Köpråd: Dammsugare

Evildan
4 mars 2018 ·

Soulman skrev:

Evildan skrev:
Länka gärna till den Miele som åsyftas.
Utveckla gärna varför den är så bra också för jag känner att jag har missat något här.

Eftersom du undrar och det är SM i trådlyft idag.
Miele S248i. Är fortfarande i aktiv tjänst och används i källaren/garaget samt till att städa ur bilarna. Den måste jag ha köpt i början på 90-talet. Internet fanns knappt då så någon länk tänker jag inte ens försöka leta efter.

Nu tjänstgör en S5781 i huset. Den är nog runt 15 år nu och fungerar alldeles utmärkt. HEPA filter och remote på handtaget. Banbrytande teknik för 15 år sedan.

Finns jättemånga bra grejer men många släpper ut lika mycket damm som den suger in. Köp ett test från Råd&Rön så förstår man vad det handlar om att välja en bra dammsugare.

Inte illa för de 1500kr TS budgeterat för köp av ny dammsugare. Någon länk till en så bra Miele för budgeten?

Soulman
4 mars 2018 · 1 271 Inlägg

Nej. TS behöver göra upp med sig själv först för att förstå att lägga 1500kr varje 3-5 år är ingen bra affär. Bättre att köpa en för 3000kr som håller i 15 år.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Muttley
4 mars 2018 ·

Soulman skrev:
Nej. TS behöver göra upp med sig själv först för att förstå att lägga 1500kr varje 3-5 år är ingen bra affär. Bättre att köpa en för 3000kr som håller i 15 år.

Min siemens kostade ca 1600-1700.  Jag fick den i present för typ 8-9 år sedan.  Suger som aldrig förr, man hinner inte med och se skiten försvinna.  Jag har tyvärr tappat handtaget så en plastbit försvann så den ej låser röret helt.  Men det är helt och hållet handhavandefel.

Det är inte alltid priset gör varan mer värd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang