2378
Sök

Twin Turbo Trans Am - TTTA WS7

264 Inlägg
26 januari 2007
#21
aa nått sånt måste väl nästan göras, de  eju ingen liten effektökning. Du ska väl ändå ha ur motorn så då e de väl inga problem big_smile

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Avstängd
1 031 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
#22
Kommer inte att ta ut motorn, "planen" ser ut så här.

- Få turbosystemet på plats
- Få turbosmörjningen och kylningen att funka
- Fixa till ett vettigt avgassystem, sälja mina älskade polerade rostfria longtubes :-(
- bättre oljepump, kamkedja
- bättre bränslepump
- Mappa på E85 och 5psi, 500 häst...

När pengar och tid finns, bättre stakar och kolvar (då måste motorn ur).
- Ladda så det räcker till 600 på bakhjulen.


264 Inlägg
26 januari 2007
#23
asså, de hade ju vart lättare när den väl e ur, men de e ju en del jobb:D hoppas de får plats som sagt bara. 600 på bakhjulen blir ju inte fel måste jag säga. kommer följa dehär. Hoppas man får se den på träffar i sommar. Finns la någon CCS och TACS kombinerad träff.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Avstängd
1 031 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
#24
Goven skrev:
Finns la någon CCS och TACS kombinerad träff.

Det brukar det ju vara så det hoppas jag.


Avstängd
1 031 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
#25
Goven skrev:
hoppas de får plats som sagt bara.

Ja, det hoppas jag med. På ena sidan kommer den att hamna längre bak eftersom jag inte vill offra AC :-)


264 Inlägg
26 januari 2007
#26
ähh sån skit, snor ju bara effekt wink nä men de ska man väl ha kvar i de nya bilarna...  ahh helt smärtfritt blir de nog inte smile men man kan ju hoppas

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Avstängd
1 031 Inlägg
2 123 Inlägg
30 januari 2007
#28
Hur hade du tänkt med besiktningen sen då ?

Avstängd
1 031 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
#29
Fredrik.Gustavsson skrev:
Hur hade du tänkt med besiktningen sen då ?

Ska besikta nu och monterar dem efter den och sedan kan jag köra i två år.


264 Inlägg
30 januari 2007
#30
Runn WS7 skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Hur hade du tänkt med besiktningen sen då ?

Ska besikta nu och monterar dem efter den och sedan kan jag köra i två år.

Besiktar du inte den varje år? Det är väl bara veteranbilar som besiktas vart annat?

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Avstängd
1 031 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
#31
Intagen för tre år sedan, det här är första gången bilen besiktas.

"Besiktningsperioder
Nya personbilar och lätta lastbilar besiktas första gången när bilen är tre år och andra gången när bilen är fem år gammal. Därefter besiktas bilen varje år. Utgångspunkten för den första besiktningen är det datum när bilen togs i bruk. Uppgiften finns på registreringsbeviset. Det är den sista siffran i registreringsnumret som avgör besiktningsperioden."


264 Inlägg
30 januari 2007
#32
ahhaa okeej, den e såpass ny. Tänkte inte på de....

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

Avstängd
1 031 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
#33
Var ju +5 idag så då får man passa på, hade tid att göra ena sidan iallafall...
http://www.tacs.nu/forum/files/000_0492_105.jpg

Otäckt vad lätta QA1 är jämfört med Koni.
http://www.tacs.nu/forum/files/000_0491_971.jpg


2 201 Inlägg
3 februari 2007
#34
så ruskig häftig bil. hopppas man får se den i sommar
är det manuell eller automat? deras automatlådor tål väl oxå ganska mycket?

Avstängd
1 031 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
#35
peter_1976 skrev:
så ruskig häftig bil. hopppas man får se den i sommar
är det manuell eller automat? deras automatlådor tål väl oxå ganska mycket?

Automat givetvis..  tyvärr tål inte lådorna så mycket som man vill men så länge däcken spinner är det ingen fara.


Avstängd
1 031 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#36
Tänkte att jag fyller ut tråden med andra saker som är gjorda på bilen medans jag väntar på turbodelarna ska komma.

AMW catch can...

http://www.accmachtech.com/images/blackcan.gif

AMW PCV Catch Cans are designed by automotive enthusiasts for those who expect a higher standard of performance from their vehicle and wish to help extend the life of their engine by decreasing oil contamination from the intake tract to the combustion chamber.  Months of research and testing has provided AMW with a unique and functional kit that has worked flawlessly on many makes of vehicles, from turbo applications, imports, late model domestics, to early model muscle.  The internal design of the AMW catch can is superior in function to other catch cans on the market.  Oil vapors and other contaminates are first caught and condensed by a stainless mesh and then dropped to the bottom of the can where a series of under-cuts in the walls prevent the oil from climbing back to the top and exiting back into the intake tract.

Oil contamination derives from the positive crankcase ventilation valve common on most internal combustion engines where vacuum is pulled on the crankcase by the intake or in some cases the throttle body. This contamination occurs when oil vapors exit the crankcase via the PCV valve, enter the intake tract, and create adverse effects such as carbon build-up on valves, pistons, and plugs, as well as cause harmful detonation. Detonation in many cases causes the ECM/PCM to retard timing, thus creating a reduction in horsepower.  Power adders such as turbos, blowers, or nitrous can benefit greatly due to the removal of oil contamination in the combustion process.  Poor emissions could also be traced back to high levels of oil residue being burned in the combustion process. By removing this oil, a clean burning engine could help the environment as well as improving the performance of a vehicle.

http://www.ws7.se/images/AMW.jpg

http://www.ws7.se/images/amw_2.jpg


Avstängd
1 031 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
#37
Kände att jag behövde lite mer belysning på regskylten, 54st dioder (40Kmcd) fixade ljuset...  cool

regskyltbelysning, 54st dioder, version 3.

http://www.tacs.nu/forum/files/diod_2_417.jpg

http://www.tacs.nu/forum/files/diod_1_184.jpg


Jag har bytt typ allt som går på bilen till LEDs...

tex..
Frontbird, 192st dioder, version 1 sugen på en ny...

http://www.ws7.se/images/bilbilder/night%20pic.jpg

http://www.ws7.se/images/led%20front%20bird%202.jpg

http://www.ws7.se/images/led%20license%20plate%20light%204.JPG

innerbelysning, 9st 10mm dioder, version 2.

http://www.ws7.se/images/cargolight_2.jpg

http://www.ws7.se/images/cargolight_4.jpg

backspegellamporna, 24st dioder, version 1.

http://www.ws7.se/images/led%20map%20light%201.JPG

Bromsljus, 60st dioder, version 2.

http://www.ws7.se/images/LEDstoplamp_2.jpg

http://www.ws7.se/images/LEDstoplamp_3.JPG

http://www.ws7.se/images/LEDstoplamp_4.jpg

Har mängder med fler dioder på bilen men det lägger jag upp senare...
Senast redigerat av Runn WS7 (22 februari 2007)


43 Inlägg
22 februari 2007
#38
jäklar va brutal den blev / blir. snyggt i grillen där smile

Avstängd
1 031 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
#39
Persson_ skrev:
jäklar va brutal den blev / blir. snyggt i grillen där smile

Tack.


Så här ser det ut när jag backar. LED-lampor i backljusen.

http://www.ws7.se/images/led%20backup%20lights%201.jpg

Jag har röda LEDs i bakljusen, 6st sådana här...

http://www.ws7.se/images/3157_pt_r.jpg


264 Inlägg
23 februari 2007
#40
så jädra snyggt me dioder, men håller de bra?

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.


Sök