Min första bil som ska bli så nära original som möjligt. Rost ska lagas och skärmar ska bytas. Smådelar och originaltillbehör ska installeras i bilen så att den blir så komplett som möjligt. Så följ gärna och kommentera vad du... Visa mer
Bytte olja, filter och luftfilter idag, det gamla luftfiltret var inte uselt men jag har inte bytt det i min ägo så kände att det var dags Ny packning till oljepluggen. Har tidigare droppat där ifrån så hoppas detta löser det När jag låg under bilen för att lossa på oljepluggen såg jag något konstigt. Stabilisatorstaget hade gått av Jag gissar att det varit så ett tag då den betett sig konstigt när man rattar vid låga hastigheter. Känner mig rätt dum att jag inte kollat närmare på det innan då det är så uppenbart
Åkte och köpte nya direkt Andra sidan var inte lika dålig Men den byttes den med. Gissar att det är så man brukar göra
Har börjat tröttna på mitt originalljud då det sprakar och skramlar. Hittade lite nyare högtalare som jag monterade i bakdörrarna Dessa satt i skrotbilen jag köpte och satt i framdörrarna. På den satt det 5,25 runt om men jag har 5,5 fram så dessa får sitta i bak Bytet av högtalarna bak hjälpte lite men jag insåg att jag skulle behöva en bättre stereo med aux eller liknande och inte köra med kasettadapter som jag gjort innan Märker stor skillnad med denna. Brus och klickande från kassettbandet försvann Hade ju också varit trevligt med en original stereo då de ser coolare ut men kvalitén blir nog inte lika bra. Försökte matcha färgen på stereon med klockan Ser ju lite mer original ut Ska byta högtalarna fram också. Nån som kan rekommendera några 5,25or som passar utan att behöva kapa i plåten?
Snyggt med komplett sett vindavvisare ANG de du skrev om stereon, jag skulle oxå vilja ha original stereo Ist för en eftermarknads. Men jag vill ju fortfarande ha kvar den nya stereon. Så jag funderade på om man skulle montera en bluetooth stereo i handsfacket. Man kapar ur i ovankant bak i lådan & monterar stereon i ett stereofack från Ex Biltema. Kablarna lär ju räcka för att flytta den dit. Sen skjuter man i en originalradio & eventuellt en equalizer under oxå Klurar lite på hur jag ska få belysningen att fungera på dom bara, för att de ska se bra ut när de är mörkt Va tror du om de?