Däckdimision continental.

it_mutt Avstängd
22 februari 2017 · 10 388 Inlägg

Däck och fälg ska täckas av bilens ursprungliga stänkskydd (stänkskärm). (ja <punkt>)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
smurfen32
25 februari 2017 · 311 Inlägg

torsen skrev:
På en av mina bilare ersatte jag 205/60-15" med 215/80-15".
Nu visar hastighetsmätaren exakt enligt GPS´en.
Besiktade i går utan anmärkning/synpunkter på bromkraftsvärdena.
Borde teoretiskt bli liiiite sämre.
Försumbart enl besiktningsmannen.

Du vet väl var du köper nya däck billigast - tycker jag.

Har du något bra förslag på stället med billiga däck så får du gärna tipsa mig.
Är ju tantens bil så säkerhet går före utseende och feta 19tum.då hon har barn i bilen.
Kan säga att hon fortfarande är rädd att köra då hon fick vattenplaning för några år sedan med budjetdäck
Så den tavlan gör jag inte om

Evildan
25 februari 2017 ·

Mitt tips gällande däck och säljföretag.
http://www.alven-ingvarsson.se/sommard% … &pr=55

smurfen32
25 februari 2017 · 311 Inlägg

Evildan skrev:
Mitt tips gällande däck och säljföretag.
http://www.alven-ingvarsson.se/sommard% … &pr=55

Okej är kumho ett bra däck då??

Senast redigerat av smurfen32 (25 februari 2017)

Evildan
25 februari 2017 ·

smurfen32 skrev:

Evildan skrev:
Mitt tips gällande däck och säljföretag.
http://www.alven-ingvarsson.se/sommard% … &pr=55

Okej är kumho ett bra däck då??

Nej, jag tipsar givetvis om däck jag tycker är skräpdäck.
Jag har haft kh27 på flera bilar och trivts mycket bra med dom då dom rullar tyst och mjukt med i mitt tycke bra grepp både på torrt och blött underlag.

smurfen32
25 februari 2017 · 311 Inlägg

Evildan skrev:

smurfen32 skrev:

Evildan skrev:
Mitt tips gällande däck och säljföretag.
http://www.alven-ingvarsson.se/sommard% … &pr=55

Okej är kumho ett bra däck då??

Nej, jag tipsar givetvis om däck jag tycker är skräpdäck.
Jag har haft kh27 på flera bilar och trivts mycket bra med dom då dom rullar tyst och mjukt med i mitt tycke bra grepp både på torrt och blött underlag.

Ok priset är ju bra.
Så blir nog att beställa 4 st.
Tack för infon.

Evildan
25 februari 2017 ·

smurfen32 skrev:

Evildan skrev:

smurfen32 skrev:

Okej är kumho ett bra däck då??

Nej, jag tipsar givetvis om däck jag tycker är skräpdäck.
Jag har haft kh27 på flera bilar och trivts mycket bra med dom då dom rullar tyst och mjukt med i mitt tycke bra grepp både på torrt och blött underlag.

Ok priset är ju bra.
Så blir nog att beställa 4 st.
Tack för infon.

Hade dom på bla en Prìus 2010 och en V70N 2006 och det är komfortinriktade däck, inte alls lika hårda i stommen som Conti brukar vara. Nu köpte jag 195 65 15 vilket givetvis gör dom något snällare än den profil du behöver.
Jag köper Kumho till våren att ha på passatkräket om den inte klappat igenom innan dess men då blir det 235 45 17 till den.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 februari 2017 · 17 379 Inlägg

Evildan skrev:

smurfen32 skrev:

Evildan skrev:

Nej, jag tipsar givetvis om däck jag tycker är skräpdäck.
Jag har haft kh27 på flera bilar och trivts mycket bra med dom då dom rullar tyst och mjukt med i mitt tycke bra grepp både på torrt och blött underlag.

Ok priset är ju bra.
Så blir nog att beställa 4 st.
Tack för infon.

Hade dom på bla en Prìus 2010 och en V70N 2006 och det är komfortinriktade däck, inte alls lika hårda i stommen som Conti brukar vara. Nu köpte jag 195 65 15 vilket givetvis gör dom något snällare än den profil du behöver.
Jag köper Kumho till våren att ha på passatkräket om den inte klappat igenom innan dess men då blir det 235 45 17 till den.

DSG7. Givetvis har den rasat innan gräset börjar växa...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
smurfen32
25 februari 2017 · 311 Inlägg

Evildan skrev:

smurfen32 skrev:

Evildan skrev:

Nej, jag tipsar givetvis om däck jag tycker är skräpdäck.
Jag har haft kh27 på flera bilar och trivts mycket bra med dom då dom rullar tyst och mjukt med i mitt tycke bra grepp både på torrt och blött underlag.

Ok priset är ju bra.
Så blir nog att beställa 4 st.
Tack för infon.

Hade dom på bla en Prìus 2010 och en V70N 2006 och det är komfortinriktade däck, inte alls lika hårda i stommen som Conti brukar vara. Nu köpte jag 195 65 15 vilket givetvis gör dom något snällare än den profil du behöver.
Jag köper Kumho till våren att ha på passatkräket om den inte klappat igenom innan dess men då blir det 235 45 17 till den.

Kollade runt lite
Kumho kh27 på skruvat 2300 sen hade jag 15% rabatt vid första köpet så det blev ca 1900 för 4 st.
Billigare kan det inte bli ju.

Evildan
25 februari 2017 ·

smurfen32 skrev:

Evildan skrev:

smurfen32 skrev:

Ok priset är ju bra.
Så blir nog att beställa 4 st.
Tack för infon.

Hade dom på bla en Prìus 2010 och en V70N 2006 och det är komfortinriktade däck, inte alls lika hårda i stommen som Conti brukar vara. Nu köpte jag 195 65 15 vilket givetvis gör dom något snällare än den profil du behöver.
Jag köper Kumho till våren att ha på passatkräket om den inte klappat igenom innan dess men då blir det 235 45 17 till den.

Kollade runt lite
Kumho kh27 på skruvat 2300 sen hade jag 15% rabatt vid första köpet så det blev ca 1900 för 4 st.
Billigare kan det inte bli ju.

Det var klockrent!
Bra gummin till ännu bättre pris.

Evildan
25 februari 2017 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

smurfen32 skrev:

Ok priset är ju bra.
Så blir nog att beställa 4 st.
Tack för infon.

Hade dom på bla en Prìus 2010 och en V70N 2006 och det är komfortinriktade däck, inte alls lika hårda i stommen som Conti brukar vara. Nu köpte jag 195 65 15 vilket givetvis gör dom något snällare än den profil du behöver.
Jag köper Kumho till våren att ha på passatkräket om den inte klappat igenom innan dess men då blir det 235 45 17 till den.

DSG7. Givetvis har den rasat innan gräset börjar växa...

Förmodligen, men det är ett intressant VAG relaterat experiment som ger mig mer kött på benen när vaghatarklubben träffas med bmwhatarföreningen över en kopp varm choklad toppad med maskindiskmedelspulver.

it_mutt Avstängd
25 februari 2017 · 10 388 Inlägg

Är det någon som vet när det hände?

- - Edit - -

När Evildan blev ett fullfjädrat troll menar jag.

Det enda som imponerar med Evildan numer är hur denne lyckas trycka in sin avsky för VAG i, så gott som, varenda tråd människan är aktiv i och, givetvis, oavsett om det har någon som helst relevans för tråden eller inte.

Senast redigerat av it_mutt (25 februari 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
25 februari 2017 · 9 296 Inlägg

it_mutt skrev:
Är det någon som vet när det hände?

- - Edit - -

När Evildan blev ett fullfjädrat troll menar jag.

Det enda som imponerar med Evildan numer är hur denne lyckas trycka in sin avsky för VAG i, så gott som, varenda tråd människan är aktiv i.

1: Var det inte så, att han svarade, på ett inlägg från Hybridsmurfen, eller missuppfattade jag det?
2: Är du, säker på att Evildan, är en människa?

Senast redigerat av caromania (25 februari 2017)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
25 februari 2017 · 10 388 Inlägg

caromania skrev:

it_mutt skrev:
Är det någon som vet när det hände?

- - Edit - -

När Evildan blev ett fullfjädrat troll menar jag.

Det enda som imponerar med Evildan numer är hur denne lyckas trycka in sin avsky för VAG i, så gott som, varenda tråd människan är aktiv i.

1: Var det inte så, att han svarade, på ett inlägg från Hybridsmurfen, eller missuppfattade jag det?
2: Är du, säker på att Evildan, är en människa?

1; Att man svarar någon annan gör, i min värld, inte att det per automatik inte kan vara trollande. Kärleken till vag befäste den samme tidigare än så i tråden iofs.
2; Inte det minsta. Beteendet "i det senaste" tyder dock på det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
25 februari 2017 · 9 296 Inlägg

Iofs om vi ska vara ärliga så har ju VAG skjutit sig själva i skallen ganska redigt de senaste åren. Och om vi nu räknar in käcka Skoda så finns ju en del att anmärka på...

Senast redigerat av caromania (26 februari 2017)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
26 februari 2017 · 7 198 Inlägg

För att återgå till trådskaparens fråga.
Jag råder att köpa från däckonline.
Erbjuder så gott som alla däckfabrikat, vad jag känner till.
Har i mitt fall haft bästa priset på däck.
Camskill kan nagga däckonline i kanten.
Däckonline blir ännu billigare och bekvämare om använder sig av deras kontrakterade gummiverkstäder.
Kumho avråder jag på det bestämdaste i från,
Har provat 2 omgångar på olika bilar.
Dyra för att vara lågprisdäck.
Svåra, nästan omöjliga att balansera.
Mitt förstaval är Michelin.
Inte bäst på något, men i regel näst bäst på det mesta, definitivt på rundhet och livslängd.
Mitt andrahandsval är Continental.
Ett annat däck jag provat är TOYO.
Men det är på en 4x4-bil.
Minst lika bra som Cooper och BFG.

Tycker jag.

it_mutt Avstängd
26 februari 2017 · 10 388 Inlägg

caromania skrev:
Iofs om vi ska vara ärliga så har ju VAG skjutit sig själva i skallen ganska redigt de senaste åren. Och om vi nu räknar in käcka Skoda så finns ju en del att anmärka på...

Det är det i sin tur inte mycket att säga om. Fast, det innebär väl inte att man i varenda (nåja) tråd man är aktiv i, behöver uttrycka sin avsky för koncernen oavsett hur irrelevant det än må vara för tråden man uttrycker det i?


- - - - - - - - - -

Gällande att Kumho skulle vara ett "dyrt lågprisdäck", så vet jag väl inte riktigt om jag håller med där. Det är ju i sin tur lite beroende på vilken modell man köper. Ska man inhandla däck för 1000-1500kr/st så finns det, enligt mig andra däcktillverkare att välja. Ska man som TS ge, utan rabatt, 2300kr/4 däck, så landar man på under 600kr/däck. Det i sin tur bör väl inte ses som vidare dyrt.
Vet att danska FDM för "något år sen" gav det (i tråden påtalade däcket) 4/6 i betyg. Sen är det väl möjligt att det funnits olika versioner av däcket, men iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
smurfen32
26 februari 2017 · 311 Inlägg

it_mutt skrev:

caromania skrev:
Iofs om vi ska vara ärliga så har ju VAG skjutit sig själva i skallen ganska redigt de senaste åren. Och om vi nu räknar in käcka Skoda så finns ju en del att anmärka på...

Det är det i sin tur inte mycket att säga om. Fast, det innebär väl inte att man i varenda (nåja) tråd man är aktiv i, behöver uttrycka sin avsky för koncernen oavsett hur irrelevant det än må vara för tråden man uttrycker det i?


- - - - - - - - - -

Gällande att Kumho skulle vara ett "dyrt lågprisdäck", så vet jag väl inte riktigt om jag håller med där. Det är ju i sin tur lite beroende på vilken modell man köper. Ska man inhandla däck för 1000-1500kr/st så finns det, enligt mig andra däcktillverkare att välja. Ska man som TS ge, utan rabatt, 2300kr/4 däck, så landar man på under 600kr/däck. Det i sin tur bör väl inte ses som vidare dyrt.
Vet att danska FDM för "något år sen" gav det (i tråden påtalade däcket) 4/6 i betyg. Sen är det väl möjligt att det funnits olika versioner av däcket, men iaf.

Okej en liten fråga.
Ser du några bekymmer med att gå ner i profil ifrån 195/55-15 till 195/50-15??
Förutom att hastigheten ändras 3 km i 100??
Skiljer ju dock ca 250kr per däck i pris på Michelin och good  year

Senast redigerat av smurfen32 (26 februari 2017)

Djo
26 februari 2017 · 10 157 Inlägg

Har Kumho Ecsta Le Sport KU39 på v70in på sommarhjulen ett bra däck till rätt pris.

Lite små hårda att kränga på bara då däcksidorna är riktigt hårda på kumho har även kumho till pv,n jag bygger men hårda däcksidor ger ju ett stabilt däck så.

rekommenderar dackonline bättre pris finner man inte om man räknar in allting i slutändan.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Evildan
26 februari 2017 ·

Djo skrev:
Har Kumho Ecsta Le Sport KU39 på v70in på sommarhjulen ett bra däck till rätt pris.

Lite små hårda att kränga på bara då däcksidorna är riktigt hårda på kumho har även kumho till pv,n jag bygger men hårda däcksidor ger ju ett stabilt däck så.

rekommenderar dackonline bättre pris finner man inte om man räknar in allting i slutändan.

Alla Kumho är inte hårda i stommen, dom jag tipsade om är väldigt lättmonterade, mjuka och komfortorienterade.
Men nog sjuttsingen är det trevliga däck överlag till vettiga pengar för ägare av normala svenneslädar såsom du och jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang