Har kommit över grenrör och lite annat så jag ska bygga ett dubbelturbosystem till bilen. Mer info kommer.
Aggregaten blir Garret GT3076R Oljesmörjda och kullagrade. Men inte den vanliga versionen utan de är även vattenkylda vilket inte är fel när de sitter trångt och det hjälper till att sänka tempen under huven.
Kommer dock inte ladda så mycket till en början måste förstärka mycket innan. Men ca 500 häst räcket till en början.
http://lingenfelter.com/02CamaroStP.htm - Här används samma grenrör som jag kommer att använda. Det finns förvånansvärt många påbörjade turbobyggen blivit liggande och som man kan köpa delar ifrån billigt.
[size=9]Är man en sökmästare så går det tom att hitta ritningen... [/size]
Kollar över läget lite på luftfilter, Har två stycken runda K&N som skulle funka men eftersom de kommer att hamna trångt till och tillgången på "friskluft" kanske inte är den bästa så funderar jag på något sånt här. Vet inte hur varmt det är där filterna kommar att hamna det är inte direkt i motorrummet så det kanske inte spelar någon roll.
Då kan man ju dra luftintaget till vart man vill, typ hålet under posljuset.
Problemet är ju priset, kostar 3000kr styck i sverige och det behövs ju två... Borde gå att göra en själv.
Tackar, gör det och kommentera och kritisera gärna... finns mängder av projekttrådar på den här bilen tex den här http://www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?t=9966 kanske skulle plocka över lite intressanta bitar till den här tråden...
Nya fjädrarna dök upp idag, tyvärr utan dämparna som verkar ha försvunnit men de dyker förhoppningsvis upp snart.
4:e omgången jag testar :roll: säkert inte sista :grin: De här är hårdare än de tidigare och ska inte sänka bilen lika mycket, tröttnat på problem med fartgupp.