8223
Sök

Släp - Blinkers/varningslj & broms fungerar - Baklysen & positionsljus ej....

3 Inlägg
5 april 2017
Trådstartare

7polig kontakt på Kia Sportage -13
●Allt har fungerat & all belysning funkar korrekt på annat släp.
●Har baklyset tänt och inte på Auto.
●Har rengjort och slipat till alla lampor/jordpunkter efter bästa förmåga.

Om jag mäter på bilens dragkrok m varningsblinkers på så har jag 12v påstiftet i mitten och "kl 7"- blink 12v på "kl12" och "kl6"  så lång tror jag det är rätt! Vid Bromsljus pinne "kl11" 12v.

Till mysteriet & mina begränsade kunskaper:
Om jag kopplar släpet, både m kula och kontakt - tar bort halva kåpan så jag kan mäta på stiften på släpkontakten "bakifrån" så blinkar det fortfarande fint på släpet men jag har ingen 12v på mittpinnen och kl7 pinnen.... sätter jag in en ny tom släpkontakt har jag såklart samma på pinnarna som när jag mäter bilens kontakt.
Varför bryts allt när hela bakljus/Sidomarkeringar/positionsljus-kretsen kommer med i leken? Please help... :-(

3 Inlägg
5 april 2017
Trådstartare
Vad jag kan se har ju alla lampor samma jord så varför fungerar vissa lampor och andra inte. /snart gråhårig!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
5 april 2017
Ta av alla lampor och sätt i en i taget så kanske du hittar felet..
Kanske någon lampa har fel värde..
Senast redigerat av bowlinggreppet (5 april 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

* Voff voff *
11 112 Inlägg
5 april 2017
Kan det vara så att bilens elektronik slår ifrån antingen pga kortis i nå´n lampa eller pga LED-lampor på släpet...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

3 Inlägg
5 april 2017
Trådstartare
Tack ska prova 😊☝
Har varit och provat bilens kontakt med en riktig tester o allt är då i sin ordning. Inga diodlampor
Ska jag rycka ur även blinkers och bromslampor och positionsljus?
Ser att kl7 är byglad till mittpinnen. Men så får det väl vara alla ska ju lysa samtidigt?

Sök