Min första bil som ska bli så nära original som möjligt. Rost ska lagas och skärmar ska bytas. Smådelar och originaltillbehör ska installeras i bilen så att den blir så komplett som möjligt. Så följ gärna och kommentera vad du... Visa mer
När jag bytte inredning så stämde det inte överens med inredningen i bagaget. Idag tog jag och bytte den Tråkig fläck med vad jag gissar är lim. Gick bort efter att ha spolat med högtryckstvätten en bra stund Denna fläck var inga problem med att få bort Fortsätta spola alla delar med högtryckstvätten Klar Även denna ligger på tork. Två små skador på den så om jag hittar en i finare skick byter jag ut den Bytt tygen över hjulhusen Notera rosthålet höger bak, måste ta och fixa det Slutligen fick jag dit resten Blev bra. Detta tyget är fluffigare vilket jag gillar Har bara tyget på bakluckan kvar att byta. Har ingen sådan så en sån måste jag leta upp
Var förbi skroten efter praktiken och hittade lite mindre delar Hittade en till fin knapp Finare Hittade också en hel vindrutelist som ska ersätta den spruckna
Listen borttagen Nya monterad Inga mer sprickor
Tändspolen ser tråkig ut med fel fäste Bytte ut mot en original med rätt fäste
Bytte ut min dubbelhäftande tejp mot en tunnare så att det inte blir en glipa Nu ligger den platt Sen köpte jag ett blått insynskydd med hatthylla Hel och i fint skick. Behövdes bara dammsugas Plasten snyggades till Blev lite bättre Sen lades den in i bilen
Fint Även fin i biten man drar ut Bytte även till sommardäck samt GLE grillen
Då vattenpumpen läcker mer och mer vatten samt låter illa så är det dags att byta ut den Har tagit bort fläkt, fläktkåpa och kamremskåpan samt tömt på vatten Gamla vattenpumpen borta Nya på plats. Använde hammaren och domkraft för att trycka upp vattenpumpen när jag skulle skruva dit den Sen dit med en ny rem och allt som jag lossade Sen så fyllde jag på med nytt vatten och startade och kunde se att allt håller tätt