4867
Sök

koppla in larm till centralåset?

638 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
hur ska jag göra för att ta reda på vilka kablar som ska kopplas ihop med larmboxen.

Bilen är en bmw 325i e36 -93

Där är 6kablar ifrån larmet som ska in i clås modulen. 3st för öppning och 3st för låsning. Jag har kollat lite på kretsschema för clåsmodulen men där står bara vilka nummer utgångarna har och inte vilken färg kablarna har som är kopplade på dom utgångarna. man kan inte heller se på kontakten för den är helt isolerad. jag skickar med en bild på krestschemat på clåsmodulen och på larmets inkopplingsschema.

www.geting.se/viewimage.php?image=22578-Kretsschema.JPG

Kan någon hjälpa mig snälla?

mvh/robin

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Beredare
561 Inlägg
13 januari 2007
Tjena!

Dedär med larm och centrallås kan ibland vara jävligt!! Men det är skoj!! =0)

Vad heter larmet och centrallåset??

Mvh Jonas

638 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
larmet är ett Thor professional alarm system som finns och köpa lite överallt. tex blocket.

centralåset är bmw orginal. clås-modulen heter ZV-modul 12V vertion 2

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Beredare
561 Inlägg
13 januari 2007
Oki.... Du får nog ta en tur in till din BMWhandlare o kolla med dom om de kan hjälpa dej.. Har själv gjort de o de brukar ställa upp.. Lycka till!!
Om nu ingen annan kan hjälpa dig....

Mvh Jonas

1 893 Inlägg
13 januari 2007
Ser du några ingångar på C-lås modulen, där du kan kopla in ?
http://www.geting.se/image.php/22578-Kretsschema.JPG/full

Edit: Ush vad dåligt servern krympte den bilden!
Senast redigerat av Kristian_V (13 januari 2007)

638 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
jag förstår inte va du menar kristian_V

26 Inlägg
14 januari 2007
håller å med smma skit just nu och håller på att kasta larmet åt helvete för de orkar inte driva mina c-lås motorer... läste i manualen att man kan ändra tiden till 3.2 sec öppning istället för 0.8 sec genom att hålla in blixtknappen i 3 sec men de funkar så fan heller!!!

och sen har dom skrivit fel överallt i den där jävla manualen.. färgerna på kablarna stämmer inte överense om man kollar på kopplingschemat.. idioter!!

idiot!

Whitetrash
589 Inlägg
14 januari 2007
Har nyligen kopplat in mitt och jag provade mig fram helt enkelt..och tur hade jag för första jag prova fungerade...använde dock bara 2 kablar, öppna och lås, på förardörren sen gav jag fan i resterande..funkar ju lika bra på min bil iaf...

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

638 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
okey. ja jag har också provat mig fram men jag har fan testat allt förutom det rätta verkar det som big_smiletongue läste i ett forum att man skulle koppla 1kabel till open och 1kabel till close men sen va man tvungen att ha 12v+ också som jag inte fattar var man ska koppla den :S

någon som vet?

Whitetrash
589 Inlägg
14 januari 2007
Ja du måste ju ha ström till huvudenheten och det lättaste är väl att dra en ny kabel direkt från batteriet om du inte är helt säker på nån kabel framme vid dörren eller var du nu ska ha dosan som det är 12+ i konstant

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

638 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
men var i clås modulen ska jag koppla in 12v + då? jag vet var jag ska koppla in kablen till öppna och lås. men man måste ha plussignal från larmet om det ska funka läste jag. hur vet jag om jag har det? mvh

638 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
asså jag fattar väll att larmdosan kräver 12V men jag undrar hur jag ska koppla in centralås modulen till larmet... jag läste på ett forum att man anväde 1kabel till öppning och 1kabel till låsning. men larmet måste skicka ut en plus signal. hur vet jag om det gör det? någon som vet?

26 Inlägg
14 januari 2007
dom 2 som är säkrade ska ha ström från batteriet... kopplade in mitt idag.. sedan är dom orange:a kablarna låsa upp och låsa.. de andra ligger det konstant ström på och sedan bryter de när du låser... dom kan du bara klippa av för dom kommer du inte behöva...

mvh simon

idiot!

873 Inlägg
14 januari 2007
babek skrev:
dom 2 som är säkrade ska ha ström från batteriet... kopplade in mitt idag.. sedan är dom orange:a kablarna låsa upp och låsa.. de andra ligger det konstant ström på och sedan bryter de när du låser... dom kan du bara klippa av för dom kommer du inte behöva...

mvh simon

Om det är konstant 12v som bryts när man låser centralåset kan det ju faktiskt vara rätt användbart.
Koppla in extrautrustning, eller rent av stereon som man vill bryter då istället för när man släcker tändningen smile

Don't get mad, get even.

638 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
men jag har ju mätt på dom 2med säkring men där är inte konstant ström?

638 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
och var ska jag koppla in dom 2 med säkring i centralåset?

hjälp mig

638 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
jag tror jag har kopplat rätt nu. men det verkar som jag har samma problem . det verkar som larmet inte orkar driva clås motorerna. för när jag larmar så hör jag i dörren hur det "klickar" men låset går inte ner. hur löste du detta?

mvh

10 287 Inlägg
15 januari 2007
Sätt dit ett mellanrelä.

/Göran

Ripley333 skrev:
jag tror jag har kopplat rätt nu. men det verkar som jag har samma problem . det verkar som larmet inte orkar driva clås motorerna. för när jag larmar så hör jag i dörren hur det "klickar" men låset går inte ner. hur löste du detta?

mvh

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

638 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
kan du förtydliga dig lite? tack

10 287 Inlägg
15 januari 2007
Om du misstänker att utgången på larmet inte orkar driva C-låset så koppla ett vanligt extraljusrelä som ett mellanrelä mellan larmet och c-låset.

/Göran

Ripley333 skrev:
kan du förtydliga dig lite? tack

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök