Eftermonterat DRL, Bmw E91, flimrar när bilen är igång.

ImandiX
6 oktober 2017 · 4 Inlägg

Hej, jag köpte såna DRL lampor som jag skulle eftermontera på min Bmw 318i E91 -06. De är anpassade för min bil, Vinstar heter märket och e-märkta R87 godkända men det har uppstått ett märkligt dilemma nu med inkopplingen. Först provade jag och koppla allt via parkeringsljuset och vid tändning påslagen så lyser de i fast sken men så fort jag startar igång bilen börjar de och flimra konstant, tänkte att jag provar koppla de via halvljuset och så att de släcks när halvljuset går igång, hände likadant där.
Vad kan detta bero på att de flimrar? Min bil har Canbus (ljusövervakning) och dessa lampor var inte Canbus anpassade, kan det ha något med det och göra?

Mycket tacksam för svar om någon kan tänkas veta vad detta mystiska fel beror på!

Senast redigerat av ImandiX (6 oktober 2017)

Utmarks-Loke
6 oktober 2017 · 5 833 Inlägg

Låter som störningar från generatorn eller något annat eftersom det bara kommer när bilen är igång. Ungefär som när man kan få surrande missljud i stereon ibland

zleepy Trucker
6 oktober 2017 · 1 391 Inlägg

ImandiX skrev:
De är anpassade för min bil
Min bil har Canbus (ljusövervakning) och dessa lampor var inte Canbus anpassade!

Då var dom inte anpassade för din bil allså? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
ImandiX
6 oktober 2017 · 4 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Låter som störningar från generatorn eller något annat eftersom det bara kommer när bilen är igång. Ungefär som när man kan få surrande missljud i stereon ibland

Hur menar du med störningar från generatorn? Jag har massa annat inkopplat på bilen också och det strular inte, gjort xenonkonvertering av halv/hel ljuse plus kör med 3x NBB 225 60w Xenon och hade det berott på generatorn så hade det strulat också vilket det inte gör. Och min generator ligger på 145 amp.

Senast redigerat av ImandiX (6 oktober 2017)

ImandiX
6 oktober 2017 · 4 Inlägg

zleepy skrev:

ImandiX skrev:
De är anpassade för min bil
Min bil har Canbus (ljusövervakning) och dessa lampor var inte Canbus anpassade!

Då var dom inte anpassade för din bil allså? smile

De ska fungera för min bil så detta är mycket konstigt att det blir så.

Senast redigerat av ImandiX (6 oktober 2017)

zleepy Trucker
7 oktober 2017 · 1 391 Inlägg

ImandiX skrev:

zleepy skrev:

ImandiX skrev:
De är anpassade för min bil
Min bil har Canbus (ljusövervakning) och dessa lampor var inte Canbus anpassade!

Då var dom inte anpassade för din bil allså? smile

De ska fungera för min bil så detta är mycket konstigt att det blir så.

ska och ska, om dom inte fungerar så har du antaligen kopplat dom fel, eller så är dom fel för din bil, dvs dom är inte canbus när din bil behöver canbus versionen...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
ImandiX
8 oktober 2017 · 4 Inlägg

zleepy skrev:

ImandiX skrev:

zleepy skrev:

Då var dom inte anpassade för din bil allså? smile

De ska fungera för min bil så detta är mycket konstigt att det blir så.

ska och ska, om dom inte fungerar så har du antaligen kopplat dom fel, eller så är dom fel för din bil, dvs dom är inte canbus när din bil behöver canbus versionen...

Det med Canbus går och komma förbi om man kopplar de direkt via batteriet, tänkte jag skulle dra en knapp in till kupén till dem med annat bättre relä som är Canbus förberett så hoppas det inte flimrar längre efter det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang