Skoda octavia rs -02 problem med torkarna och spolningen

Razzmouse
26 februari 2017 · 1 013 Inlägg

Hej!
Har lite problem med min skoda.
Det är så att torkarna slutade fungera mitt från ingenstans och i samnand med de slutade även spolningen fungera.

Jag har bytt torkarmotor, säkring (även fast den som satt där var hel) och relä men det fungerar ändå inte.

Så undrar om de finns någon som har någon aning om vad felet kan bero på?

Tack på förhand!

Mvh Rasmus

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 februari 2017 · 4 917 Inlägg

Att bara byta hit o dit blir dyrt i längden.
Man måste avgöra eller begränsa var felet är.
I o m det är ett elfel så är mätinstrument ett måste.
I detta fallet så går ju knappast strömmen direkt via säkring, utan förmodligen via ett relä som du märkte.

Spaken som du manövrerar det hela med är  misstänkt.

Senast redigerat av bowlinggreppet (26 februari 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Razzmouse
27 februari 2017 · 1 013 Inlägg

bowlinggreppet skrev:
Att bara byta hit o dit blir dyrt i längden.
Man måste avgöra eller begränsa var felet är.
I o m det är ett elfel så är mätinstrument ett måste.
I detta fallet så går ju knappast strömmen direkt via säkring, utan förmodligen via ett relä som du märkte.

Spaken som du manövrerar det hela med är  misstänkt.

Jo jag vet, kollade över torkarmotorn först o den var ju helt slut, så bytte den men de fungerade ändå inte, alltså är de något mer som är felande å då antog jag att de var relät. Men tydligen inte tongue
Okej tack, får se över det! smile

citrouz
27 februari 2017 · 168 Inlägg

Som svarat tidigare, troligtvis "switchen" i spaken alternativt kabelbrott. Eftersom du inte kan spola heller så skulle jag mätt ström till spaken. Kommer det ingen ström har du kabelbrott mellan spaken och jord och/eller +

Volvo 740GL "SLEEPERN" (1992)
Razzmouse
28 februari 2017 · 1 013 Inlägg

citrouz skrev:
Som svarat tidigare, troligtvis "switchen" i spaken alternativt kabelbrott. Eftersom du inte kan spola heller så skulle jag mätt ström till spaken. Kommer det ingen ström har du kabelbrott mellan spaken och jord och/eller +

Okej tack för svar! smile Får kolla till de då o se om de kan vara de som felar smile

Razzmouse
22 mars 2017 · 1 013 Inlägg

Det visade sig vara torkarmotorn som var fel konstruerad så huvudena på skruvarna tog i armarna...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang