3618
Sök

Airbaglampan lyser trots att den är avslagen med knappen

6 Inlägg
29 april 2017
Trådstartare
Hej. Jag har en reunult scenic Grand 05 dom jag har vridit av airbagen på passagerarplatsen för att jag har en barnstol där. Har funkat i 6månader men igår stod det på panelen att jag skulle kolla airbagen och den förvan när jag startade om bilen. Lika så idag.varför jag tror att det är passagerarsidan är för att när man vrider av den för att sätta barnstol så tänds en lampa där st är en barnstol och över den så står det airbag Off. Men när det händer så slocknar airbag Off men barnstolen är kvar. så här bör det se ut men själva airbag Off slocknar över barnstolen
https://www1.garaget.org/gallery/images/224/223657/223657-1f90126369d9e08e7d83af982c5a80fd.jpg
Senast redigerat av Matte1080 (29 april 2017)

6 694 Inlägg
29 april 2017
Air bag Off (On passenger side) ska alltid lysa när den är avstängd, är för att folk inte ska glömma starta/stänga av den

De/Dem

6 Inlägg
29 april 2017
Trådstartare
xXSammy skrev:
Air bag Off (On passenger side) ska alltid lysa när den är avstängd, är för att folk inte ska glömma starta/stänga av den

Jo. Men den har visat på displayen "check airbag" och när den har gjort det så har lilla lampan över barnstolen slocknat. Den som står airbag Off. Så vågar ju inte ha ett barn fram när det är så. Bär jag stänger av bilen så funkar det igen och ser ut som det skall när den är avstängd. Det vill säga att det står att den är avstängd och airbag Off lyser

6 Inlägg
29 april 2017
Trådstartare
Kan det vara kontakterna under sätena?

Sök