V70 2.5t -04 dör på tomgång

volvo-racer
6 november 2017 · 724 Inlägg

Bilen dör på tomgång lite till och från.
Har köpt ny mv,laddtrycksgivare, LMM( dock ej original, från skruvat men numrena stämmer) bränslepump, tätat luftläckor osv
Volvo stift.
Tomgången kan svaja och leva sitt eget liv.
Har felkod ecm-6814. Turbo charger control. Signal too High.
Har röktestat och tryckt systemet men hittar inga läckor.

Kan spjällhuset vara trasigt eller få spel utan att ge felkod på det?
Eller är det så känsligt att LMM inte funkar bara för att det är ett annat märket?

Christian S
7 november 2017 · 4 816 Inlägg

du har ju felkod på turbo charge control vilket borde betyda att magnetventilen är kass men den verkar du ha bytt för jag antar att du har förkortat magnetventil till mv.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
volvo-racer
8 november 2017 · 724 Inlägg

Christian S skrev:
du har ju felkod på turbo charge control vilket borde betyda att magnetventilen är kass men den verkar du ha bytt för jag antar att du har förkortat magnetventil till mv.

Yes den är sprillans ny från Volvo samt laddtrycksgivaren.
Va och pratade med en mekaniker på Volvo och påtalade felet och berättade att hela bilen är typ nyrenoverad så det ända som va kvar att byta va spjället..

volvo-racer
12 november 2017 · 724 Inlägg

Testade att dra ut kontakten till LMM och då gick den bättre utan att svaja på tomgång lr dö.
När jag satte i kontakten igen så började tomgången svaja direkt.
Kan den verkligen vara så känslig om det ej är en bosch LMM??

Djo
12 november 2017 · 10 157 Inlägg

LMM kan ju ha skadats i frakten det är otroligt känsliga så har som tappat den eller tom slängt runt med den så  har den definitivt tagit skada.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang