B230E baktänder

volvo71863
14 mars 2017 · 11 Inlägg

Hej nu är det så att min b230e har börjat jäklas. Igår när jag åkte till jobbet gick den som vanligt men när jag nästan var framme så stannade jag vid ett par rödljus och då dog bilen bara, den starta direkt på starten igen men gick bara på 3 cylindrar. Sen när jag skulle åka hemmåt ville den inte starta så bärgade igång den då gick den som vanligt i typ 2 mil sen börja den hacka o dog tillslut, idag när man ska starta den så går den igång och får gashäng upp till ca 3k varv sen baktänder den ur insuget o dör.

Nån som varit med om liknande problem?
Tacksam för svar mvh.

Utmarks-Loke
14 mars 2017 · 5 813 Inlägg

Känns som bränsleproblem men B230E har ju K-jet mekanisk insprutning så det är ett helvete att felsöka tyvärr

ehedman
15 mars 2017 · 1 966 Inlägg

Har kamremmen kuggat över? Se över tändstift, tändkablar och fördelare. Ser allt bra ut och det är torrt i fördelaren så skulle jag prova med en annan tändmodul.

volvo71863
15 mars 2017 · 11 Inlägg

ehedman skrev:
Har kamremmen kuggat över? Se över tändstift, tändkablar och fördelare. Ser allt bra ut och det är torrt i fördelaren så skulle jag prova med en annan tändmodul.

Kamremmen står rätt och har bytt fördelare testade även igår o köra den på startgas o då gick de hålla den vid liv, så tror nog att de kan va nått med sprutet hmm

volvo71863
15 mars 2017 · 11 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Känns som bränsleproblem men B230E har ju K-jet mekanisk insprutning så det är ett helvete att felsöka tyvärr

Är rädd för de sad

Jonssonsskit
20 september 2018 · 3 Inlägg

Har du hittat nått fel? Har nämligen samma problem med min b230e.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang