6510
Sök

seriekoppla slutsteg?

268 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
tjenare alla glada!

har ett slutsteg i bagaget som är kopplat till 6*9orna, men nu fick jag hem en baslåda med ett slutsteg på också, hur ska man koppla det? lågnivåkablarna hajjar jag ju, inga konstigheter men steget ska ju ha ström också, måste man dra en ny pluskabel från batteriet då och ska det också ha en säkring framme vid batteriet? och så ska det ju dit den här "remote" ssladden cokså.

slutstegen är ett mds gp2 och det andra är ett lite äldre mds som jag inte kommer ihåg vad det heter men det va också ett 2x100 watts.

hjälp tack! smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

Slav
1 454 Inlägg
8 januari 2007
Det borde räcka med ett strömblock och en kabel till varje steg. sen remoten kan du ju dra från de andra steget, ingen expert (om man jämför med andra på garaget) men så är ja inte gammal heller tongue men om nån har något annat förslag är ja nyfiken smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

2 911 Inlägg
8 januari 2007
Räcker gott med ett strömblock bak på kabeln från batteriet, så tillvida att den är lite grövre och inte jättetunn.
Ifrån strömblocket drar du sedan till steget, när det gäller jord kan du bara dra en till kabel från samma jordpunkt som det andra.

Remoten kan med fördel, i detta fall, kopplas på det andra steget för tillslag.

268 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
okej det va inte värre än så, guttans! smile
tackar så mkt för svaren grabbar!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

Sök