20 juli 2018
Trådstartare
Så här är det, jag har nu byggt om jag börjar ifrån början.
Modellplan
Högtalare (så innihelvete)
Byggt om cykeln
Mopeden
Byggt segeljollar
Byggt båtar
Byggt om en XT 550 till trehjuling
Byggt en 44:a Willys jeep till spiralfjädrar och tillbaka till blad.
Byggt hus
Byggt om en Alfa Bertone (jättemycket)
Byggt egenritad bil (Mazzarini)
Och vill nu bygga en soft och cool och snygg bil som är bekväm.
Man skall vilja välja den för färd till macken, likaså till Alperna.
Och i en Volvo vill jag ha en Volvosnurra.
Enkelt och extremt funktionsdugligt, jag tror det blir ett förbannat bra bygge då jag lärt mig massor genom åren och numera vet jag vad jag vill ha.
Åka långt och bekvämt och ballt. :-)
Då faller i princip alla val som snuddar vid det extremare och så har jag en het ny motor att tillgå. P18 är läng och smal. Raka sexor är länga och smala.
Räcker inte 200hk och 280 nm så kan ju ni alla här det där med trimning av dessa maskiner.
Men följ med framöver så tror jag du förstår mitt val. Det finns många som tror att skillnaden mellan tex 425 hk v8 och 275 hk v6 är stor. Rakt fram ja, på bana helt nej. Och vid "uppdaterad " Helgonetkörning så är nog en rak Volvosexa kanon
Typ
/ H