4248
Sök

Natt-tråd !

terazzi
3 februari 2007
Lucifer84 skrev:
Sandman :  ja motorstativet. ja de är feltema, har hållt motorn i 3 veckor nu, kanske håller i 6 veckor till hoppas jag, å lite för växellådan också men den är ju inte lika tung dock.

terazzi :  söka jobb på en lördag? har åprovat de men de va ingen som svarade så jag la ner de  tongue

Ja de blir mycke bil i helgen, mycke som ska iväg i veckan sen så man kanske kan få klart den innan elmia å sånt där trams.

hehe ja,då e man pigg o så smile
fan asbra film på 3an nu big_smile
om en som blir anställd på ett data företag så e allt han tror på bara fejk och korrumperat tongue

873 Inlägg
3 februari 2007
@Lucifer84
Okej!

Tänkte mest höra om det var ett OK stativ för pengarna.
Ska hämta en till motor och börja bygga på och ville helst ha den i stativ under den tiden.
Men känner inte direkt för att lägga ner pengar på något jätte dyrt när jag kanske inte kommer använda det mer när jag byggt färdigt och hinkat ner den motorn.

@terazzi

Strongt att du gör och gör det ändå.
Det är det absolut viktigaste, att inte ge sig och åtminstonde försöka!
Det är ärligt talat skillnaden mellan att överleva och gå under.

Don't get mad, get even.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2007
terazzi skrev:
Lucifer84 skrev:
Sandman :  ja motorstativet. ja de är feltema, har hållt motorn i 3 veckor nu, kanske håller i 6 veckor till hoppas jag, å lite för växellådan också men den är ju inte lika tung dock.

terazzi :  söka jobb på en lördag? har åprovat de men de va ingen som svarade så jag la ner de  tongue

Ja de blir mycke bil i helgen, mycke som ska iväg i veckan sen så man kanske kan få klart den innan elmia å sånt där trams.

om en som blir anställd på ett data företag så e allt han tror på bara fejk och korrumperat tongue

köpte en tv en gång, den va silvrig å platt å jag fick den den andra januari, gick sönder 37 minuter senare. å dom som säger sig ha lagat den kan inte ha gjort de för den vart likadan när jag fick tillbaka den..... så jag har ingen tv tyvär.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2007
Sandman :  mjoo de funkar kanon änsålänge, de gör B230 toppbultarna som håller fast blocket också  tongue

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

terazzi
3 februari 2007
Sandman skrev:
@Lucifer84
Okej!

Tänkte mest höra om det var ett OK stativ för pengarna.
Ska hämta en till motor och börja bygga på och ville helst ha den i stativ under den tiden.
Men känner inte direkt för att lägga ner pengar på något jätte dyrt när jag kanske inte kommer använda det mer när jag byggt färdigt och hinkat ner den motorn.

@terazzi

Strongt att du gör och gör det ändå.
Det är det absolut viktigaste, att inte ge sig och åtminstonde försöka!
Det är ärligt talat skillnaden mellan att överleva och gå under.

japps och det e likadant med teorin sad
om du sett d i tråden? hur många ggr jag fått 51 sad
Senast redigerat av terazzi (3 februari 2007)

terazzi
3 februari 2007
Lucifer84 skrev:
terazzi skrev:
Lucifer84 skrev:

köpte en tv en gång, den va silvrig å platt å jag fick den den andra januari, gick sönder 37 minuter senare. å dom som säger sig ha lagat den kan inte ha gjort de för den vart likadan när jag fick tillbaka den..... så jag har ingen tv tyvär.

ja just d,har för mig du sa d innan sad sånna as..

terazzi
3 februari 2007
Conspiracy.com
Tid:
02:45-04:35
(Anti-Trust) Amerikansk thriller från 2001. När datageniet Milo börjar arbeta med och på Gary Winstons framgångsrika företag, känner Milo att det inte kunde vara mycket bättre. Men hans drömjobb kommer snabbt förvandlas till en mardröm... Text-TV sid 690. I rollerna: Ryan Phillippe, Tim Robbins, Rachel Leigh Cook. Regi: Peter Howitt.

873 Inlägg
3 februari 2007
@Lucifer84:
Men vadå?
Menar du att det inte ingick bultsortiment med stället tongue

Finns risk att min blir stående i det ganska länge. Har bara tid lite då och då, kombinerat med att jag tycker om att göra saker bra gör att det tar en massa tid =/

@terazzi:
Läste det i tråden, kommer inte ihåg hur många men det spelar ju mindre roll.

Det enda jag kan säga är vad som hjälpte mig.
Ta med teoriboken när du åker bil, buss, tåg whatever.
Sätt dig och läs och tänk igenom olika situationer och tillämpningar, plugga inte bara frågorna.
Förstår du teorin kan du alla frågorna utan att ha pluggat dem, bara genom ren logik.
"Vad borde vara rätt?"

Jag hade problem att förstå logiken i teorin förens jag såg det i praktiken.
Så jag tog varje tillfälle jag kunde att titta på hur det gick till när jag inte förstod det i boken.

Förbannade rondeller tyckte jag.
Nu är jag rondell "knug" och stör mig på alla andra som inte kan bruka dem tongue

Don't get mad, get even.

873 Inlägg
3 februari 2007
terazzi skrev:
Conspiracy.com
Tid:
02:45-04:35
(Anti-Trust) Amerikansk thriller från 2001. När datageniet Milo börjar arbeta med och på Gary Winstons framgångsrika företag, känner Milo att det inte kunde vara mycket bättre. Men hans drömjobb kommer snabbt förvandlas till en mardröm... Text-TV sid 690. I rollerna: Ryan Phillippe, Tim Robbins, Rachel Leigh Cook. Regi: Peter Howitt.

Haha!
Den är så skön.

Ps.
Gary Winston är Bill Gates.

Don't get mad, get even.

terazzi
3 februari 2007
ja d brukar jag göra smile ta med den överallt..
men min motivation e lite sisådär just nu, jag e glad just nu men blir lätt deppig o sånt mög..
ja det va fan d bästa tipset ja fått på hela dagen smile
hahahaha ska tänka på d..
men d e svårt med o ta tillfälle när man inte fattar i boken.. men ska be pappa min gå igenom med mig snart smile o bli förhörd o så..

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2007
Sandman :  nix de gjorde ju inte de, eller jo några stycke som jag bytte ut. men vill man kunna skruva redigt på motorn vill man ha ut den från bommen lite, å då får man tillverka egna distanser å använda B230 toppbultar, passar kanon.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

terazzi
3 februari 2007
vad exakt e det du ska göra med motorn lucifer? e inte så duktig..

873 Inlägg
3 februari 2007
@terazzi

Ja det låter som en bra plan.

Jag satt i passagerar sätet och plågade min stackars far med frågor om hur folk körde och varför.
Men väldigt ofta satt jag ocså bara och tittade på trafiken och försökte förstå den.

Man tittar verkligen på ett helt annat sätt som passagerare nu när man har körkort, jämfört med när man bara åkte med och inget visste.
Det utvecklas ett helt annat beteende att avläsa.

Sedan det där med att vara deppig och så.
Kan ju finnas flera bra anledningar till det. Men oavsett om man mår bra eller inte brukar vädret och det här mörkret göra det värre för de flesta.
Jag blir skitglad av att gå runt eller köra i fint väder även om jag är nere, och ganska nere när det är mörkt även om jag är ganska glad.

Så, oavsett hur du mår kan du trösta dig med att det blir ljusare och varmare för varje dag nu snart.
Härligt! smile

@Lucifer84

Aha!
Då fattar jag.
Då vet jag redan vad jag ska tänka på när jag kommer till den punkten. Andra bultar för att få ut den lite om det blir för tight.

Don't get mad, get even.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2007
terazzi skrev:
vad exakt e det du ska göra med motorn lucifer? e inte så duktig..

Portning, ventil slipning och justering, ballansering, coating av kolvar, viktjustering, en lätt lättning av svänghjulet (fans inget aluhjul att tillgå) ett fungerande nos system, chip, kamaxlar från enem, extraktor grenrör, 2,5" rostfritt system (från toppen å bak!) förstärkt tryckplatta, annan lamell (har lite svårt å välja mella 4 eller 6 puckars lamell).
Sen finns de ju en lite klurimojjplan på å försöka tillverka ett plenumkammar insug i kolfiber. 

Sen har man ju ljud som skall in i bilen också som ligger på rummet å tar plats, tur man sover i lastbilen 4 dagar i veckan.

Lite kåpor till motor rumet som skall tillverkas i koliber är de tänkt, å lite behållare har där varit önskemål om frn hjälpmekanikern också. "jag kan hålla sa han." så vem vet, kanske ett expansionskärl, servoburk å spolarbehållare i kolfiber.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2007
Sandman : ja de blir för tajt om du sätter den rakt på dom små distanserna som är svetsade där, så längre destanser är ett måste.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

terazzi
3 februari 2007
låter som en bra ide' ska testa det smile
ja det e as skönt och gå, känns bra ni/du lyssnar så!! TACK smile

ps. snuskigt bra film big_smile haha och jag som skulle se hereos tongue
Senast redigerat av terazzi (3 februari 2007)

873 Inlägg
3 februari 2007
@Lucifer

Låter ambitiöst det där. (och dyrt)

Hade tagit mig en hiskelig tid att bli färdig med hälften av det där. (Den hälft jag klarar av dvs.)

Verkligen kul att se sådant här tycker jag!
Peppar mig lite att komma igång med mina egna planer smile
Om du dokumenterar framstegen framöver ska jag kika in på din sida och titta.

@terazzi

Jo. Men det är väl det som behövs i världen.
Lycka till med jobbsökandet och pluggandet!

--

Just nu är dock mitt eget ambitiösa projekt att sova en liten blund så att jag kan åka och handla vid 10 tänkte jag. Och sedan möblera om och provspela högtalarna när jag kommer hem.

Tack för en trevlig pratstund smile
Hoppas ni får en skön lördag ni också!

Don't get mad, get even.

terazzi
3 februari 2007
godnatt o take care!!
ska satsa full patte nu snart smile

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2007
Sandman : Försöker hålla min hemsida uppdaterad, har inte haft tid nu på ett tag då jag kört varje vardag å varje helg har de blivit skruvande å är man inte i garaget så sitter man hä å leta grejer. kansek skulle tagt lite tid å lagt upp lite bilder. nu vart de ju försent, dags å sova snart ju.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2007
godnatt på dig. ska också dunka nu tänkte jag.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Sök