Mätartavlan blev svart/slocknade 940 97a. Säkringar är hela. Hur gör jag nu ?

fok Avstängd
26 augusti 2017 · 17 Inlägg

Fibblade med stereo,  har inte schema för färger på högtalare och det är klippt kabel i bilen.

Försöker få framhögtalarna i liv,    Vet ni färgerna på 97a 940?  vet de skiljer lite på årsm.

Det luktate fort lite bränt när jag försökte prova fram högtalarna, efter det blev mätartavlan helt svart, det fungerade innan.
Nu ser jag inte hur fort jag kör när det är mörkt.
Akut hjälp behövs nu,    säkringarna var alla hela, även de märkta till mätartavlan.

Hur går jag vidare med felsökningen av mätartavlan? Måste få den lysa fort nu.

Ja och bonus om ni kan titta vilka färger det är på fronthögtalarna med, de är inte samma som högtalarna har vid dörrsidorna, öppnade och kollade. 
Varför ska det krånglas så jävligt av fabriken när dom byggde bilen?

Evildan
27 augusti 2017 ·

fok skrev:
Fibblade med stereo,  har inte schema för färger på högtalare och det är klippt kabel i bilen.

Försöker få framhögtalarna i liv,    Vet ni färgerna på 97a 940?  vet de skiljer lite på årsm.

Det luktate fort lite bränt när jag försökte prova fram högtalarna, efter det blev mätartavlan helt svart, det fungerade innan.
Nu ser jag inte hur fort jag kör när det är mörkt.
Akut hjälp behövs nu,    säkringarna var alla hela, även de märkta till mätartavlan.

Hur går jag vidare med felsökningen av mätartavlan? Måste få den lysa fort nu.

Ja och bonus om ni kan titta vilka färger det är på fronthögtalarna med, de är inte samma som högtalarna har vid dörrsidorna, öppnade och kollade. 
Varför ska det krånglas så jävligt av fabriken när dom byggde bilen?

Man fipplar inte med spänningsförande inkopplade kablar, då saknas kunskapen och det är bättre du låter någon som klarade fysiken i högstadiet att utföra mätningarna.
Volvo 700/900 är en av dom mest lättmekade bilarna du kan få tag på, vilken idiot som helst går i land med att skruva en sådan...nästan.

torsen
27 augusti 2017 · 7 202 Inlägg

Evildan skrev:
Volvo 700/900 är en av dom mest lättmekade bilarna du kan få tag på, vilken idiot som helst går i land med att skruva en sådan...nästan.

Bra du lade till "nästan":

fok Avstängd
27 augusti 2017 · 17 Inlägg

Såg att det fanns Led diod kit för ynka 240riksdaler.

Kan det lösa problemet? Eller är det kretsproblem så man behöver köpa beg komplett mätartavla kanske?
Tur det är en 940. 
Blir billigt enkelt lösa mitt fail i allafall.

Dessa hästbilar kan man prova på, gör inte så mycket om man gör fel.
Lär mig av misstagen i allafall

fok Avstängd
27 augusti 2017 · 17 Inlägg

Tagit bort mätartavlan nu ur bilen.

Har ni någon länk där man kan få tips på enkla felsökningar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang