Högtalarna går inte igång när jag startar om stereon.

pr0bz
6 januari 2007 · 163 Inlägg

Hej har köpt en bilstereo av en polare.
Så fort jag startar om stereon så dör högtalarna, inget ljud, då måste jag dra ur isokontakten till högtalarna och sätta i den igen, då fungerar högtalarna, MEN bakhögtalarna sprakar.
Och så fort jag startar om stereon så dör högtalarna och jag måste ta ur och dit isokontakten igen..

Någon som har någon aning? Fungerade med den andra stereon bytte inget bara iso kontakterna till den nya.

bumpe Lastbilsmekaniker
6 januari 2007 · 3 878 Inlägg

Hej, har du kollat ploaritet på högtalarna, låter långsökt men de brukar kunna spraka då även att de e hela...

pr0bz
6 januari 2007 · 163 Inlägg

bumpe skrev:
Hej, har du kollat ploaritet på högtalarna, låter långsökt men de brukar kunna spraka då även att de e hela...

Fungerade ju perfekt till den andra stereon, och jag är säker på att det är rätt.

Mäki Långsam Perfektionist
6 januari 2007 · 4 800 Inlägg

Är det något fel på den nya kontakten? tänkte om den glappar smile lycka till

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
pr0bz
6 januari 2007 · 163 Inlägg

Mäki skrev:
Är det något fel på den nya kontakten? tänkte om den glappar smile lycka till

Det är standard iso så jag bytte ju bara från den gamla till den nya. Testat o gickla på den men den glappar inte.

bumpe Lastbilsmekaniker
6 januari 2007 · 3 878 Inlägg

pr0bz skrev:

bumpe skrev:
Hej, har du kollat ploaritet på högtalarna, låter långsökt men de brukar kunna spraka då även att de e hela...

Fungerade ju perfekt till den andra stereon, och jag är säker på att det är rätt.

Skulle kassera den huvudenheten om jag var dig, låter som om den går i nån form av protect när den startar pga fel i HU:n...

jimmy-124 Svartlistad
7 januari 2007 · 446 Inlägg

gå igenom alla kablar och kolla ifall det glappar någonstans

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
pr0bz
7 januari 2007 · 163 Inlägg

jimmy-124 skrev:
gå igenom alla kablar och kolla ifall det glappar någonstans

Men de kvittar ju om kablarna är fasvända, blir ju ljud i alla fall. Det sitter ju bara högtalarkablar i den knippan. Det ända som skulle vara är att kablarna går emot varandra men det gör de inte.

Emil_87
7 januari 2007 · 1 Inlägg

hej! jag tror att det är något med stereon, som om att det funkar med den andra. Hade din kompis också probem med den?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang