Hjälp med att koppla in släpvagnskontakt 7-stifts

artyom
9 mars 2017 · 39 Inlägg

Hej!
El är inte min starkaste sida och därför så behöver jag lite hjälp med att koppla in släpvagnskontakt på min bmw 3-serie e46.

Har köpt original komplett dragkroksanordning med alla kablar och bypass relä som har avklippta kablar.
Jag tror det är ganska enkelt att koppla på då det är bara följa färgen på kablar då dom lär vara identiska till dom som sitter i bilen.
Men jag ville testa först hemma så att allt verkar funka innan jag börjar klippa och dona i bilen.

Det jag egentligen undrar är dimljuskabel.

På den där bypass relä så finns det 2 st tjocka kablar (Positiv och jord) som jag förstår driver själva enheten. Och sedan 6 st inkommande tunna kablar från bilens belysning (h+v blinkers, h+v bakljus, broms och dimljus) och 6 st tunna utkommande kablar till släpvagnskontakt.

När jag testar koppla på enheten med tjocka kablar (+ o -) samt koppla en av inkommande (t.ex vänster bakljus) kablar till PLUS så får jag ca 13 V i den utgående (vänster bakljus). Jag får det på samtliga kablar förutom till en som jag tror är dimljus.
Kopplar jag på inkommande kabel för dimljus så får jag inget på utkommande.

Är det något feltänkt av mig? Ska inte även den leverera + på inkommande och + på utkommande?

Blir inte klokt på det där?

Se bild på enheten: http://forumbilder.se/G7NNS/20170309-083947-resized

BMW 320Ci E46 "Atlet" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang