Ta bort emblem

krimag
11 juni 2018 · 61 Inlägg

Hej vill ta bort mina emblem på bagage luckan. Hur går man tillväga för nästa resultat

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
Mack Forum- och sitemoderator
11 juni 2018 · 26 147 Inlägg

Hur sitter dom fast?
Skriv gärna vad du har för bil, märke och modell och så vidare. Det kan hjälpa.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Evildan
11 juni 2018 ·

Du petar bort clipsen på insidan.
Du värmer med värmepistol och petar försiktigt bort emblemen.
Du våtslipar ned emblemen.

-jimmy
11 juni 2018 · 377 Inlägg

Ta en fiskelina, mjarå det går.

Evildan
11 juni 2018 ·

-jimmy skrev:
Ta en fiskelina, mjarå det går.

Går det att såga sig igenom fästpiggarna av metall med en fiskelina?

-jimmy
11 juni 2018 · 377 Inlägg

Evildan skrev:

-jimmy skrev:
Ta en fiskelina, mjarå det går.

Går det att såga sig igenom fästpiggarna av metall med en fiskelina?

Enligt legenden så gick det.

Jag vet ju inte hur emblemet sitter på den här bilen, jag såg framför mig: Volvo 740 turbo intercooler. Alltså bara klet och således fram med en lina.

Men eftersom du sitter på mer information med piggar gjorda av metall så sket sig linan.

Evildan
11 juni 2018 ·

-jimmy skrev:

Evildan skrev:

-jimmy skrev:
Ta en fiskelina, mjarå det går.

Går det att såga sig igenom fästpiggarna av metall med en fiskelina?

Enligt legenden så gick det.

Jag vet ju inte hur emblemet sitter på den här bilen, jag såg framför mig: Volvo 740 turbo intercooler. Alltså bara klet och således fram med en lina.

Men eftersom du sitter på mer information med piggar gjorda av metall så sket sig linan.

Jag har ingen som helst information gällande bilmodell/årgång då TS loggade ut istället för att fylla på med något som helst matnyttigt.
Jag har helgarderat mig i mitt initiala svar.

krimag
11 juni 2018 · 61 Inlägg

Vw golf 6 emblem är endast limmade ej infästa med sådana piggar, kan man använda wd40 och tand tråd ? Och avsluta med en vaxning av bagage luckan?

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
Evildan
11 juni 2018 ·

krimag skrev:
Vw golf 6 emblem är endast limmade ej infästa med sådana piggar, kan man använda wd40 och tand tråd ? Och avsluta med en vaxning av bagage luckan?

Jaha det gäller inte den Golf IV du har upplagd utan en Golf VI, bra att du klargjorde detta.

Varför WD40 undrar jag?
Tandtråd fungerar säkert, ta med mintsmak så luktar bilen bättre. wink
Var försiktig när du drar tråden fram och tillbaka så du inte skadar lacken, börja nära emblemen och dra med vinkel från lacken och gå noggrant koll så inte tråden vandrar inåt.

krimag
11 juni 2018 · 61 Inlägg

Evildan skrev:

krimag skrev:
Vw golf 6 emblem är endast limmade ej infästa med sådana piggar, kan man använda wd40 och tand tråd ? Och avsluta med en vaxning av bagage luckan?

Jaha det gäller inte den Golf IV du har upplagd utan en Golf VI, bra att du klargjorde detta.

Varför WD40 undrar jag?
Tandtråd fungerar säkert, ta med mintsmak så luktar bilen bättre. wink
Var försiktig när du drar tråden fram och tillbaka så du inte skadar lacken, börja nära emblemen och dra med vinkel från lacken och gå noggrant koll så inte tråden vandrar inåt.

Löser inte wd40 lim rester

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
Dennis99
11 juni 2018 · 26 Inlägg

Jag körde bara med värme pistol och sen pedade jag bort dom och gjorde rent sedan med alchol funkade för mig.

Janneutanb
12 juni 2018 · 7 271 Inlägg

Värmepistol eller hårfön om man inte har annat. Smidigare än så blir det nog inte.

Evildan
12 juni 2018 ·

krimag skrev:

Evildan skrev:

krimag skrev:
Vw golf 6 emblem är endast limmade ej infästa med sådana piggar, kan man använda wd40 och tand tråd ? Och avsluta med en vaxning av bagage luckan?

Jaha det gäller inte den Golf IV du har upplagd utan en Golf VI, bra att du klargjorde detta.

Varför WD40 undrar jag?
Tandtråd fungerar säkert, ta med mintsmak så luktar bilen bättre. wink
Var försiktig när du drar tråden fram och tillbaka så du inte skadar lacken, börja nära emblemen och dra med vinkel från lacken och gå noggrant koll så inte tråden vandrar inåt.

Löser inte wd40 lim rester

Det beror på vilket lim som brukats. Däremot minskar WD40 friktionen från tandtråden och du får "flossa" längre.
Värme som jag skrev initialt hjälper i regel till att mjuka upp klistret och gör det enklare att gå igenom med tråden.

jaka54
12 juni 2018 · 5 729 Inlägg

Hej!
Värmepistol och lite bändande med en tunn plastspattel. Så gjorde jag när jag tog bort emblemen.

sturemanne
12 juni 2018 · 4 Inlägg

Jag använde fiskelina, hårfön och efteråt lite polish/scratch remover. ser bra ut smile

krimag
12 juni 2018 · 61 Inlägg

Blev uppvärmning med hårfön sedan sågade jag försiktigt med tandtråd och pillade bort limmet med wd40. Avslutades med vaxning av bagage luckan 😁

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
caromania Forummoderator
12 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Vad ska du sätta dit för emblem nu?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
krimag
12 juni 2018 · 61 Inlägg

caromania skrev:
Vad ska du sätta dit för emblem nu?

Blir inga emblem hehe

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
caromania Forummoderator
12 juni 2018 · 9 296 Inlägg

krimag skrev:

caromania skrev:
Vad ska du sätta dit för emblem nu?

Blir inga emblem hehe

Hur ska då folk veta vad du har för bil? Ganska taskigt mot P-lisorna att de måste gissa.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
krimag
12 juni 2018 · 61 Inlägg

caromania skrev:

krimag skrev:

caromania skrev:
Vad ska du sätta dit för emblem nu?

Blir inga emblem hehe

Hur ska då folk veta vad du har för bil? Ganska taskigt mot P-lisorna att de måste gissa.

Haha

Volkswagen Golf v1 "Golf" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang