5176
Sök

ang alla trasiga Nissan200

Os Difuntos
1 822 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
har gått in lite då och då på Garaget.org under 2-3 dagars tid (väldigt lite att göra på jobbet) och hela tiden ser nya trådar ang trasiga Nissan200.. tål dom inte milda vintrar eller vad?? eller har 90% av alla som äger en fått problem just nu?
Senast redigerat av baca (10 januari 2007)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

egen företagare
630 Inlägg
10 januari 2007
Jag började få problem när jag började skruva med min.
saker och ting dycker oväntat upp som vanligt när man skruvar...

9 108 Inlägg
10 januari 2007
Känner tre pers som haft Nissan 200sx, alla har haft stora problem.

7 120 Inlägg
10 januari 2007
MilleN skrev:
Känner tre pers som haft Nissan 200sx, alla har haft stora problem.

jaså? Känner 2 personer som haft 200sx, alla har varit nöjda o belåtna big_smile

143 Inlägg
10 januari 2007
Inne på min andra 200a (s13). Ingen av dom har varit problem fria och det är MÅNGA som får problem med dom. Första bilen rasade vevlagren 100mil därefter turbon. Sålt den och nya ägaren (prylers här på garaget) sköt topppackningen efter ställt upp laddet lite (under 1bar). Min nya har jag också fått byta toppackningen på. passade sammtidigt på att byta alla lager packningar i motorn. vev/ram lagren var slipade i min "nya" också. Så att det är pålitliga bilar vill jag inte säga. men hämta så mkt effekt ur en gammal maskin blir nog att tumma på säkerheten.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Men vad är det som är det stora problemet med 200sx motorn? det ända jag har hört är att turbon sitter väldigt svår-åt-kommligt (hur fan stavar man det ordet?? med eller utan bindesträck big_smile ?) och att motorfästena är av det vekaste slaget.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

9 108 Inlägg
10 januari 2007
Svåråtkomligt skriver man wink Fult ord..

Det största problemet är väl att det inte finns något oljekyl, det behövs även om motorn är original.

Sedan är kylningen till turbon under all kritik har jag fattat det som.

Sedan tycker jag dom är fula dessutom.. Original i alla fall. Det har blivit en modernare 240 i dagens ungdomars ögon. Överskattad med andra ord smile (min åsikt)

.......
2 655 Inlägg
10 januari 2007
MilleN skrev:
Svåråtkomligt skriver man wink Fult ord..

Det största problemet är väl att det inte finns något oljekyl, det behövs även om motorn är original.

Sedan är kylningen till turbon under all kritik har jag fattat det som.

Sedan tycker jag dom är fula dessutom.. Original i alla fall. Det har blivit en modernare 240 i dagens ungdomars ögon. Överskattad med andra ord smile (min åsikt)

hehe håller me lite här. dom e väldigt fula orginal. går ju att få snygg efter en hel del pengar, sen tycker ja man ser snart lika många sånna som man ser en gammal 740. sen rostar ju alla japs för minsta lilla, och plåten e mjuk som smör... (nu lär ja väl få många 1:or men de kan ja ta) tongue
Senast redigerat av beemern (10 januari 2007)

Sök