6886
Sök

Högtalarbyte Honda Civic -96 (bak/fram)

3 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
Tjena

Undrar om det är ngn som äger/ägt en Honda Civic (modell från 96-01) som har bytat högtalare i dörr samt/eller bak i hatthyllan??

Behöver hjälp med hur man får loss plastet vid hatthyllan så man kan byta högtalare under... Någon som vet?

Sedan om ngn har tips på fram så även det, men bak e viktigast... Testat och ta loss den enda skruv som jag ser, men hände inget...

//Tacksam för all hjälp, Daniel

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
8 januari 2007
honda civic finns i två modeller coupe och den dära typ lillskit varianten.
I coupen så måste du ta lös ena bältet där nera vid stolen (passagerar stolen), sen så måste du ta bort sittdynan och ryggstödet på högra sidan av bilen(baksätet). efter det så tar du bort plast väggen under fönstret. Sen när allt det är borta DÅ kan du försöka få lös hatthyllan, den sitter på en stor skruv samt såna där plast saker som man trycker fast den med, typ 6st. Ett mindre hellvette vill jag låva och nånting lär pajja smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

3 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
tack för svaret, låter som ett sjuukt projekt =/ Ska försöka imorgon, låter skumt att så mkt måste bort men men...

Har en Coupe -96a om det säger ngt, alltså inte samma bil som du har på bilden. Utan en med "hatchback"  (ursäkta stavningen) med en löstagbar hatt-hylla...

Ska c om jag kan lägga upp min bil som personlig bild...

Tack, mvh Danne
Senast redigerat av TheKnee (10 januari 2007)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
10 januari 2007
Ja på min bil är det ett rent hellvette smile inte presis stöld vänligt^^

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

3 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Bifogar denna länk om någon vill se hur min bil ser ut, som sagt behöver verkligen ALL hjälp jag kan få... måste fixa detta med högtalarna imon =/

http://www.garaget.org/gallery/archive/45782/9127/45782-42027.jpg

Gäller högtalarna i hatchen där bak, sitter vid sidan av den löstagbara hatthyllan smile

Mvh Danne

Sök