Köpråd Mitsubishi 3000gt med skavanker!

youkha
24 maj 2018 · 15 Inlägg

Har kollat på gammla japanska sportbilar från 90-talet såsom bilen i rubriken,nissan 240sx,eclipse,mx-5 mm och fastnade för 3000gtn,eftersom jag är student med inte så mycket pengar så har jag en budget till 40.000kr. Har sett följande bil : https://www.blocket.se/goteborg/Mitsubi … _3&w=3 för 20.000kr

Skavankerna är följande:
- Lågt oljetryck medför att motorn går dåligt samt ventilerna knackar.
- 2 däck slut. Helt okej begagnade medföljer
- Sliten förarstol

Det första problemet är det som oroar mig mest,finns det npgon kunnig här som kan säga om det går att fixa problemen med de resterande 20.000kr jag kommer att ha kvar efter att ha köpt bilen. Den har ju bara gått 14000mil kanske värd att rädda?

xXSammy
24 maj 2018 · 6 566 Inlägg

Student med låg budget och en 3000GT är ingen bra ide, en 3000 GT med fel är ännu sämre ide.

De/Dem
youkha
24 maj 2018 · 15 Inlägg

Ska ha hört att den är hyffsat bensinsnål,jag har nog hört fel ellerhur?

xXSammy
24 maj 2018 · 6 566 Inlägg

Beror på vad du tycker är snålt.
Jag har kört en 2.5L V6a, lugn körning på 1.3L milen blandat.. Vid ren landsväg och aldrig över 100 så drog den 0.85L milen.
Tror inte en 3.0L V6a på 225 hk är så mycket bättre.

Kolla på en nyare Honda Civic om du vill åka japanskt

De/Dem
jaka54
24 maj 2018 · 5 656 Inlägg

Hej!
Om du kan mecka och har tid och plats så varför inte...men annars ...glöm det!!!
Varför inte  en Toyota!? Japanare är har bra mekaniskt kvalitet men sämre rostskydd.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 maj 2018 · 4 917 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Om du kan mecka och har tid och plats så varför inte...men annars ...glöm det!!!
Varför inte  en Toyota!? Japanare är har bra mekaniskt kvalitet men sämre rostskydd.

Due, grabben är sugen på kärran p gr av det häftiga utseendet..
Och visst ser den iögonfallande bra ut..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..