P 3000 E

2 Inlägg
Skrivet 20 juli · Inlägg av trådskaparen #1

Start av nytt bygge och ny plats för det, alltså här.

Tanken är att bygga en P 1800 ala "mig själv"-
Plåtstomme med en del lättare delar i plast, min egen inredning med modern/klassisk design.
BMW fram och bakvagn.
Volvo 3,0 24v sexa 200 hk.
Manuell låda.
Lite som jag skulle vilja ha en p18, snygg och cool men med modern gång och bekvämlighet.
/ H



https://www1.garaget.org/gallery/images/230/229109/229109-b484d63475eb05b649e58265f0a9a0b7.jpg

Senast redigerat av Hogglas (20 juli )

*****JÄNKEBILSIDIOT***** · 11 208 Inlägg
Skrivet 20 juli #2

Hogglas skrev:
Start av nytt bygge och ny plats för det, alltså här.

Tanken är att bygga en P 1800 ala "mig själv"-
Plåtstomme med en del lättare delar i plast, min egen inredning med modern/klassisk design.
BMW fram och bakvagn.
Volvo 3,0 24v sexa 200 hk.
Manuell låda.
Lite som jag skulle vilja ha en p18, snygg och cool men med modern gång och bekvämlighet.
/ H



https://www1.garaget.org/gallery/images/230/229109/229109-b484d63475eb05b649e58265f0a9a0b7.jpg

Varför inte ta steget fullt ut och lägga i en liten V8:a.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
2 Inlägg
Skrivet 20 juli · Inlägg av trådskaparen #3

Så här är det, jag har nu byggt om jag börjar ifrån början.
Modellplan
Högtalare (så innihelvete)
Byggt om cykeln
Mopeden
Byggt segeljollar
Byggt båtar
Byggt om en XT 550 till trehjuling
Byggt en 44:a Willys jeep till spiralfjädrar och tillbaka till blad.
Byggt hus
Byggt om en Alfa Bertone (jättemycket)
Byggt egenritad bil (Mazzarini)
Och vill nu bygga en soft och cool och snygg bil som är bekväm.
Man skall vilja välja den för färd till macken, likaså till Alperna.
Och i en Volvo vill jag ha en Volvosnurra.
Enkelt och extremt funktionsdugligt, jag tror det blir ett förbannat bra bygge då jag lärt mig massor genom åren och numera vet jag vad jag vill ha.
Åka långt och bekvämt och ballt. :-)
Då faller i princip alla val som snuddar vid det extremare och så har jag en het ny motor att tillgå. P18 är läng och smal. Raka sexor är länga och smala.

Räcker inte 200hk och 280 nm så kan ju ni alla här det där med trimning av dessa maskiner.

Men följ med framöver så tror jag du förstår mitt val. Det finns många som tror att skillnaden mellan tex 425 hk v8 och 275 hk v6 är stor. Rakt fram ja, på bana helt nej. Och vid "uppdaterad " Helgonetkörning så är nog en rak  Volvosexa kanon

Typ

/ H


Sponsrade tjänster

Powered by
boka bilservice till fast pris

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang