Vilka däck är bäst?

Founder
25 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Vilka däck tycker ni är bäst. Har själv kört med Dunlop Sport 2000 R17 i två år och fått byta konstant. Dessa har hållt med vanlig körning ca 500 mil sedan har dom varit olagliga... Dom har värdelösa vägegenskaper så fort det blir blött ute... någon som kan rekomendera några bra?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Matrix
25 juli 2004 · 4 Inlägg

Avansera upp till Dunlop SP9000 jag är helnöjd med mina, vått som tort

Original är för
GUBBJÄVLAR!!!
chrizz Administratör
25 juli 2004 · 11 783 Inlägg

Jag kör pirelli p7000, välj inte det däcket... fast jag tror iofs inte det finns kvar så du har nog inget val. Nåja, högt vägbrus och skit, inget vidare...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Founder
26 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Dunlop SP9000, hur är dom i vägljud?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Peppe
26 juli 2004 ·

Dessa har hållt med vanlig körning ca 500 mil sedan har dom varit olagliga... Dom har värdelösa vägegenskaper så fort det blir blött ute...

Låter exakt som Ventus K-102... Körde på dom ungefär en halv säsong innan de blev olagliga och greppet på vått underlag ska vi inte prata om... Köp inte dom!

per jorå.
28 juli 2004 · 19 Inlägg

Good Year F1 G3D3, de bästa däck jag kört! Tysta, bra grepp/känsla och framför allt snygga...

järnet.
BMW Z4M Coupe "CSL" (2006)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 "24V" (1990)
BMW 118D "Projekt Snåljåp III" (2010)
Tegheim Wankel-snubbe
28 juli 2004 · 325 Inlägg

har oxå kört på Ventus däck, behövs inte mycket för att det ska bli olagligt, plus att det inte är bra grepp i dom alls....

Mooseville Performance - Tegheim
Volkswagen Caddy 1.9TDi "Mooseville Performance" (2009)
Audi A6 Avant 3.0Tdi Quattro "Mooseville Performance" (2013)
Switch
28 juli 2004 · 95 Inlägg

Ventus K102 suger get i varje fall, K104 ska vara mycket bättre.

Johan Wi
30 juli 2004 · 5 Inlägg

Tycker Michelin Pilot Sport är bäst.
Bra grepp i vått och torrt, slits inte sååå fort samt acceptabel ljudnivå.
Enda nackdelen är priset.

Founder
30 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Vad ligger sådana däck på för 17 tummare? nån som har koll?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Sportsedan
30 juli 2004 · 457 Inlägg

Founder skrev:
Vad ligger sådana däck på för 17 tummare? nån som har koll?

På Gummihuset koster de 7100:-/4st. ialla fall, vet inte vad kostar på andra ställen...

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
Born Looser Snorgubbe
30 juli 2004 · 79 Inlägg

Founder skrev:
Vilka däck tycker ni är bäst. Har själv kört med Dunlop Sport 2000 R17 i två år och fått byta konstant. Dessa har hållt med vanlig körning ca 500 mil sedan har dom varit olagliga... Dom har värdelösa vägegenskaper så fort det blir blött ute... någon som kan rekomendera några bra?

Jag kör på TOYO PROXES T1-s, tycker dom är svinbra.
Ger grymt bra fäste, oavsett väder.
Annars ska ju Yokohama AVS Sport vara mycket bra dom med...

2nd place=First loser
WiRRe
3 augusti 2004 · 4 Inlägg

Peppe skrev:

Dessa har hållt med vanlig körning ca 500 mil sedan har dom varit olagliga... Dom har värdelösa vägegenskaper så fort det blir blött ute...

Låter exakt som Ventus K-102... Körde på dom ungefär en halv säsong innan de blev olagliga och greppet på vått underlag ska vi inte prata om... Köp inte dom!

Har haft mina Ventus i 3år och de är fortfarande lagliga trots att jag inte är speciellt snäll på gasen. Inget jag rekommenderar pga att de har dåligt grepp.....nä nästa däcksköp blir något proffsigt dyrt.

Jaguar S-TYPE R "Jaggan" (2002)
D5
3 augusti 2004 · 3 Inlägg

per skrev:
Good Year F1 G3D3, de bästa däck jag kört! Tysta, bra grepp/känsla och framför allt snygga...

*nickar instämmande*

"D" som i diesel
Stenis Gubbe
3 augusti 2004 · 52 Inlägg

D5 skrev:

per skrev:
Good Year F1 G3D3, de bästa däck jag kört! Tysta, bra grepp/känsla och framför allt snygga...

*nickar instämmande*

Klart ett av dom bättre "vägdäck" jag kört på och för närvarande kör på.

Andra är Dunlop Sport Maxx, Bridgestone Potenza S-03 Pole Position samt en favorit BFGoodrich g-Force T/A KDW-2..underbart mönster smile ( http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp … %2FA+KDW+2 )

Mazda MPS
Music
D5
3 augusti 2004 · 3 Inlägg

Skall väl ledigt erkänna att de inte håller så länge dock... max en säsong
men men det kostar att ligga på topp smile

"D" som i diesel
Stenis Gubbe
4 augusti 2004 · 52 Inlägg

D5 skrev:
Skall väl ledigt erkänna att de inte håller så länge dock... max en säsong
men men det kostar att ligga på topp smile

Heh..nä, 2 konbanekörningar och en trave varv på Gelleråsen så är dom duktigt nerslitna. Men som sagt, på vägen är dom helt ok.

Ska slita ner dom lite till på Bilsport Super Stage i slutet av denna månad, sen är det nog dags för nya sommardäck....=o|

Mazda MPS
Music
Mattias
4 augusti 2004 · 2 Inlägg

Håller med johan Wi , michelin pilot sport e bra , ett 18" däck kostar ca 2500

Grey Barra Ambassador
5 september 2004 · 24 Inlägg

Kan egentligen bara rekomendera GY Eagle F1. Har inte testat så mycket mer sommar däck... Hade sånna på förra sportbilen, 225/45-17 å dom funkade grymt bra faktiskt...
På vintern så funkar Gislaved GRYMT bra... smile

Köpte förresten mina F1:or för ca: 1500:- st på www.gummihuset.se... Går säkert att få dom billigare!

Senast redigerat av Grey (5 september 2004)

// Grey
Ford Barra Ambassador
Http://gzracing.se/ford-barra.html
Volvo 945 "GZR Project 945whp" (1997)
abz Nürburgringfantast
5 september 2004 · 1 Inlägg

Dunlop SP super sport race är ett däck med mycket glädje i.
När jag var nere på Nürburgring senast körde vi med en SAAB 93 Aero
bestyckad med just Dunlops SP super sport. Kan säga att grymmare däck har jag inte varit med om att köra med. Riktigt styva däckstommar som flexar minimalt vid hård kurvtagning. Däcken blev snarare klibbiga än hala vid hård påfrestning. Tyvärr tror jag det inte tillverkas i mindre än 17" vilket innebär att jag själv inte kan använda däcket på min lilla Colt, men alla andra som kan använda 17" och uppåt:
Åk genast och skaffa er riktiga däck. Tro min, det är svårt att hitta ett däck i samma klass till ett lika förmånligt pris.

Abz

Åker Colt CJ0 med glädje
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang