Volvo 940 turbo -96 lamdasond

Martin_volvo940
28 april 2018 · 63 Inlägg

måste bara fråga om nån annan vet hur man tar sig till utan att riva ner downpipen på 940in för att ta lös lamdasonden? 

kan vara jag som klantar till det i små frustration med, men har testa komma ditt med både fast och med skiftnyckel men stypper med dom lite var som, och får inget riktigt tag i den, och vill inte riskera att dra den rund på grund av allt.

Mew
29 april 2018 · 2 160 Inlägg

Det är trångt, men går att komma åt och knäcka loss den underifrån ur en viss vinkel. Så fort du gjort det är det bara att skruva ut den för hand, brukar komma lätt så fort du bara knäckt loss den lite. Glöm inte lossa kontakten först och låta den hänga löst bara. smile

Martin_volvo940
29 april 2018 · 63 Inlägg

Mew skrev:
Det är trångt, men går att komma åt och knäcka loss den underifrån ur en viss vinkel. Så fort du gjort det är det bara att skruva ut den för hand, brukar komma lätt så fort du bara knäckt loss den lite. Glöm inte lossa kontakten först och låta den hänga löst bara. smile

Aha så det ska gå ändå tongue hade börjat ge upp hoppet haha. Men får testa ta allt underifrån då så kanske jag hittar den magiska vinkeln. Måste även under så jag kan lossa downpipen ändå så jag då en bult va av till flänsen där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang