Byte av kamrem på Mitsubishi Carisma?

JoakimH
6 januari 2007 · 9 Inlägg

Hejsan

Har letat efter en ny bil ett bra tag nu och äntligen hittat en jag gillar. Det blev tillslut Mitsubishi Carisma och vad jag läst om den så verkar den helt okey. Men det jag undrar över lite är om någon har koll på hur mycket det kostar att byta kamrem på en Mitsubishi Carisma och vad man kan köpa kamrem till just Mitsubishi?

mektrollet Reparatör
6 januari 2007 · 630 Inlägg

JoakimH skrev:
Hejsan

Har letat efter en ny bil ett bra tag nu och äntligen hittat en jag gillar. Det blev tillslut Mitsubishi Carisma och vad jag läst om den så verkar den helt okey. Men det jag undrar över lite är om någon har koll på hur mycket det kostar att byta kamrem på en Mitsubishi Carisma och vad man kan köpa kamrem till just Mitsubishi?

autoexperten i trollhättan kan garanterat fixa rem till dig . Litet tips . Byt kmpl remsats inte bara remmen utan löphjul och spännhjul mm som ska bytas tycker jag .

Chevrolet Camaro "SS" (1969)
Volvo 242 V8 "LS 1" (1975)
Opel Ascona "Cosworth" (1973)
JoakimH
6 januari 2007 · 9 Inlägg

Vad brukar allt det där kosta ungefär? Grejen är att bilen jag är intresserad av kostar runt 40000 och om det blir en massa extra utgifter direkt så känns det inte som man gjort en bra affär sad

Loffe123
6 januari 2007 · 527 Inlägg

Jag lät byte på min asiat för 1800kr inklusive delar. Men det var nog ovanligt billigt.
Delar brukar kosta rem + rullar = 1000kr och sen kostnad för arbete som tillkommer.

Men mellan 2-5000 kr kan du räkna med.

6000 kr kostar det för kamremsbyte på en Alfa Romeo GTV (svårmekad sportbil).
2000-3000kr för en normalmekad bil.
Under 2000 kr för en lättmekad småbil typ, eller äldre enkelt mekad bil, typ volvo 240/740.

Senast redigerat av Loffe123 (6 januari 2007)

JoakimH
6 januari 2007 · 9 Inlägg

Ok då har jag lite bättre koll big_smile

Tack för svaren alla!

osansson
12 februari 2010 · 165 Inlägg

bytte nyss alla remmar o vatten pump m.m. på min grejerna gick på 2200 kr, får väl lägga på en arbetskostnad sen eftersom jag gjorde det själv tongue

Rullande projektet - BMW E36 Coupé stance/tyskstuk allmän uppfräschning
BMW 335i "E91" (2008)
zlj
30 mars 2010 · 1 Inlägg

Hej !Jag har precis köpt en mitsubishi carisma gdi . bilen har gått 12000mil men vet ej om kamrem är byt.
ingen sörvis bok. det är dubel kammaxel på den .Jag undrar hur lång tid tar det att byta kammrem på den hela satsen hur mycket är  det rimligt pris,  undrar  om man ska byta vatten pumpen samtidigt tack för svar:)

Senast redigerat av zlj (30 mars 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang