Byte av radio/stereo (nav) Porsche 996

Johan996
24 juni 2017 · 2 Inlägg

Nybliven porscheägare till en 996 c2 från 2002.

Orginalradion är utbytt av tidigare ägare till en blaupunkt-historia med gps. Vi pratar inte någon stor skärm här utan en "vanlig" radio med något förstorad skärm. Funkar väl, men känns inte helt rätt i en Porsche, hittar dem ju tex i kollektivtrafikens bussar.

Skulle väl hellre se en originalradio med en modd så att det finns en aux-ingång även om jag sett fräcka videos på youtube med anpassningar med 2-din + navigator. Navigator är absolut inget krav för min del utan snarare skulle en aux alt bluetooth vara mer värd. Vill inte lägga ner en allt för stor förmögenhet i heller.

Men, vad jag fiskar efter är om någon annan Porsche 996-ägare/motsvarande har gjort någon liknande anpassning och kan dela med sig med tips och idéer samt om ni kan rekomendera någon duktig firma som kan hjälpa till med detta i Skåne!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 juni 2017 · 13 741 Inlägg

skulle valt en Pioneer p88rs1 med rattfjärr och bara gått efter style..  en sån stereo är rätt för den typen av bil..

känns billigt med en dubbeldin på något sätt  finns liksom inga med bra stil.   läs borstad alu front osv ;-)

men det är mitt tycke..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Johan996
24 juni 2017 · 2 Inlägg

Growe skrev:
skulle valt en Pioneer p88rs1 med rattfjärr och bara gått efter style..  en sån stereo är rätt för den typen av bil..

känns billigt med en dubbeldin på något sätt  finns liksom inga med bra stil.   läs borstad alu front osv ;-)

men det är mitt tycke..

Tack så mycket. Jo, det är viktigt att det inte ser cheesy ut såklart och i en bil utan massa onödig teknik är det rätt schysst att inte dra in en skärm som inte passar in heller.

Är dock inte så säker på det här med elektronik i bilar så är det någon som har tips på bra firma som kan fixa det åt mig är det guld!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang