Volvo 850 GLT Vattenpump skar på tomgång

Lommen
14 maj 2018 · 273 Inlägg

Har en Volvo 850 GLT av årgång 1992 och 170 hästar, bilen stod på tomgång och plötsligt dog bilen bara, försökte inte starta den igen eftersom jag misstänkte att kamremmen skulle ha kunna gått av.. så var fallet, vattenpumpen skar och remmen gick av.

Det hördes inget direkt mekaniskt ljud i samband med att bilen dog, kan det vara så att ventilerna kan ha klarat sig ? Värt att hänga dit en ny vattenpump och kamrem o se om den startar igen ?

Tacksam för svar...

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 maj 2018 · 14 056 Inlägg

Lommen skrev:
Har en Volvo 850 GLT av årgång 1992 och 170 hästar, bilen stod på tomgång och plötsligt dog bilen bara, försökte inte starta den igen eftersom jag misstänkte att kamremmen skulle ha kunna gått av.. så var fallet, vattenpumpen skar och remmen gick av.

Det hördes inget direkt mekaniskt ljud i samband med att bilen dog, kan det vara så att ventilerna kan ha klarat sig ? Värt att hänga dit en ny vattenpump och kamrem o se om den startar igen ?

Tacksam för svar...

Vi har ingen aning om i vilket skick din bil är i så jag tror att det är din plånbok som får avgöra. Vattenpump och kamrem kan väl inte vara så dyrt att byta om man gör jobbet själv.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mew
14 maj 2018 · 2 160 Inlägg

Remmen brast på tomgång på  min mammas gamla V70 gen 1 med, i hennes fall var det bara att hänga på en ny rem och köra. Den bilen rullar fortfarande. Man kan ha tur. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang