evildan skrev:

Battleaxe skrev:

Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration. hmm

TS : Jag hade inte övervägt en bil med turbo i den här prisklassen då ett eventuellt haveri av den kommer kosta för mycket pengar för att vara ekonomiskt försvarbart.
Utöka din budget nu med 10000kr istället och köp en vettigare transportör.

Haha. Hade ju varit king att komma till jobbet med en Impala smile

http://bilar.sorliden.se/hemsida/Img_4858.jpg

lmao lol lol lol

kanske inte sååå king. Men det är fortfarande en impala, hahaha tongue

Senast redigerat av Battleaxe (12 januari 2017)

anderz_1
13 januari 2017 · 117 Inlägg

Battleaxe skrev:
kanske inte sååå king. Men det är fortfarande en impala, hahaha tongue

Jo fan,kommer du till jobbet i den så är du kung hela dan,det är ju Jönssonligans bil big_smile

Gummi är färskvara och bör bytas ofta
Evildan
13 januari 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Lite oroväckande att fel förekommer på slumpvis av mina utvalda bilar.
300C med AAU249 verkar rätt. Farsan köpte den av mig i somras.
Alfa 166 KMP923 har tydligen manuell låda. För 90 minuter sedan hade den en automatlåda...
Mercedes E420 ELX420 stämmer. Aut, V8, avställd. Fast den är inte grön i lacken.
Sebring cab TKG281 stämmer tror jag.

Om ni nu får TPS-data borde väl KMP923 ha en automat?

Hur många hk har din Prius enligt sighten?
145hk eller?

Jajamen. 145Hk. Lustigt. Den känns slöare... Jag är inte nöjd. Varför visar car.info fel? Hur fan kan det bli fel på en 10 år gammal svensksåld prius?

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/NXO465
Samma drivlina som en Prius gen III men 37hk har försvunnit när bilen passerade sighten.
Jag ids inte mer.

Carinfo
13 januari 2017 · 11 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Lite oroväckande att fel förekommer på slumpvis av mina utvalda bilar.
300C med AAU249 verkar rätt. Farsan köpte den av mig i somras.
Alfa 166 KMP923 har tydligen manuell låda. För 90 minuter sedan hade den en automatlåda...
Mercedes E420 ELX420 stämmer. Aut, V8, avställd. Fast den är inte grön i lacken.
Sebring cab TKG281 stämmer tror jag.

Om ni nu får TPS-data borde väl KMP923 ha en automat?

KMP923 --> Av någon anledning så var reglerna bara skrivna för den manuella lådan. Detta är fixat nu! Tack för att du uppmärksammade detta!
ELX420  --> Gammalt reg? regnumret är i dagens läge till en Desoto Custom. Lackfärg är något vi får direkt från TPS.

Carinfo
13 januari 2017 · 11 Inlägg

Evildan skrev:
Hur många hk har din Prius enligt sighten?
145hk eller?

Dubbelkollade detta. Den var skapad tidigt i siten utveckling och mer eller mindre tagit ICE hp + El hp rakt av, nu visar siffran kombinerad ICE-EL max effekt enligt 82 kW, 112 PS (110hp).

Battleaxe
13 januari 2017 · 28 Inlägg

anderz_1 skrev:

Battleaxe skrev:
kanske inte sååå king. Men det är fortfarande en impala, hahaha tongue

Jo fan,kommer du till jobbet i den så är du kung hela dan,det är ju Jönssonligans bil big_smile

Haha, sweet. Bara att kila iväg o köpa för korta brallor o en rutig kavaj då big_smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 januari 2017 · 17 455 Inlägg

Carinfo skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Lite oroväckande att fel förekommer på slumpvis av mina utvalda bilar.
300C med AAU249 verkar rätt. Farsan köpte den av mig i somras.
Alfa 166 KMP923 har tydligen manuell låda. För 90 minuter sedan hade den en automatlåda...
Mercedes E420 ELX420 stämmer. Aut, V8, avställd. Fast den är inte grön i lacken.
Sebring cab TKG281 stämmer tror jag.

Om ni nu får TPS-data borde väl KMP923 ha en automat?

KMP923 --> Av någon anledning så var reglerna bara skrivna för den manuella lådan. Detta är fixat nu! Tack för att du uppmärksammade detta!
ELX420  --> Gammalt reg? regnumret är i dagens läge till en Desoto Custom. Lackfärg är något vi får direkt från TPS.

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/ELX740
Jag skrev fel. My bad.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Carinfo
13 januari 2017 · 11 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/ELX740
Jag skrev fel. My bad.

Mja, står mörkgrön hos TPS. Vi normaliserar detta till sin mest enkla form "Grön". Detta för att filtrering och sortering av bilar ska bli enklare. Hade vi tagit med alla variationer så hade det blivit en grymt lång lista smile. Vi diskuterade dock tidigare idag om att egenskapen ska ha en info-ikon för att se orginalvärdet vi får från TPS.

caromania Forummoderator
13 januari 2017 · 9 296 Inlägg

Jag har en bil som enligt uppgift på den där sidan har v6a på 2,7l vilket är fel. Effekten är såklart också fel. Det är även fel att den andre likadana bilen har samma effekt, samtidigt som de andra ca5 likadana bilarna inte finns med som i själva verket har just den motorn som min påstås ha. Det mesta är faktiskt fel vad gäller modellen. Men det skiter jag i.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
13 januari 2017 ·

Man behöver ju inte använda en sida med så otroligt många felaktigheter om man inte vill. Hittade en unik Prius gen I som tydligen är en 5 dörrars halvkombi.

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/UCU876

Christian S
13 januari 2017 · 4 816 Inlägg

min Subaru verkar stämma förutom att det står att det är en 2,2 liters motor och att den är 4dörrars.
min gamla V70 R ´98 verkar stämma förutom att det står att det är en T5.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
13 januari 2017 · 1 004 Inlägg

Min Coronet är visst en 4 dörrars sedan.. lite surt. Betalade ju för en 2 dörrars wink

"My drinkingteam has a racingproblem"
Battleaxe
14 januari 2017 · 28 Inlägg

Vi tycks ha glidit ifrån ämnet lite....

Jag har haft galen otur. Varenda Saab jag ringt på har blivit såld ungefär samtidigt som jag pratat med dem i telefon sad

Någon som har en åsikt om Passat?

Tack igen för att ni tar er tid att svara

caromania Forummoderator
14 januari 2017 · 9 296 Inlägg

Battleaxe skrev:
Vi tycks ha glidit ifrån ämnet lite....

Nja, det brukar aldrig hända på forumet faktiskt...

SAAB är lite chansning skulle jag våga påstå. Kan vara hur bra som helst, kan strula kopiöst. Efter 14000mil rasar ju allt på vissa 9-5or verkar det som.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 januari 2017 · 14 039 Inlägg

Evildan skrev:
Jag slog på en känd släde.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DNH350
Intressant motorkonfiguration. hmm

TS : Jag hade inte övervägt en bil med turbo i den här prisklassen då ett eventuellt haveri av den kommer kosta för mycket pengar för att vara ekonomiskt försvarbart.
Utöka din budget nu med 10000kr istället och köp en vettigare transportör.

Vad tror du att Vanheden skulle tycka om att bli av med Impalan??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang