Sportavgassystem till T3 motor.

Ninos91
26 september 2017 · 6 Inlägg

Hej jag är ute efter att få bättre effekt samt sportigare ljud i min bil, det är en S60 T3  R-design 2017. 
Det jag gjort på bilen är en optimering från BSR Steg 1 då polestar inte erbjuder någon optimering till T3. 

Jag är ute efter ett system som ger ett grovare ljud, ljud som efterliknar S60 Polestar eller A klass AMG (då detta är en 4 cylindrig motor) . Jag har settatt det finns mycket på marknaden men kanske inte som ger det ljudet jag är ute efter.

Det systemet jag hittat är BSRs egna ljudsystem men fortfarande inte det grova ljudet, någon som har erfarenhet av detta? 

https://sv.bsr.se/produkt/sportflow-dup … 3-2010-2wd

Kom gärna med tips då jag ej gjort detta förr, finns de fler saker som behöver göras än att bara byta ljudsystem så skriv det med. 

Mvh.

Christian S
27 september 2017 · 4 816 Inlägg

något fel på den andra tråden du startade härom dagen som finns under Motorteknik (Avancerat)? https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=321669

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Ninos91
27 september 2017 · 6 Inlägg

Vet ej om jag la upp den i fel kategori för inte fått några svar därför la jag en här istället och skall ta bort den andra, bara inte hunnit

Senast redigerat av Ninos91 (27 september 2017)

AWM
28 september 2017 · 102 Inlägg

Börja med att få upp motorn över 350hk..
Amg är bara glömma, helt annan motor.
Sen är de det vanliga, grova rör och mindre/inga ljuddämpare.

Ninos91
28 september 2017 · 6 Inlägg

AWM skrev:
Börja med att få upp motorn över 350hk..
Amg är bara glömma, helt annan motor.
Sen är de det vanliga, grova rör och mindre/inga ljuddämpare.

Okej, men hur får man upp hästarna mer? Har ca 220 hk med optimeringen från bsr.
Är ju inte så jätte kunnig på detta, var i göteborgs området kan man hitta någon som bygger dessa rör åt en?

Senast redigerat av Ninos91 (28 september 2017)

amazinjoey
28 september 2017 · 1 139 Inlägg

Ninos91 skrev:

AWM skrev:
Börja med att få upp motorn över 350hk..
Amg är bara glömma, helt annan motor.
Sen är de det vanliga, grova rör och mindre/inga ljuddämpare.

Okej, men hur får man upp hästarna mer? Har ca 220 hk med optimeringen från bsr.
Är ju inte så jätte kunnig på detta, var i göteborgs området kan man hitta någon som bygger dessa rör åt en?

A-rakarör kan bygga custom avgas, alt ferrita eller JT 3" men räkna med en kostad på minst 10 000kr

Hästarna får du inte upp mkt mer än det utan turbobyte

Senast redigerat av amazinjoey (28 september 2017)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang