remotkabeln

mimmiiie
11 januari 2007 · 32 Inlägg

vad kan det vara för fel på remotkabeln eller strömkabeln? för när jag höjer volymen på stereon så slår strömen av på steget ....sen så sänker man volymen och stänger av stereon och starta den igen så är allt som vanligt snäll tacksam för hjälp mvh mimmi

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
Kornz Solfilmsmontör
11 januari 2007 · 947 Inlägg

kan det inte vara steget som bryter pga att de inte orkar eller något liknande?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Drönirettab
11 januari 2007 · 21 761 Inlägg

Lyser det någon protectlampa på steget när det stänger av sig?

Blinkar displayen på bilstereon när du spelar högt?

Hmm... 7 sekunder för sen.

Senast redigerat av Drönirettab (11 januari 2007)

mimmiiie
11 januari 2007 · 32 Inlägg

jo det lyser en rödlampa annars luser en grön när det är på jag vet ej vad det kan vara för fel funderade på att kolla med mds om dom vet kan det vara så att jag behöver skaffa en störe säkring på +kabeln ? det är en mds säkringshållare 100 står det på den ska man öka den kanske?!

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
båge montör och hobby mekaniker
11 januari 2007 · 2 672 Inlägg

låter som att den slår ifrån PGA att den inte orkar med att driva eller något liknande! eller om du har kopplat någon kabel fel? hände på en polares! då slog steget ifrån vid högre volym!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Drönirettab
11 januari 2007 · 21 761 Inlägg

mimmiiie skrev:
jo det lyser en rödlampa annars luser en grön när det är på jag vet ej vad det kan vara för fel funderade på att kolla med mds om dom vet kan det vara så att jag behöver skaffa en störe säkring på +kabeln ? det är en mds säkringshållare 100 står det på den ska man öka den kanske?!

När en röd lampa(antagligen protect)lyser så brukar det kunna vara tex att steget blir överbelastat eller att spänningen blir för låg. Kan vara för dålig kontakt i jordkabeln också.

Vilket steg, vilka högtalare och hur grova kablar har du?

TT-Avant
11 januari 2007 · 6 851 Inlägg

Dålig jord. Men annars så belastar du antagligen ditt steg med mer än det klarar. Hur mycke, eller vad har du kopplat till ditt steg? Vad är det för steg?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Herr_Talladega V.I.P
11 januari 2007 · 286 Inlägg

mimmiiie skrev:
jo det lyser en rödlampa annars luser en grön när det är på jag vet ej vad det kan vara för fel funderade på att kolla med mds om dom vet kan det vara så att jag behöver skaffa en störe säkring på +kabeln ? det är en mds säkringshållare 100 står det på den ska man öka den kanske?!

Säkringen ska du inte byta, överdimensionerar du säkringen i förhållande till kabelnsarean så finns det risk för kabelbrand.
Vem/vilka har installerat sakerna i bilen?

Kristian_L
12 januari 2007 · 1 893 Inlägg

Dålig ström, dvs dålig kontakt, eller för tunn kabel, för lång kabel.
Eller så har du paralelkoplat mera högtalare på steget än det klarar att driva.

Till att börja med, vad driver du med steget? Hur är det koplat? Vad är det för steg?
Har du monokoplat två basar paralelt? Är steget 1 ohm stabilt? Var sitter steget? Hur tjock kabel har du dragit till det?

Finns lite frågetäcken att räta ut. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang