6511
Sök

Baslåda problem..kan jag få lite support

37 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
en helt lugn kväll blev mörkerr

min baslåda luktar brännt

va kan det vara för fel om det kommer rök ur bas lådan?

Det luktade bränt helt plötsligt, kan det bero på min koppling hos slutsteget??
Senast redigerat av shkak (5 januari 2007)

Opel Vectra

Beredare
561 Inlägg
5 januari 2007
Frågan är.... HAr du delningsfilter i lådan eller?? Om du har de så kan de har bränt eller så har spolen i elementet bränt..
Hur har du kopplat det då??

Mvh Jonas

37 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Groggmugg skrev:
Frågan är.... HAr du delningsfilter i lådan eller?? Om du har de så kan de har bränt eller så har spolen i elementet bränt..

jag har tagit ut högtalaren från basen.det är en av högtalarna som luktar rök,den andra är okej.
men jag hadde bryggkopplat baslådan det är inbygt delnings filter i steget

Opel Vectra

Beredare
561 Inlägg
5 januari 2007
shkak skrev:
Groggmugg skrev:

jag har tagit ut högtalaren från basen.det är en av högtalarna som luktar rök,den andra är okej.

Då har du problemet. Basen är bränd.
Du har du paralellkopplat elementen i lådan då? O sen gått med en kabel till steget??
Vad för basar hade du? Och steg??
MAn har gjort många lådor men aldrig bränt en bas... Min bror har men det var pissegrejor han körde med...

Mvh Jonas

37 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Groggmugg skrev:
shkak skrev:
Groggmugg skrev:

Då har du problemet. Basen är bränd.
Du har du paralellkopplat elementen i lådan då? O sen gått med en kabel till steget??
Vad för basar hade du? Och steg??
MAn har gjort många lådor men aldrig bränt en bas... Min bror har men det var pissegrejor han körde med...

damn...bassen heter Mutant o slutsteget Marquant.
tack för infon :smile

Opel Vectra

2 911 Inlägg
5 januari 2007
Problematiken är troligen att steget är för klent, du har vridit på långt över vad steget kan leverera till basarna, distad signal = knäckt bas.

Bara shoppa nytt och ge fasen i att höja mer när de låter flonk flonk ur basarna wink

Sök